'94 1.9 SDI - Problem z odpalaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
Lenny
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 6:25

'94 1.9 SDI - Problem z odpalaniem

Post autor: Lenny »

Witam,

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem VW Polo SDI. Niestety z autkiem jest chyba cos nie tak... Z rana, gdy odpalam polowke na zimno, to tak:
-- za pierwszym przekreceniem stacyjki nie zapala sie kontrolka swiec żarowych
-- za drugim razem zapala sie, czekam aż zgaśnie -- > wylaczam
-- przekrecam kluczyk jeszcze raz - zaswieca sie kontolka, czekam az zgasnie -- i odpalam --- problem, nie chce odpalic. Jak dodam gazu to odpala, ale wywala z siebie chmure dymu.
Co moze być nie tak? Czy to mogą być niesprawne już świece żarowe?

Przy okazji: sprzęgło bierze mi u samego dołu. Nic się nie ślizga, jeździ autko jak trzeba, ale to troche denerwujące. Czy można to jakoś na lince wyregulować?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

to tak masz kijowe paliwo :P jezdzisz na bioesterze z bliskiej ? .. kiedy swiece byly wymieniane ? .. poprostu przekrec kluczyk i czekaj 15sek( czas grzania swiec) i dokrecasz go ( zeby rozruszik zakrecil) i wtedy sprawdz .. jesli swiece nie grzeja ,badz auto nie odpala to swiece sa do wymiany , a po uruchomieniu auta ,jakj sie zachowuje silnik ? chodzi rowno czy nie ? jesli nie to napweno ktoras ze swiec nie grzeeje
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
L
Lenny
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 6:25

Post autor: Lenny »

Dzięki za odpowiedz :-).

Tankowałem na Lotusie (jakie tam jest paliwo, to nie wiem :P, ale badziewia staram sie nie tankować). Nie mam pojęcia kiedy świece były wymienione :-(. Po odpaleniu na początku bardziej "trzęsie". Więc stawiasz na świece? Jakie są dobre? NGK są OK? A co powiesz o tym sprzęgle :>?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Lenny
masz diesla, przyszły chlodniejsze dni, proponuje wymienic układ zaplonowym kopułka, swiece, przewody itp... napewno nie zaszkodzi a moze zaoszczedzic Ci w zimie problemow :)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

[quote=""Paffcio""]Lenny
masz diesla, przyszły chlodniejsze dni, proponuje wymienic układ zaplonowym kopułka, swiece, przewody itp... napewno nie zaszkodzi a moze zaoszczedzic Ci w zimie problemow :)[/quote]

sam piszesz ze ma diesla ,to gdzie tam kopułka ? :P ja mam 2f w dieslu i przed wymaiana swiec , silnik chodzil nie rowno , po wymianie jest dobrze .. a zawsze diesel na zimnym bedzie trzepac i jak na vw przystalo klekotac :P heheh kazde sa dobre ja mam Febi i nie narzekam NGK sa polecane , bosche sa drogie .. to nie benzyna ze maja znaczenie .. generalnie kazde firmowe beda dobre :) tylko musisz wiedziec czy maja byc szybko grzejne czy nie
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
L
Lenny
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 6:25

Post autor: Lenny »

ok dzięki :-). A skad sie dowiem czy maja być szybko grzejne czy nie :>? Gdzieś to pisze :>? Poza tym jak sprawdzic to oznaczenie silnika: 86C, 6N itd ?
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

oznaczenie silnika z naklejki w bagazniku ( w 6n ) tez tak chyba bylo .. 6n to typ modelu ( np polo i audi 50 to typ86 , polo 2 to 86c , po lifcie 86c2f, polo 3 to 6n , po lifcie 6n2 , polo 4 ( przejsciowka) to 9n , polo 5 to 9n2 , po lifcie 9n3 ) :) z tym 9n nie jestem pewien :p ,ja np mialem normalne w swojej poli , a w nowszysch sa juz szybkogrzejne .. w instrukcji powinny byc . odsylam do dzialu manuali ;)
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
L
Lenny
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 6:25

Post autor: Lenny »

Wczoraj wymienione zostały świece żarowe w Polowce. Okazało się, że z 4 nie grzało aż 3! Dzisiaj jest z rana ciepło, więc nie jest to miarodajne, ale samochodzik odpalił od strzała :-).

Co do sprzęgła, to rozmawiałem z mechanikiem. Powiedział, że linka którą mam aktualnie jest samoregulująca. Deptając po sprzęgle mojej Polówki stwierdził, że ciężko chodzi (wcześniej nie zwróciłem na to uwagi :P). Powiedział, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana linki na taką, którą sam będę mógł regulować. Wtedy sam wyreguluje gdzie ma "chwytać" sprzęgło, a praca pedału ma być dużo lżejsza ;-).

Jak tylko zrobi się chłodniej to zaraz napiszę jak zaowocowała wymiana świec :-)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

ciesze sie ze pomoglo :) pozdarwiam !
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
L
Lenny
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 05 paź 2009, 6:25

Post autor: Lenny »

Ok. Parę chłodnych dni już za nami :-). Jak na razie Polówka odpala od strzału :-D. Oby tak dalej :).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Lenny dla twojej świadomości, AEF to nie SDi tylko zwykły dizel.
p
pawlito23
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2009, 19:31

Post autor: pawlito23 »

Kolego sprawdzi sobie najpierw przekaznik świec żarowych czy jest ok jak mówisz ze nie zapala ci się czasami kontrolka od świec , to nie prawda ze nie ma różnicy jakie zalozysz swiece bo to bardzo wazne ,mozesz sprwadzic czy grzeja swiece w taki sposob przykladaja pojedynczo do akumulatora swiece przykaldasz do minusa a uzywajac przewodu polaczyc czpien swiecy z plusem akumulatora i bedziesz wiedzial
pozdrawiam
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

U mnie siadl przekaźnik ale i czujnik temp. ;/

wiec jesli przekaźnik jest dobry to odlacz czujnik temperatury i jesli swiece grzeja to czujnik ....
Czerwone jest szybsze ;-)
R
Rafałbb
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 20 sty 2010, 7:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Rafałbb »

bioester z bliskiej jest OK-leje go jak temp w nocy jest większa niż 10-12 stopni. autko nawet jakby troszkę lepiej chodzi, równiej po zapaleniu
195/50 R15 - 5.5 ON
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

[quote=""Rafałbb""]bioester z bliskiej jest OK-leje go jak temp w nocy jest większa niż 10-12 stopni[/quote]
no a teraz jest ponizej 10 ,zazwyczaj 0 badz - :P 3/4 roku sam jezdze na bioesterze ,ale z dodatkiem normalnej ropy :grin:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”