Jakie powinno być napięcie ładowania akumulatora w Polo 1.4d?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
BakaPoloFOX
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2021, 1:26

Jakie powinno być napięcie ładowania akumulatora w Polo 1.4d?

Post autor: BakaPoloFOX »

Dzień dobry, w mojim Polo ostatnio zaczynam podejrzewać słaby alternator bądź już kompletnie wykączony, i sprawdzałem ładowanie, na wolnym wyszło mi około 13,60 a na gazie 13,80.
Z góry dziękuję za pomoc w znalezieniu informacji.
j
jcb
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2018, 8:12

Post autor: jcb »

W którym miejscu mierzyłeś napięcie ? 
Z wiekiem pojawiają się spadki napięcia na przewodach i na akumulatorze będzie nieco niższe napięcie niż bezpośrednio na zaciskach alternatora.  Warto sprawdzić i przeczyścić wszystkie połączenia zarówno masowe jak i plusowe.


Fabryczny regulator napięcia ma chyba nominalnie 14,0V lub 13,9V (nie pamiętam) można go zamienić na taki z napięciem 14,4 - 14,5 V (napięcie znamionowe jest nabite na obudowie)
Zrobiłem taka zmianę u siebie plus wymiana przewodów alternator-akumulator na nowe i przy włączonych światłach mam napięcie na zaciskach akumulatora 14,3V. Sam akumulator po kilku miesiącach użytkowania ma gęstość elektrolitu na poziomie 1,26 - 1,27 g/ml  czyli bardzo dobrze. 

Akumulatory produkowane 30 lat temu źle znosiły napięcia powyżej 14V ,  dzisiejsze akumulatory z płynnym elektrolitem do pełnego naładowania wymagają nawet 16,2 V a w autach napięcie ładowania dochodzi do 15V. To wszystko sprawia , że nowy akumulator w starym aucie będzie niedoładowany.
B
BakaPoloFOX
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2021, 1:26

Post autor: BakaPoloFOX »

Napięcie było mierzone na akumulatorze a połączenia na akumulatorze były przeczyszczene jeszcze w tym roku i nie wyglądają mi jakby potrzebowały ponownego czyszczenia.

Z tego co rozumiem, powinien ogarnąć regulator napięcia na jakiś lepszy by uzyskać najlepszy wynik i uniknąć rozładowania akumulatora?

Oraz z góry dziękuję za pomoc którą aktualnie dostałem
j
jcb
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 sie 2018, 8:12

Post autor: jcb »

Styki na akumulatorze to tylko jedna strona przewodów  trzeba jeszcze sprawdzić na drugim końcu czyli połączenie przewodu masowego z nadwoziem i połączenie przewodu plusowego z zaciskiem na alternatorze.
Spadek napięcia może być również spowodowany złym stanem samego przewodu (większa różnica niż 0,2 V między końcami przewodu kwalifikuje przewód do wymiany)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2022, 13:05 przez jcb, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”