Nowy zakup sporo pytań POLO 1.9 d AEF !!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
coronelli
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 wrz 2009, 17:43

Nowy zakup sporo pytań POLO 1.9 d AEF !!!

Post autor: coronelli »

Witam wszystkich.Jestem nowy na tym forum lecz nie nowicjusz jezeli chodzi o diesla VW (Passat AFN) lecz musze sie Was dopytac poniewaz nie rozumiem pewnych spraw z silnika AEF.Kupiłem zonie polóweczke 3 drzwi z tym własnie silnikiem.Pompa jest na lince a kompa nie ma wiec jak sie podpiałem to tylko kilka parametrów zobaczyłem.Pytam wiec fachowców bo pare spraw mnie zadziwiło.1- Kontrolka Swiec zarowych zadko sie zapala na zimnym i wogule zadko .Zauwazyłem ze jak mam otwarte drzwi i właczam zapłon to kontrolka sie zapala.Słyszałem cos o tym ale nie rozumiem wiec prosze o pomoc.Dodam ze wóz pali tylko nie na dotyk i nawet niezle zamiata.2- Obroty sa troche ponad 1000 i chyba to nie jest norma bo czytałem ze powinny byc 940. 3- Po nagrzaniu sie silnika do 90 stopni zaczyna sobie troche falowac.Zauwazyłem babelki powietrza w wezykach paliwowych( moze to cos waznego).Bedac u mechanika stwierdzilismy ze moze byc walniety czujnik temperatury silnika i dlatego te wysokie obroty.Wieczorem podpiołem komp i pokazywał wartosci temperatur takie jak na zegarach i zastanawiam sie czy to napewno czujnik sie skopał.Co WY na te zagadnienia.Jeszcze chciałem sie zapytac jak taki silniczek pali ,jak z awaryjnoscia itd.Bardzo dziekuje z góry za odpowiedzi.Jakby sie komus chciało cos wyskrobac to byłbym wdzieczny.Przepraszam za rozpisanie sie.Pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

zależy jaki przebiej w tej poli jest nabity.pompa lucas tam jest, ona do zbytnio udanych nie nalezy im wiekszy przebiej tym gorzej dla niej no i sposób jeżdzenia.

Świece żarowe-jak jest zimno (czyli po nocy to powinna coś podgrzać u mnie tak jest a gdy temperatura przekroczy 70stopni juz swiece nie grzeją.Z tymi dzwiami masz racje tam jest jakies połączenie z przekażnikem od świec i jak otworzysz dzwi zamkniesz a silnik zimy to automatycznie świece sie same włączają.Do końca tego jeszcze nie rozgryzłem dokładnie jak to działa (zakres temperatur itd) musisz długo kręcić by odpalił? sprawdz świece.

Obroty-u mnie też są obroty 1000 ale jest regulacja tego i musze zmniejszyc w "sam naprawiam" jest opis co i jak. A z tymi falującymi obrotami to moze byc coś z niby ssaniem też tak kiedyś miałęm (weżyk zwrotny miałem odpięty taki mały cienki recylkulacja spalin chyba to jest i przez to ssania mi nie wyłączało)

Jak dużo bombelków to nie dobrze sprawdz układ paliwowy zwłaszcza koło filtra.

Czujnik ma 4 piny 2piny są do kompa a 2 do wskażnika na konsoli.Czujnik mozesz sprawdzić miernikiem http://img213.imageshack.us/img213/5169 ... ratqe0.jpg .

AEF ogólnie dobry silnik tylko trzeba dbać filtry oleje paski wtryski .... mi moja poli pali 5,4-5,5 tryb mieszany czasem z ciężką nogą :-D

Polecam poczytać jeszcze posty kolegi vjarecki też ma taką poli i dużo na jej temat wie
c
coronelli
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 wrz 2009, 17:43

Post autor: coronelli »

Dziekuje bardzo.Moze jeszcze ktos zabierze głos.Moze kolega vjarecki.Pozdrawiam.Dziekuje
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Chętnie się podepne do tematu.
Jeżdżę taką Polą od ponad 2 lat, spalanie na poziomie 7,2l /100km przy bardzo ciężkiej nodze, skrzynia biegów naprawiana 2 razy, za słaba na dynamiczną jazdę silnikiem AEF,
Pompe wtryskową mam nieszczęsnej firmy LUCAS, raz była w regeneracji i została tylko wyczyszczona, spalanie nie spadło, zastanawiam się nad zmianą na BOSCHA, może ktoś to robił i może coś na ten temat powiedzieć, jak osiągnie temp. powyżej 70 oC, to nie chce zapalć jak świece już nie grzeją, może jak bym wtryski wymienił to coś by pomogło??
Kolejny problem to świece żarowe które musze wymieniać 2 razy w roku, spalają się (BOSCH) i już kompletnie wtedy nie chce wogule zapalić, na ten temat też może ktoś coś pomoże, sprawdzane miernikiem i po ok. 3 minutach po zapaleniu na zimnym silniku wyłączają się, czyli chyba ok.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

to duże spalanie ale może przez cięzką noge :mrgreen: z boshem to nie wiem no u mnie też tak jest że po osiągnieciu 70 stopni świece nie grzeją więc zrobiłem sobie to na przycisk że gdy ciepły oszukuje komputer i pali wtedy jak na zimnym była już mowa na forum o tym wtryski możesz sprawdzić (możę spalanie sie poprawi) ale odpalanie raczej nie (też tak myślałem) ale jest tak samo sprawdzenie wtryska czy leje około 15-20zł u mnie w rejonie(mam speca od tego) gość mi zrobił super wtryski. na tym naprawde trzeba sie znać ja świec bogu dziękowąc (odpukać) od kupna poli jeszcze nie wymieniałem a poli mam już równy rok
d
daniellol
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:34

Post autor: daniellol »

Miałem koego taką Polówkę i dokładnie miałem te same problemy na początku co Ty. Co do obrotów to trochę ponad 1000 jest ok nawet na rozgrzanym silniku. Pompa jest Lucasa ma ona sterownik, co wygląda jak taki większy przekaźnik. Diagnozowany jako Pompa Diesla. Sterownik ten odpowiada również za grzanie świec żarowych. Świece w AEF dziwnie się zachowują ale to jest ok. Jak otworzysz drzwi załączają się i grzeją po to abyś nie musiał długo czekać po przekręceniu stacyjki, dlatego żadko oglądasz kontrolkę. Grzeją od momentu odpalenia chyba 7 minut lub do uzyskania temperatury 70 stopni celcjusza. W tym czasie silnik powinien mieć lekko podniesione obroty, jeżeli tak jest to ok. Słabym punktem tego auta jest niestety koło 2 masowe. Jakbyś kiedyś musiał wymienić to polecam zestaw zastępczy VALEO z jednomasowym kołem zamachowym. Kosztuje połowe mniej niż dwumasowe koło, połowe więcej niż regeneracja dwu masy :) i wbrew temu co ludzie piszą nie psuje skrzyni biegów. Moje polo od wywalenia dwumasy zrobiła już na takim komplecie 60 tyś, i nic się nie dzieje. Wiem bo mimo, że już jej nie mam to od czasu do czasu ją naprawiam. Moje Polo paliło około 6,5 litra na 100km z moją nogą. Ojcu mojego kolegi pali około 5 litrów. Pozdrawiam Daniel Lewandowski.
d
darpaw
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2010, 12:01

Post autor: darpaw »

POSIADAM 1,9d 1998 r na samym początku wymieniłem pompe lucas na bosch
pompy lucasa to totalna pomyłka na boschu jezdze na kazdym paliwie dostepnym w sprzedazy
przez okres 3lat jak posiadam to polo miałem kilka awarii ale ogolnie rzecz biorąc samochód ok skrzynie biegów troche trefne no i częsci jak sie kupuje to niby jest do tego modelu ale przy montazu sie okazuje ze nie pasuje części najlepiej zamawiac po numerze fabrycznum lub ja wymontowac
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""_Maniek_""]spalanie na poziomie 7,2l /100km[/quote]
[quote=""darpaw""]Moje Polo paliło około 6,5 litra na 100km[/quote]
Moje Polo na pompie Boscha eksploatacyjnie (trasa+miasto+dojazdy do pracy) pali 5,7 litra na 100 km (kilkukrotny ten sam wynik po wyjeżdżeniu całego zbiornika), a preferuję raczej ofensywny styl jazdy. ;)
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”