Strona 1 z 2
zawieszenie
: 06 paź 2009, 11:46
autor: priv4
Witam, trochę zawalę forum moimi pytaniami

zastanawia mnie taka rzecz: czy obniżenie samochodu jest równoznaczne z jego utwardzeniem? mam seryjne zawieszenie i jego miękkość mi jak najbardziej odpowiada w szczególności na wrocławskie dziury:) Dało by radę obniżyć autko (teraz to mi cała ręka między koło a nadkole się mieści) ale nie stracić miękkości jazdy?
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 11:54
autor: tajpej
kolego jeśli obniżasz to tracisz komfort bo zawieszenie niższe = twardsze :piwo:
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 11:56
autor: Borek
NIE

. Załóżmy, że seryjne zawieszenie ma skok tłoka amora powiedzmy 12cm. Jesli obnizysz o 6cm zostaje tylko 6cm skoku, które nie jest w stanie połknąc jakiejkolwiek większej dziury bo zwyczajnie dobije do końca przy miekkiej spręzynie. Przy obnizeniu musi byc twardziej i zawieszenie musi uginac sie progresywnie(twardnieć w miare ugiecia). Wtedy te 6cm ugięcia pracuje mniej więcej tak: pierwsze 2cm daje realtywnie spory komfort na najmniejszych nierównościach typu bruk, kolejnie 2 cm muszą już tłumić wieksze uderzenia ale już stopniowo twardnieć a ostatnie 2cm z tych 6 jest już mega twarde i stłumione i walczy o to zeby zawieszenie z hukiem nie dobiło. Nie można mówić o miekkim zawieszeniu przy obnizeniach powyżej -30mm
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 11:57
autor: suff
zasada jest taka: albo nisko albo miekko.
np zamontowanie kitu ta-technixa (-40/-40) nieznacznie obniza komfort jazdy i plomby z zebow nie wypadaja ale jest bardziej twardo
jesli chodzi o zamontowanie skroconych sprezyn na seryjne amorki to tez mozna i powinno byc tez bardziej miekko, ale tak montuje sie springi do -40, powyzej powinno sie zamontowac specjalnie utwardzane amorki o skroconym skoku.
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:03
autor: priv4
czyli co polecacie żeby obniżyć zawieszenie, ale też do dentysty często nie chodzić

Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:08
autor: suff
ja mam kita i jest wystarczajaco miekko, zeby moja kobieta nie narzekala ze za twardo. jak bedziesz montowal kita to pomysl takze o rozporce przedniej gornej.
koszta wymiany (NOWE CZESCI):
kit: ~700PLN
graty potrzebne: ~150PLN
ustawienie zbieznosci: ~100PLN
robocizna: 4h we wlasnym garazu + po pracy 2 pifka ;-)
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:20
autor: priv4
opowiedz mi coś dokładniej o tym co piszesz

bo mnie to zainteresowało i jakbyś mógł wysłać kilka fotek swojego autka bo interesująco wygląda a na takim małym to sie dopatrzeć nie moge jak nisko zawieszone jest

(mail:
priv4@o2.pl)
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:26
autor: madmax
Na kicie będzie w miarę komfortowo ale musi być to sprzęt z trochę wyższej półki np. Weitec. Ludzie na forach chwalą sobie same sprężyny Eibach ProKit -30/-30 jako rozwiązanie komfortowe, ale osobiście nie jeździłem, więc to opinia z drugiej ręki

Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:35
autor: Borek
Ja mam teraz Eibachy pro-kit 30/30, wiadomo gleby duzej nie ma ale auto juz wygląda przyzwoicie. Do tego mam amorki Bilstein B6 o standardowym skoku tłoka. Powiem tak, jeździ się rewelacyjnie, auto nie jest ani miekkie ani twarde, jest super sprężyste i jędrne. Progres jest dobrze dobrany i praktycznie nie sposób tego zawieszenia dobić. Na nierównych drogach auto klei się nawet na ostrych zakrętach i trzyma cały czas kontakt z asfaltem. Tyle, że cena nowych to 700zł, ja kupiłem swoje nówki za 350zł z jakiś magazynowych czystek więc morda mi sie cieszy
Do tego Megane mojego taty tez smiga na Eibachach tyle, ze ze zwykłymi olejowymi Kayabami i też odczucia są bardzo pozytywne takze zdecydowanie Polecam
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 12:54
autor: suff
wydaje mi sie ze wszystkie kwestie sa juz opisane przez nas. ja osobiscie uzywam kitu technixa bo akurat taki byl na polkach ale nie moge powiedziec zebym nie byl zadowolony. fakt ze dziury nauczylem sie omijac ale trzymanie drogi jest rewelacyjne (w moim odczuciu). widze ze inni proponuja Eibacha i jak masz pieniadze to faktycznie celuj w wyzsza polke niz TA-Technix/GT-Cupline
a co do fotek mojego Resoraka to ponizej dwa najnowsze (tak sobie mysle ze chyba wroce z projektem do stylingu coby inni poza klubowiczami mogli poogladac)
http://img10.imageshack.us/i/dsc9396.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/dsc9425l.jpg/
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 13:04
autor: Skfarek
Kiedyś natrafiłem na info o sprężynach Eibacha obniżających jakieś 30 mm model Comfort czy coś takiego, były koloru chyba zlotego (?). Miały być porównywalne twardością z serią. Szukałem potem ale nie mogłem nic więcej na ten teamt znaleźć

Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 13:12
autor: Borek
Skfarek, seria Pro-kit obniza 30-35 z przodu i z tyłu. Dalej jest linia Sportline obniżajaca jakieś 50/40mm i innych spreżyn tej firmy nie ma. Mozliwe, że jest jakiś cały kit Eibacha z górnej półki o komfortowych nastawach. A może pomyliło Ci się z gwintem KW serii street-comfort bo jest taki od niedawna w ofercie:
http://www.kwpolska.pl/streetcomfort.html
Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 13:23
autor: Skfarek
[quote=""Borek""]Skfarek, seria Pro-kit obniza 30-35 z przodu i z tyłu. Dalej jest linia Sportline obniżajaca jakieś 50/40mm i innych spreżyn tej firmy nie ma. Mozliwe, że jest jakiś cały kit Eibacha z górnej półki o komfortowych nastawach. A może pomyliło Ci się z gwintem KW serii street-comfort bo jest taki od niedawna w ofercie:
http://www.kwpolska.pl/streetcomfort.html[/quote]
Możliwe że to z górnej półki albo siakiś prototyp był

Re: zawieszenie
: 06 paź 2009, 13:31
autor: priv4
[quote=""suff""]wydaje mi sie ze wszystkie kwestie sa juz opisane przez nas. ja osobiscie uzywam kitu technixa bo akurat taki byl na polkach ale nie moge powiedziec zebym nie byl zadowolony. fakt ze dziury nauczylem sie omijac ale trzymanie drogi jest rewelacyjne (w moim odczuciu). widze ze inni proponuja Eibacha i jak masz pieniadze to faktycznie celuj w wyzsza polke niz TA-Technix/GT-Cupline
a co do fotek mojego Resoraka to ponizej dwa najnowsze (tak sobie mysle ze chyba wroce z projektem do stylingu coby inni poza klubowiczami mogli poogladac)
http://img10.imageshack.us/i/dsc9396.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/dsc9425l.jpg/[/quote]
No będziesz musiał więcej fotek strzelić swojego autka

ciekawe też masz felgi, jaki rozmiar itp?
Re: zawieszenie
: 09 paź 2009, 18:32
autor: grzybol
Polecam kit H&R CupKit Komfort 60/40. Sam taki posiadam. Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=13&t=5554