Strona 1 z 3
[86c2f] Kompresor
: 09 paź 2009, 15:15
autor: kolunio21
Witam forumowiczów:)
Mam pytanko z czystej ciekawość odnośnie kompresora

, czy jest możliwość założenia kompresora od polo G40 do polo 1.0 na jednopunktowym wtrysku? czy to będzie działało poprawnie i czy dużo pracy przy tym jest?
Pozdrawiam
Re: Kompresor
: 09 paź 2009, 15:16
autor: vwkas18
kompresor do 1,0 się nie nadaje
silnik nieprzystosowany do tego
Re: Kompresor
: 09 paź 2009, 15:30
autor: kolunio21
Dzięki wielkie kolego za info pozdrawiam:)
Re: Kompresor
: 13 paź 2009, 21:58
autor: czanyblack
Re: Kompresor
: 13 paź 2009, 22:24
autor: vwkas18
hhee dobrze ale tu masz przerobiną całą elektrykę z PY
więcej upuszcza niż daje

nawet jakby to było 1,0 (wątpie że przeżył silnik po takich zabawach
http://www.youtube.com/user/lennyisashr ... Cu2KqAz2rs ) to sporo się namęczyli żeby to jeździło
Re: Kompresor
: 14 paź 2009, 19:15
autor: rat4
ja też o tym kiedyś myślałem do silnika 1,4 mpi ale większość ludzi potwierdza tezę że się rozleci po kilkuset metrach jazdy,
no ale może dało by się zamontować jakiś kompresorek ot tak tylko żeby dmuchał ale nie do tego stopnia co by popsuł?
może coś z regulacją ciśnienia byłoby dobre...
Re: Kompresor
: 05 paź 2010, 22:17
autor: guesswhosback
Podbijam temat. Ciekawi mnie czy byłaby możliwość władowania do polo 1.4 kompresora od g40. Jest tu ktoś dobrze ogarniający ten temat? Co trzeba by zrobić?
Re: Kompresor
: 05 paź 2010, 22:31
autor: vwkas18
guesswhosback wszystko się da pytanie ile przetrzyma silnik
do 0koło 0,5 bara silnik przetrzyma później może być krucho
jak wiadomo zdrowy kompresor na kółku 75 dmucha ok 0,65-0,7 bara
podobnież będzie z turbo
bez odprężenia silnika i zmiany ustawienie kompa raczej nie próbował bym na tym jeździć
niestety silniki doładowane a wolnossące to zupełnie inna bajka
Re: Kompresor
: 05 paź 2010, 23:18
autor: guesswhosback
Tzn jak uważasz? Warte zachodu? Pobawiłbym się tylko jak mam się władować w bóg wie jakie koszta to dziękuje bardzo...
Re: Kompresor
: 05 paź 2010, 23:26
autor: vwkas18
guesswhosback koszty takie same jakbyś kupił 1,6 GTI silnik z osprzętem i oddał swój silnik
kompresor czy też turbina (dodatkowo kolektor): intercooler dolot złączki wtysk trzeba by było zwiększyć ustawianie kompa lub przekładka elektryki z G
i zabawa się zaczyna.. do jazdy na codzień po bułki raczej by się nie nadawało gdyż dość znacznie może się zmienić kultura pracy silnika
Re: Kompresor
: 06 paź 2010, 9:21
autor: guesswhosback
Hehe w sumie racja. Ja miałem okazje wziąć silnik 1,6 gti za bardzo dobre pieniądze z tym że wkładałbym to do polo o podstawie 1.0 więc praktycznie pół samochodu trzeba było by wymienić i było to nie opłacalne...
Re: Kompresor
: 06 paź 2010, 21:01
autor: Brzeziak_
Wszyscy mówią o benzyniakach, a co powiecie na to żeby do traktora wrzucić turbine?
Przekopałem trochę YT i znalazłem coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=EMexvfef ... re=related
Naturalnie taka przeróbka wiązała się z kosztami tylko jestem ciekaw jakimi.
Pewnie jakieś mocniejsze korbowody, panewki, tłoki może inna głowica, sam nie wiem.
Proszę aby się inni wypowiedzieli i mnie zgasili w tym temacie.
Re: Kompresor
: 06 paź 2010, 21:15
autor: guesswhosback
Hahahaha ostro!

Re: Kompresor
: 06 paź 2010, 21:31
autor: vwkas18
zobacz jak to chodzi

nie wiem czy przetrzyma to 10000 km
niemcy lubią uturbiać diesla 1W
od dawna stosuje się blok i wał z diesla do benzyny aby zwiększyć moment obrotowy
diesel ma natryski oleju na tłok w przeciwieństwie do benzyny
Re: Kompresor
: 08 paź 2010, 15:05
autor: pajtak
a jak jest z włożeniem eatona do silnika 3f?? takie coś ma marcingenesis. Trzeba wzmacniać silnik czy poprostu do seryjnego 3f założyć eatona z osprzętem?? bo z tego co wiem to moc mniej więcej taka jak w g40 ale eaton fajnie świszczy no ale jakie koszty takiej zabawy??