zwiększanie wolnych obrotów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
robol01
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:39
Lokalizacja: Wrocław

zwiększanie wolnych obrotów

Post autor: robol01 »

Długi czas próbuję rozwiązać problem rezonansu na wolnych obrotach, jak dotąd bezskutecznie. Ostatnio sprawdzili mi już cały wydech, zmienili mocowanie, nic to nie dało. Jest podejrzenie na poduszkę, ale na razie nie chcę tak głęboko ingerować :D
Zauważyłem, że po lekkim dodaniu gazu (wg zegara - ok. 900 obr) jest zdecydowanie lepiej. Normalnie u mnie wolne obroty oscylują koło 800 obr.
Czy opłaca się zwiększyć je do ok. 900 i tak jeździć? Wiem, że to rozwiązanie nieprofesjonalne.
Jak wygląda możliwość regulacji w silniku 1.4 benz APQ? I czy z Waszej praktyki to dobry pomysł z tym zwiększaniem obrotów?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Powiedz kolego kiedy ostatnio wymieniane były filtry i czyszczona przepustnica?

Z tym układem wydechowym to mi się przypomniał kawał jak ginekolog chciał zostać mechanikiem samochodowym i na egzaminie na możliwe 10pkt dostał 20pkt gdyż rozebrał i złożył silnik przez rurę wydechową :grin:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
r
robol01
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robol01 »

Olej i filtry wymieniałem parę dni temu, wtedy właśnie oglądali ten wydech.
Wszystkie standardowe rzeczy też były sprawdzane - przepustnica czysta (auto mało jeżdżone), świece, sonda, czujnik temp. OK.
Chciałbym spróbować czy podkręcenie obrotów wyciszy to dudnienie.
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

Obroty możesz zwiększyć przez VAGa poprzez tzw. dopasowanie obrotów biegu jałowego. Jest tylko jeden problem, mianowicie jest potrzebny login, którego nie udało mi się z żadnych źródeł uzyskać. Loginu 12233 który "chodzi" min. w passacie - nie przyjmuje.
r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: radiosimon »

[quote=""medyk81""]Obroty możesz zwiększyć przez VAGa poprzez tzw. dopasowanie obrotów biegu jałowego. Jest tylko jeden problem, mianowicie jest potrzebny login, którego nie udało mi się z żadnych źródeł uzyskać. Loginu 12233 który "chodzi" min. w passacie - nie przyjmuje.[/quote]

W książce serwisowej do 6N pisze, że obroty jałowe są nieregulowalne.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w etechu też tak napisali, tylko czyszczenie i adaptacja przepustnicy, a kanały do regulacji tak jak mówisz mogą być poblokowane i nawet jeśli są to nie da się do nich wejść...
Kolego Medyk81 powiedz jak w pasaciku b4? regulujesz te obroty, na jakich kanałach?
możesz podać krótki opis jak to zrobić?
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""robol01""]Jak wygląda możliwość regulacji w silniku 1.4 benz APQ[/quote]
zdejumujesz filtr powietrza i na lince od gazu jest załozona taka blokada,blaszka tam własnie jest regulacja linki gazu,mozna ja deliktanie przesunac i w tem sposob zwiekszysz obroty
wydaje mi sie za masz cos z silnikczkiem krokowym
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

W moim przypadku pomogła wymiana jednej z trzech poduszek, która wyglądała jak by miała bliskie spotkanie trzeciego stopnia z mina przeciwpancerną :P
r
robol01
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robol01 »

OK, to przy okazji podjadę do mechanika, niech sprawdzi ten silnik krokowy, bo nie chcę na razie zabierać się za poduszki.
Dzięki za info.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Goozik napisał:
zdejumujesz filtr powietrza i na lince od gazu jest załozona taka blokada,blaszka tam własnie jest regulacja linki gazu,mozna ja deliktanie przesunac i w tem sposob zwiekszysz obroty
zgadzam się ale trzeba uważać żeby tutaj nie przesadzić z tą regulacją, może się zdarzyć że jeśli w ten sposób sztucznie podregulujemy obroty, to można za bardzo naprężyć linkę gazu i w momencie wciskania do oporu przy dajmy na to wyprzedzaniu możemy tę linkę zerwać, dobrze by było aby przy regulacji druga osoba nacisnęła do oporu pedał gazu aby osoba która reguluje widziała jak bardzo naprężona jest linka.
pozdrawiam
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""rat4""]Goozik napisał:
Cytuj:
zdejumujesz filtr powietrza i na lince od gazu jest załozona taka blokada,blaszka tam własnie jest regulacja linki gazu,mozna ja deliktanie przesunac i w tem sposob zwiekszysz obroty

zgadzam się ale trzeba uważać żeby tutaj nie przesadzić z tą regulacją, może się zdarzyć że jeśli w ten sposób sztucznie podregulujemy obroty, to można za bardzo naprężyć linkę gazu i w momencie wciskania do oporu przy dajmy na to wyprzedzaniu możemy tę linkę zerwać, dobrze by było aby przy regulacji druga osoba nacisnęła do oporu pedał gazu aby osoba która reguluje widziała jak bardzo naprężona jest linka.
pozdrawiam[/quote]

Czy nie uważacie, że takie podniesienie obrotów nie spowoduje wzrostu spalania na wolnych obrotach. To tak jakby ktoś niewidoczny ciągle trzymał wciśnięty gaz.
Moim zdaniem przyczyn trzeba szukać gdzie indziej. Adaptacja przepustnicy, czyszczenie wtrysków, czy silnik krokowy a może lewe powietrze. Układ dolotowy i uszczelki. U mnie rezonans występował przy uszkodzeniu podstawy monowtrysku. W końcowej fazie awarii potrafiło konkretnie potrząsnąć samochodem - wrażenie jakby korbowód miał wyskoczyć. Sytuacja ta występowała na wolnych obrotach - podstawa za sprawą drgań wpadała w rezonans i raz była szczelna a raz nie.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

Co do regulacji w Passacie to pewnie tylko w TDI:
- Engine
- Login --> 12233
- Adaptation ---> kanał 02

Oczywiście podwyższanie obrotów na jałowym nie jest rozwiązaniem problemu, ale ja u siebie sprawdziłem wszystkie i wymieniłem 1 poduszkę, oczywiście czyszczenie i adaptacja przepustnicy, przewody podciśnienia, podmieniałem cewkę, wymieniłem kable WN i świece, sprawdzony wydech i wymieniony łącznik elastyczny, wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą i na razie zaprzestałem dalszych działań z braku czasu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”