Termostat

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Termostat

Post autor: ghul177 »

Po opiniach na forum mam do wymiany termostat(cięzko mu dobić temperature do 90stopni temperature oscyluje od 75-do 85 tak róznie zalezy jaka pogoda) chciałem zapytać jakiej firmy szukać a jakich sie wystrzegać (zima sie zbliża pasuje wymienić) chce kupic jakiś dobry by działał ok słyszałem dobre opinie i firmie Wahler bądz może taki http://allegro.pl/item725901421_orygina ... kazja.html ? wymienie go samemu w kanale w domowych warunkach ?? łatwo to zrobić? moje polo 1.9 D 1996
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wymienisz go samemu, trzeba odczepić dolny wąż aby płyn z chłodnicy zleciał, odkręcasz termostat wraz z jego obudową,
i wymieniasz, po wylaniu płynu tym sposobem powinno ci wejść z powrotem jakieś 3,5 litra nie więcej.
Jednak polecił bym ci termostat Wahler i żaden inny, bo jest on dobrej jakości i problem z niedogrzaniem znikł na dobre.
Przy wymianie uważaj na plastikowy króciec bo można go łatwo ułamać. Jeśli by nie trzymał dalej temperatury wymień też króciec.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

Wymiana termostatu to max 20 min roboty, ze spuszczeniem i zalaniem nowego płynu. Ja wymieniałem go na drodze bo mi zablokował i płyn się prawie zagotował.

Jedyne co Ci będzie potrzebne to kluczyk 8/10
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

termostat wahlera i dodoatkowo odrazu wymien kruciec termostatu bo z pewnoscia jest przebity przez termostat
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

dzięki panowie musze pytać o ten wahler po sklepach .. teraz :piwo:
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm jesli masz masz temperature plynu 84 stopnie to jest ok chyba ze na wskazniku ci tak pokazuje, bo mi na wskazniku pokazuje 90 stpni a realna temp. plynu wynosi 84 stopnie mierzone na vagu. JAk masz tak samo jak ja to ja bym tego nie ruszal bo lepiej jezdzic lekko niedogrzanym silnikiem niz go przegrzac.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

te 84 stopni to zczytuje ze wskażnika na panelu jest poprostu miedzy 90 a 70 tak pośrodku (róznie) czasem dojdzie pod 88
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Lekko Ci moze popuszczac tylko narazie, ale warto wymienic dla spokoju jazdy. sprawdz czy Ci sie wskazowka nie zawiesza tez :) ja tak mam i jak pukne to sie odwiesza, ale sprawe z wymiana termo juz przerabialem bo nawalil wczesniej calkiem i tego to akurat nie da sie oszukac. Jak sie nei domyka to pol biedy, Gorzej jak sie calkiem zamknie :), koledzy co to przechodzili wiedza o czym mowie :).
P
Papkin
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 30 cze 2009, 19:42

Post autor: Papkin »

Mam podobny problem:( wskażnik temperatury dochodzi do 80 stopni i stop, tak jest w trasie, jak jeżdzę po mieście i się zatrzymuje, rusza itd. to temperatura wzrasta do 90 ale jak dalej jadę to znowu spada do 80-85:(
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

no to papkin musimy chyba wymienić termostat a jeszcze jedno bo sprawdzałem miernikiem czujnik temperatury (gdy osiągnął maximu (przejazd autem około 10 km ) czyli sie nagrzał i miernik pokazał 172 omy czyli temperatura około 100 więc nie wiem w czym jest pies pogrzebany
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”