Strona 1 z 2
SDI a D
: 26 wrz 2009, 19:40
autor: kjub
Panowie to jest jakiaś różnica? Czy takie i takie silniki były w 6N montowane?
Jeśli nie to jak poznać który jest który? :glare:
Re: SDI a D
: 26 wrz 2009, 21:40
autor: vjarecki
[quote=""kjub""]Panowie to jest jakiaś różnica? [/quote]
Przede wszystkim konstrukcja silnika i mocą.
Było mnóstwo różnych silników montowanych w polo 6N1.
[quote=""kjub""]Jeśli nie to jak poznać który jest który?[/quote]
Poznać można po budowie silnika a najłatwiej po kodzie literowym
Tu masz tabele:
http://picasaweb.google.com/vwjarecki/W ... 2293858978
Re: SDI a D
: 26 wrz 2009, 21:51
autor: kjub
Re: SDI a D
: 26 wrz 2009, 21:51
autor: bogi007
w SDI przy pompie wtryskowej nie ma likni gazu, natomiast w D jest. i po tym najłatwiej to sprawdzic zaraz po otworzeniu maski.
Re: SDI a D
: 26 wrz 2009, 22:40
autor: vjarecki
Tak jak kolega
bogi007 pisze !!
[quote=""kjub""]wizualnie dla mnie to
http://allegro.pl/item741722582_vw_polo_1_9_sdi.html i to
http://allegro.pl/item753481822_volkswa ... disel.html to to samo [/quote]
Bo to są takie same silniki AEF 1.9D

Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 7:56
autor: kjub
:rotfl: litości.
dzięki.
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 8:24
autor: rolf
na tych linkach z allegro oby dwa to zwykle diesle czesto ludzie sprzedaja zwyklego jako sdi
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 10:50
autor: wesol
[quote=""rolf""]na tych linkach z allegro oby dwa to zwykle diesle czesto ludzie sprzedaja zwyklego jako sdi[/quote]
I jeszcze dodaja ze jest ABS a go nie ma. Tak jak to ma miejsce w tym bialym polo z linku.
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 13:44
autor: artek77
hej
ja mam takiego jak tu
http://allegro.pl/item751903557_polo_1_9_diesel.html
gdzie to pisze czy to sdi czy AEF ? bo u mnie na pokrywie rozrzad nie pisze
aha chyba wiem
po pompie wtrysowej rozpoznac
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 13:55
autor: vjarecki
anulka77
W podanym linku jest zwykły AEF 1.9D
Proponuję czytać ze zrozumieniem

[quote=""anulka77""]gdzie to pisze czy to sdi czy AEF ? bo u mnie na pokrywie rozrzad nie pisze[/quote]
W dowodzie rejestracyjnym, (jeżeli jeszcze jest) rubryka nr silnika, pierwsze 3 litery

W samochodzie na bloku silnika, po lewej stronie, od strony skrzyni biegów.
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 18:42
autor: suhhar
a nie roznia sie tez pompa wtryskowa ? podobno sdi maja boscha a zwykle diesle lucasa tak ?
Re: SDI a D
: 27 wrz 2009, 19:01
autor: vjarecki
Masz racjcę suhhar
SDI jest na BOSCH-u sterowanej elektronicznie - pedał gazu na potencjometrze.
D jest na LUCAS-ie LS 400 pedał gazu na lince - częściowo sterowana elektronicznie.
Jest wiele różnic i pisanie na nic się nie zda, bo żeby to sprawdzić to trzeba się znać na rzeczy!
Większość posiadaczy tych samochodów i tak nie ma pojęcia - najlepiej zakreślić na zdjęciu i jeszcze podpisać, a i tak większość zadaje to samo pytanie.
Re: SDI a D
: 28 wrz 2009, 7:40
autor: wesol
Nie tak do konca. 1.9D bylo kilka nie tylko AEF( najpopularniejszy) Byly jeszcze 1Y, AGD oraz ASX tez o tej samej mocy ale na pompie boscha. SDI to tez tylko znaczenie na klapie a nie silnika.
Jest na forum wlasnie ze ludziska powiadaja ze w tych silnikach1.9D padaja najczesiej pompy luka a boscha sa bardziej wytrzymale i dlatego lepiej zmienic jak juz padnie na ta druga.
Oczewiscie to nie jest taka pompa boscha jak w SDI tylko odpowiednik tej luka.
Re: SDI a D
: 28 wrz 2009, 12:49
autor: vjarecki
wesol silnik 1Y nigdy nie był montowany w 6N1 tylko w GOLF-ie III
Już podawałem na tym forum ogólną charakterystykę technichniczną dizelków montowanych w POLO 6N1
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =20&t=7364
Dla tych, co nie wiedzą jak się używa wyszukiwarki
Wszystko już zostało precyzyjnie opisane w tym temacie, po czym najłatwiej rozpoznać dany model i przemądrzanie się w niczym nie pomoże.
Re: SDI a D
: 28 wrz 2009, 18:44
autor: cage009
stary mam 1,9D AEF i jest super! Na 3 jest niesamowicie zrywny. A na 5 na highway ładuje ponad 170

i tanie w eksploatacji. spalanie 5,3 L/100 km POLECAM
