1.2 6v BMD duże spalanie oleju
: 06 maja 2025, 13:10
Na początek dzień dobry wszystkim.
Posiadam Polo 1.2, które pali kosmiczne ilości oleju, około 1L na 300km. Wycieków brak. Przy normalnej jeździe nie kopci, ale to się podobno zdarza w tych cudownych wynalazkach.
Prawdopodbna przyczyna to pierścienie. Za remont mechanicy powiedzieli mi od 3 do 6k. Sporo w stosunku do wartości auta. Dlatego zostawiam tę opcję na koniec i jednocześnie mam kilka pytań:
-czy winna może być odma? Przewody czyste, dolot czysty, praca silnika po odkręceniu korka bez zmian
-czy zmiana oleju na jakiś gęsty cokolwiek pomoże? Wcześniej był 5W40, teraz 10W40, różnicy brak.
-czy jakiś inny motor pasuje plug and play do Polo z fabrycznym 1.2?
-czy możliwy jest swap na silnik 2.0 8v z Golfa/New Beetla? Silnik mocny i da się znaleźć dawcę w przywoitych pieniądzach.
Trochę mi szkoda tego auta, bo poza spalaniem oleju jest w świetnym stanie jak na swój wiek.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Posiadam Polo 1.2, które pali kosmiczne ilości oleju, około 1L na 300km. Wycieków brak. Przy normalnej jeździe nie kopci, ale to się podobno zdarza w tych cudownych wynalazkach.
Prawdopodbna przyczyna to pierścienie. Za remont mechanicy powiedzieli mi od 3 do 6k. Sporo w stosunku do wartości auta. Dlatego zostawiam tę opcję na koniec i jednocześnie mam kilka pytań:
-czy winna może być odma? Przewody czyste, dolot czysty, praca silnika po odkręceniu korka bez zmian
-czy zmiana oleju na jakiś gęsty cokolwiek pomoże? Wcześniej był 5W40, teraz 10W40, różnicy brak.
-czy jakiś inny motor pasuje plug and play do Polo z fabrycznym 1.2?
-czy możliwy jest swap na silnik 2.0 8v z Golfa/New Beetla? Silnik mocny i da się znaleźć dawcę w przywoitych pieniądzach.
Trochę mi szkoda tego auta, bo poza spalaniem oleju jest w świetnym stanie jak na swój wiek.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.