Strona 1 z 1

Zamulony na ciepłym silniku.

: 01 paź 2009, 9:51
autor: Palozz
Ostatnio zauważyłem ze moje poli (6N 1.6 1997r.) jest zamulone jak osiagnie temperature w okolicach 90 stopni. Na zimnym silniku jest torpeda a na ciepłym jakoś tak gorzej. Co moze być tego przyczyną?

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 01 paź 2009, 11:33
autor: rat4
sprawdź na rozgrzanym silniku, wykręć ten trójnik na zimne/ciepłe powietrze, zdarza się że ten zawór nie działa i zasysa ci cały czas powietrze znad kolektora czyli gorące, może to powoduje mulenie, u mnie tak właśnie było, ten zawór nie działał i nie domykał po rozgrzaniu ciepłego powietrza, do komory leci gorące powietrze i jest gorsze spalanie z tego tytułu.
Wyrzuciłem więc ten zaworek i przykleiłem kropelką te gródź od gorącego powietrza, zamontowałem i jest OK.
Ewentualnie możesz sprawdzić Vagiem temperaturę zasysanego powietrza, na zimnym i na ciepłym, było już o tym
jeśli wskazuje cały czas temperaturę około 26 stopni to znaczy że uszkodzony jest czujnik a'la przepływomierz w dolocie.

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 01 paź 2009, 19:02
autor: suhhar
na zimnym torpeda bo na ssaniu a jak juz zlapie tem to normalka ze gorzej muli. Jesli sprawdziles juz wszystko co rat4 napisal to moze to byc jeszcze zapchany filtr powietrza i uwalona sonda.

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 11:30
autor: Palozz
Narazie robie testy. Odpiełem ciepłe powietrze wogóle i zobacze co z tego bedzie...

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 16:03
autor: savic
jeśli "trójnik" o którym pisze rat4 jest uwalony to nawet po odpięciu dolotu ciepłego powietrza nie zasysa z pod błotnika (zamknięta klapka) i będzie brał tylko przez tą małą rurkę , a przekrój jej w trójniku jest ubogi

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 16:21
autor: cage009
A co jest przyczyną jeśli taka sytuacja ma miejsce w polo z silnikiem DIESLA??

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 20:00
autor: suhhar
zle ustawiony kąt wtrysku, zapachany uklad dolotowy wlacznie z filtrem, lipna ropa, za male cisnienie paliwa. To chyba tyle

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 20:04
autor: cage009
wtryski ostatnio zrobione, filtry wymienione niecały miesiąc temu przy wymianie oleju, ropa tylko z shella (vpower diesel) a co do ciśnienia paliwa to nie wiem jak to mam sprawdzić :piwo:

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 20:53
autor: cyklop22
witam mam identyczny problem o ktorym pisze w dziale 6n2,sprawdzilem czujnik powietrza zasysanego jak sugerowal savic ale to nie jest to,po podpieciu pod VAGa wyskakuje blad:brak zaplonu na 4 cylindrze.Z moich poszukiwan wydaje mi sie ze wszystkiemu winna jest cewka zaplonowa,ktora kiedy jest wadliwa moze platac takie figle pod wplywem temperatury. jak rozwiazesz problem to napisz co bylo przyczyna.Pozdrawiam

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 03 paź 2009, 21:23
autor: suhhar
cage to ci zostaje kąt wtrysku sprawdzic na gorącym silniku.

Re: Zamulony na ciepłym silniku.

: 04 paź 2009, 9:07
autor: Palozz
Znalazłem przyczyne chyba... Zdjęłem osłone na kolektorze i ukazał mi sie baaardzo brzydki widok... Kolektor pęknięty miedzy 2 a 3 wylotem. zaraz pod rurą od ciepłego powietrza. Teraz nasuwa mi sie kolejne pytanie... Da sie to spawać? Nie chce inwestować w ten motor bo w planach mam swap na ABF.