[6N] Metaliczny dzwięk powyżej 2go biegu w 1.4 AEX

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

[6N] Metaliczny dzwięk powyżej 2go biegu w 1.4 AEX

Post autor: _edi »

Bardzo bym prosił o pomoc w odnalezieniu przyczyny dzwięku opisanego w temacie.
Sprawa wygląda następująco:
odpalam auto, 1. bieg, później dwójka i w momencie kiedy auto wejdzie na obroty ok. 3 tyś i puszczę pedał gazu słyszać takie metaliczne rzężenie, na wyższych biegach dzieje się to samo, ale zawsze dopiero w momencie kiedy podkręcę obroty i puszczam gaz. To samo, choć nie zawsze słychać w momencie przejścia z 2 na 3, i z 3 na 4. Na piątce raczej nie uświadczyłem czegoś takiego.
Czy mogą to być łożyska w skrzyni? A może sprzęgło?
Silnik 1.4 AEX.
g
gilles
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 20 lip 2009, 9:06
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: gilles »

możliwe, że to są dźwięki z układu wydechowego
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Czy zjawisko nasila sie ze spadkiem temperatury zewnętrznej i wraz z nagrzaniem silnika ? ( oberwana przegroda w środkowym tłumiku ).
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

ja tez tak mam. skonczyl mi sie katalizator i monolit wpadl mi do tlumika. moze to tez byc blaszka w tlumiku.

a jesli dzwiek dochodzi z przodu to rozrzad badz alternator konczy zywot (to przeczytalem na forum)
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

u mnie również rozwalony katalizator powodował podobne objawy, więc warto to sprawdzić ;)
Awatar użytkownika
_edi
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1707
Rejestracja: 10 kwie 2009, 9:19
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Post autor: _edi »

Rozrząd wymieniałem 15tyś. km temu, więc raczej odpada.
Co do temperatury silnika to chyba faktycznie na ciepłym słychać dużo bardziej.
Dźwięk dochodzi raczej z przodu niż z tyłu, chociaż zdaję sobie sprawę, że akustyka w aucie czasem robi w konia szukając źródła tego typu hałasów :P


Starałem się jak najdokładniej zlokalizować źródłó i sprawdzałem też na zimnym silniku - jednak słychać.
Otóż owe rzężenie najbardziej słychać na miejscu pasażera z przodu, tak jakby dobiegało z przodu z prawej strony, z tym że nie może mieć to nic wspólnego z kołami ponieważ gazowałem na biegu jałowym, tak jak pisałem wcześniej po podkręceniu obrotów.
Nasłuchiwałem też silnika przy otwartej masce, niestety ryk silnika zagłuszał dźwięk.
Jeśli to faktycznie katalizator to dlaczego słychać z prawej strony bardziej, poza tym chyba powinno też być to słychać na zewnątrz, a tak nie jest.
m
maras2003
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 03 sie 2009, 14:50

Post autor: maras2003 »

Jeżeli masz kanał sprawdź czy nie masz kamyszka w osłonie katalizatora ;) (puknij w osłonę albo reką, albo młotkiem, jak będzie podobny dźwięk to BINGO, jak nie to szukamy dalej ;) )
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”