Strona 1 z 1
Piski
: 23 sie 2009, 12:44
autor: Papkin
Witam,
Przy porannym rozruchu słychać piski z okolicy paska klinowego. Przy niskich obrotach słychać je na każdym biegu tak do 1200, przy wyższych nic nie słychać. mam silnik 1.7 sdi. Kiedy silnik się nagrzeje nie nie słychać

i teraz pytanie co to jest czy jakaś rolka czy może pompa wodna. jak to sprawdzić? i czy jest jakiś sposób żeby tymczasowo uciszyć te piski bo narazie kasy brak :glare:
Re: Piski
: 23 sie 2009, 13:23
autor: suhhar
u mnie piszczy napinacz paska wielorakowego jak sie auto nagrzeje. Nie chce mi sie go wymieniac bo koszty spore. Mozesz uzyc chwilowo wd 40 zeby nie piszczalo ale wiadomo kiedys trzeba to wymienic co ci piszczy.
Re: Piski
: 23 sie 2009, 16:03
autor: Papkin
ale mi jak się silnik nagrzeje to nic nie piszczy. wie ktoś co to moze być za przyczyna?
-- Wto Sie 25, 2009 7:45 am --
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, kiedy na dworzu jest wilgotno to pisków nie słychać a jak samochód się nagrzeje znowu się pojawiają :glare: i gdy włącze odbiorniki prądu piski się nasilają. która rolka może to być? napinacza?czy jaka? prosze o odpowiedź

Re: Piski
: 18 wrz 2009, 20:11
autor: wodzu.janovia
ja mialem piski gdy:
* pasek byl BOSCHA
* wyrobila sie tulejka na napinaczu trzymajacym rolke paska wielorowkowego
* teraz jest Cisza

Re: Piski
: 19 wrz 2009, 18:21
autor: suhhar
hmmm skoro piski sie nasilaja po wlaczeniu odbiornikow to moze cos byc z alternatorem. Moze juz lozysko pada calkiem albo sprzegielko na nim.
Re: Piski
: 19 wrz 2009, 18:38
autor: Dziadek13
Chłopie naciągnij pasek problem z głowy jak włączasz światła to obciążasz alternator on zwiększa moc ładowania czyli opór w stosunku do paska a że pasek lużny to masz te piski.
Re: Piski
: 20 wrz 2009, 9:41
autor: Papkin
[quote="Dziadek13"]Chłopie naciągnij pasek problem z głowy jak włączasz światła to obciążasz alternator on zwiększa moc ładowania czyli opór w stosunku do paska a że pasek lużny to masz te piski.[/quote]
A jak naciągnąć ten pasek, skoro jest samonapinacz? :niewiem:
Re: Piski
: 20 wrz 2009, 9:58
autor: lukasz6oo
No tak ma samonapinacz wiec juz raczej go bardziej nie podciagniesz poprostu pasek juz jest stary ,rozciagniety ,przegrzany i wypadało by załozyc nowy pasek i bedzie :good:
Re: Piski
: 20 wrz 2009, 11:02
autor: Papkin
[quote="lukasz6oo"]No tak ma samonapinacz wiec juz raczej go bardziej nie podciagniesz poprostu pasek juz jest stary ,rozciagniety ,przegrzany i wypadało by załozyc nowy pasek i bedzie :good:[/quote]
Pasek wymieniony, rolka napinająca również a nadal piszczy:(
może to koło pasowe na wale?? czy to może być to?? z góry dziękuję za wszystkie posty:)
Re: Piski
: 20 wrz 2009, 11:41
autor: wesol
Kawalkiem smoly posmaruj pasek to bedzie trzymac. Oczewiscie smolo musi byc twarda a silnik pracowac. Dotykasz do paska tak zeby smola tarła po pasku i odrazu bedziesz slyszal ze az sie klei do rolek. Ja tak robie juz chyba w 5 aucie. Zreszta ta metoda jest znana na innyc forach. Mozna tez uzyc kalafonii ale szkoda jej.
Re: Piski
: 20 wrz 2009, 14:47
autor: Dziadek13
Pierwsze słysze samo napinacz zawsze na alternatorze masz jak naciągniesz pasek śrube blokującą,np w golfie masz napinacz sprężynowy przy alternatorze ale po naciągnięciu blokujesz śrubą,pasek o tej długości i dużych obrotach sam by ci odciągał ten napinacz chyba że sprężyna z czołgu.W polo też popatrz albo poczytaj polo sam naprawiam.
