ginący olej.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
martin
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:16
Lokalizacja: Poznań

ginący olej.

Post autor: martin »

Raz na okres wymiany oleju,czyli jakiś około 10-11 tyś km poziom spada poniżej minimum.Musze dolewać około 0,5-0,7 litra ,silnik pracuje równo,żadnego kopcenia dymienia,poprawna dynamika i spalanie.Co lepsze,gdy spada poziom nie zapala się też kontrolka.Zauważyłem mały wyciek na łączeniu skrzyni biegów i silnika.Czy to może kosztować taki ubytek ? Może ktoś miał taki problem? Acha Polo 6n '98 1.4 APQ.
Mein erste Deutschewagen VW Polo.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jaki przebieg?
Ten wyciek może być ze skrzynki, ale może być też z silnika. Nie jestem pewien, ale przy takim wycieku to chyba sprzęgło by się ślizgało od oleju...
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

skoro dolewasz 0,5-0,7 od wymiany do wymiany to tragedii nie ma,mozliwe ze juz uszczelniacze puszczaja

[quote=""martin""]Zauważyłem mały wyciek na łączeniu skrzyni biegów i silnika[/quote]

moze leciec z aparatu zapłonowego,ewentualnie z pokrywy zaworow,trudno powiedziec bo nie widze jak to wyglada ;)
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Najpierw umyj silnik i skrzynie, będziesz widział skąd cieknie. Stawiał bym na uszczelniacz wału od strony skrzyni biegów, trzeba wyciągnąć skrzynie, zdemontować sprzęgło i odkręcić koło zamachowe, tam będziesz miał uszczelkę. Sprzęgło nie powinno się ślizgać bo taki sam przypadek miałem w cieniasie. Może też spalać i nie musi kopcić, najlepiej sprawdź ciśnienie w cylindrach. Miską olejową też może cieknąć.

Co ile km dolewasz ten olej?
Awatar użytkownika
martin
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: martin »

Olej dolewam ze 2 razy na te 10 tys. Ogólnie przejechane mam 170 tyś. Widzę że szykuje się grubsza naprawa.
Mein erste Deutschewagen VW Polo.
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Kolego a na jakim oleju jeździsz ? syntetyk, pólsyntetyk czy mineralny ?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

według mnie taka ilosc spalanego oleju to norma,ja bym z silnikiem nic nie robił ewentualnie jak ktos wyzej napisał sprawdz jakie mam sprezanie
Awatar użytkownika
martin
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: martin »

Shell Helix Plus 10W40 . Trudno mi powiedzieć nawet 1,5 litra na 10 tyś km może być normą ? Przy słabym sprężaniu pewnie było by to odczuwalne w "sprawności" silnika ?.A nic na to nie wskazuje.
Mein erste Deutschewagen VW Polo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”