[6n2] problem z turbiną????

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
polo racer
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2009, 19:15

[6n2] problem z turbiną????

Post autor: polo racer »

Witam
Od razu przejdę do rzeczy, a mianowicie: w przedziale 1800-2000 obrotów na 3, 4 i 5 biegu słyszę takie dziwne odgłosy, trudno mi jest je określić, najprościej mówiąc tzw: "bulgotanie". Jadąc stałą prędkością w tych przedziałach obrotów ciągle to słychać, gdy przyśpieszę nasila się to, ale po przekroczeniu 2 tys ustaję. Wydaje mi się, że jest to coś związane z turbiną, ponieważ ona załącza się w tych przedziałach. Jeżeli chodzi o moc nie odczuwam żadnego spadku.

Czy wie ktoś co może się dziać, albo miał ktoś z Was może podobny problem? Wiadomo, że najlepiej byłoby to słyszeć w rzeczywistości. Podpięcie pod komputer może coś pomóc? Ewentualnie może zna ktoś jakiś warsztat, mechanika, zajmujących się turbinami(teren woj. śląskiego).


POLO 1.4 TDI 75 KM.
Awatar użytkownika
blade13
Początkujący
Początkujący
Posty: 176
Rejestracja: 10 lis 2008, 18:20
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: blade13 »

[quote=""polo racer""]Wydaje mi się, że jest to coś związane z turbiną, ponieważ ona załącza się w tych przedziałach.[/quote]

Turbina caly czas chodzi, nie zalacza sie od jakiegos zakresu obrotow. Poprostu od ok. 2 tys. obrotow zaczyna wytwarzać potrzebne cisnienie. U mnie w tym zakresie obrotow slychac jak cos w tlumiku halasuje i tez pozniej ustaje. Dzwiek ten nasilil sie po wycieciu katalizatora...
Member since 2006...
Obrazek
Awatar użytkownika
polo racer
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lip 2009, 19:15

Post autor: polo racer »

Dzisiaj usłyszałem, że może to być koło dwumasowe... Czy jest to możliwe??
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

W moim silniku jest zwykłe koło, pytając w sklepie jakie jest koło w tym silniku, sprzedawca stwierdził jednoznacznie, iż jest zwykłe koło, jeżeli chodzi o 6N2, w 9N podobno są już dwumasowe.
U mnie tez coś rzęcholiło w zakresie 1500-1800 rpm.jadąc bez obciążenia i myślałem, że to koło dwumasowe, ale okazało się, że to łożysko wyciskowe sprzęgła, posmarowałem go, zamontowałem skrzynię i na razie jest cisza. Co u Ciebie jest tego powodem, to naprawdę trudno ocenić na odległość.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”