Strona 1 z 1

nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 28 wrz 2009, 21:16
autor: jaro812
hej moje stare forum:D mam problema z moim A4 B5 1.8T AEB- moze cos wymysliciie...
autko z dosc duzym przebiegiem bo 190k mil i niby silniczek ok sie wydawal jak kupowalem ale po przejechaniu 50km do domu zaswiecil sie olej i popychacze dosc glosno klekotaly, pierwsze co to plukanie i zmiana oleju z filtrem. Kupilem zwykly 10w/40 zeby go tylko przeczyscic i znow wymienic, w miedzy czasie zalozylem mniej skatowane turbo (kat nowy jest), wymienilem paski rozrzad i napinacze, termostat, pompe wody, wiadomo nowy plyn do chlodzenia (oczywiscie dobrze odpowietrzylem uklad) pojechalem posprawdzac bledy na vagu ( pierdoly- pokasowane i adaptacja przepustnicy) no i wydawalo sie juz wsdzystko ok i znow zaczal klekotac i olej sie swieci... no to po ok 500km zmiana na valvoline 5w/50 i nowy filtr. Bylem happy bo pieknie zaczal pracowac, turbinka ladnie dmuchala i w siedzenia wciskalo choc dopiero tak od 3000obr bylo to czuc konkretniej. Ale 300km po tym zrobil sie slabszy, przestalo wciskac i falowal na wolnych czasem szczegolnie po odpaleniu na zimno a jak sie zagrzal to klekot i kontrolka oleju... mysle przeplywka i znow na vagowanie (nie nagralo nie wiem czemu a mialem tu logi wrzucic) okazuje sie ze mimo ponownej adaptacji przeplywka na wolnych otwiera 6stopni a na 5000obr raz 16 a raz max 24 pokazalo... Wg mnie grzeje sie bo malo swierzego powietrza (temp. pow. na ssacym 60st. a silnika 102... ciecz chlodzaca max 95 ma), slaba mieszanka i dlatego klekota i olej swieci- dobrze mysle czy błądze?? jest sposob na pzreplywke? nowa wiadomo ze po portfelu pociagnie a urzywka nie wiadomo jak mocno styrana sie trafi wiec prosze o rade co tu wykombinowac zeby pracowal jak nalezy i go nie zajechac... nie sprawdzalem cisnienia oleju- nie mam gdzie bo u angoli siedze narazie a ich warsztaty za drogie

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 29 wrz 2009, 17:42
autor: Cooyon
Odpuść przepływkę. Ona ma się nijak do ciśnienia oleju.
Nie pakuj kasy w auto. Sprawdź ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania.
Daj znać jakie wyniki - pomyślimy dalej.

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 29 wrz 2009, 19:40
autor: jaro812
no to troche potrwa zanim sprawdze... wiem ze od tego powinienem zacząć ale jak juz pisalem u angoli ciężko z tym i za normalna kase...

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 29 wrz 2009, 21:40
autor: Cooyon
...ale prawidłowa diagnoza pozwoli zaoszczędzić kupę kasy.

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 17 paź 2009, 8:03
autor: marcin86
Popytaj na forum A4 beda na pewno lepiej znali temat. Te silniki nie naleza do bez awaryjnych, niby fajny silniczek a wiecej z nim klopotow niz jest to warte.

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 17 lut 2010, 18:31
autor: riggs
[quote=""jaro812""]hej moje stare forum:D mam problema z moim A4 B5 1.8T AEB- moze cos wymysliciie...
autko z dosc duzym przebiegiem bo 190k mil i niby silniczek ok sie wydawal jak kupowalem ale po przejechaniu 50km do domu zaswiecil sie olej i popychacze dosc glosno klekotaly, pierwsze co to plukanie i zmiana oleju z filtrem. Kupilem zwykly 10w/40 zeby go tylko przeczyscic i znow wymienic, w miedzy czasie zalozylem mniej skatowane turbo (kat nowy jest), wymienilem paski rozrzad i napinacze, termostat, pompe wody, wiadomo nowy plyn do chlodzenia (oczywiscie dobrze odpowietrzylem uklad) pojechalem posprawdzac bledy na vagu ( *********- pokasowane i adaptacja przepustnicy) no i wydawalo sie juz wsdzystko ok i znow zaczal klekotac i olej sie swieci... no to po ok 500km zmiana na valvoline 5w/50 i nowy filtr. Bylem happy bo pieknie zaczal pracowac, turbinka ladnie dmuchala i w siedzenia wciskalo choc dopiero tak od 3000obr bylo to czuc konkretniej. Ale 300km po tym zrobil sie slabszy, przestalo wciskac i falowal na wolnych czasem szczegolnie po odpaleniu na zimno a jak sie zagrzal to klekot i kontrolka oleju... mysle przeplywka i znow na vagowanie (nie nagralo nie wiem czemu a mialem tu logi wrzucic) okazuje sie ze mimo ponownej adaptacji przeplywka na wolnych otwiera 6stopni a na 5000obr raz 16 a raz max 24 pokazalo... Wg mnie grzeje sie bo malo swierzego powietrza (temp. pow. na ssacym 60st. a silnika 102... ciecz chlodzaca max 95 ma), slaba mieszanka i dlatego klekota i olej swieci- dobrze mysle czy błądze?? jest sposob na pzreplywke? nowa wiadomo ze po portfelu pociagnie a urzywka nie wiadomo jak mocno styrana sie trafi wiec prosze o rade co tu wykombinowac zeby pracowal jak nalezy i go nie zajechac... nie sprawdzalem cisnienia oleju- nie mam gdzie bo u angoli siedze narazie a ich warsztaty za drogie[/quote]Słychać klekot tzn??Czy kiedy słyszysz ten klekot to spadają ci obroty silnika za bardzo?Jeśli tak to znaczy że klekot jest właśnie efektem spadku obrotów silnika i silnik poprostu przygasa a kiedy przygasa to normalne jest że mruży kontrolka ciśnienia oleju.Falowanie obrotów na wolnych obrotach świadczy o uszkodzonej sondzie lambda bądz silniczku krokowym.Stawiam na elektrykę kolego .Nie na silnik.Co do grzania się silnika to sprawdz termostat.Pytanie czy auto jest zasilane LPG??

Re: nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

: 26 lut 2010, 21:17
autor: jaro812
[quote=""riggs""]Słychać klekot tzn??Czy kiedy słyszysz ten klekot to spadają ci obroty silnika za bardzo?Jeśli tak to znaczy że klekot jest właśnie efektem spadku obrotów silnika i silnik poprostu przygasa a kiedy przygasa to normalne jest że mruży kontrolka ciśnienia oleju.[/quote]
na tyle laik nie jestem zeby tego nie wiedziec, wtedy na pewno bym nie pytał o przyczyne na forum :P faluje zadko i minimalnie, mysle ze to komp ustawia sobie optymalne obroty jak jest zimny zeby podtrzymac ladowanie bo mam z tym maly problem, tzn czasem po odpaleniu nie pokazuje ladowania poki lekko nie przygazuje wiec czas zmienic szczotki w alternatorze pewnie bo raz wykonczylem akumulator gdy po odpaleniu wlaczylem szyby, wiatrak i poszedlem go odsniezac... no ale do rzeczy, narazie nie grzebie tylko tankuje i byle do przodu, brzydka pogoda i brak checi (nazywam to brakiem czasu:P) powoduja ze sie tym nie zajmuje i czekam sam nie wiem na co... za to pogrzebalem po forach no i stawiam na pompe oleju bo klekota jak sie zagrzeje i wtedy pomiedzy 1800- 2200 obr swieci olej wiec najpierw ją wymienie bo tansza jak 20 szklanek :P no ale z drugiej strony w G tez tak sie dzialo i tez w podobnym zakresie obrotow i wymiana pompy nie pomogla.... a lambda nowa jest, wymieniona wraz z katalizatorem tez nowka- zasluga poprzednika ktory tez z tym walczyl lecz nieco od d... strony zaczal... ale dzieki mu za to :D a gazu nie ma i nie bedzie, pozatym przeglad sie zbliza a tu caly zawias do wymiany... gleba juz czeka ale w PL a tu jeszcze komplet wahaczy trzeba, tuleje belki, talerze itd... pociagnie po kieszeni albo sprzedam jak len nie pusci (skad ja tyle checi do grzebania mialem jak polowka jezdzilem??) no i przepustnica tez do wymiany bo dalej za slabo otwiera mimo adaptacji...