Polo 6n2 1.4 16V AUA Check+EPC oraz dobór opon zima

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

A
AVATARKUBA
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2020, 19:14

Polo 6n2 1.4 16V AUA Check+EPC oraz dobór opon zima

Post autor: AVATARKUBA »

Witajcie,
powrócił mój problem z świecącym checkem i EPC w Polo 6n2 1.4 16V AUA. Pojawia się gdy próbuje ruszyć autem bez gazu albo cofając autem dodam za mało gazu i obroty po prostu spadną. Z lekka czuję że się wtedy dławi bo to logiczne chyba. Dodam że jakiś czas temu nie miałem tego problemu (tzn był problem, później sam znikł i znowu jest), ale znowu się pojawił w momencie kiedy podpiąłem wężyk podciśnienia(?) łączący dolot(taki króciec obok czujnika ciśnienia doładowania, wsysa wężykiem powietrze) z regulatorem paliwa(z lewej strony silnika pod filtrem powietrza). Czy ktoś wie co jest nie tak? Czy może po prostu zaślepić wężyk od dolotu i króciec od regulatora paliwa zostawić pusty? W myśl zasady skoro działało to po co dotykać  ;D

Oraz druga część pytania. Szukam opon do polówki na zime i znalazłem Laufenny I Fit+ 175/70 R14 84 T
https://www.oponeo.pl/dane-opony/laufenn-i-fit--175-70-r14-84-t#354055876
Pytanie brzmi czy będą pasować wymiarowo i czy nic nie będzie ocierać bo przeglądając opony do polo nie zauważyłem nigdzie kompilacji 175 i 70  :o
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Ale najlepiej było by sprawdzić błędy jakie pokazuje. EPC może mieć różne dolegliwości jak i CHECK.
Miałem te auto z tym silnikiem. EPC jak mi zaświecił to wyczyściłem czujnik pod pedałem hamulca.
Ale ja zawsze sprawdziłem błędy . Do tego mam nawet jeszcze pomimo że nie mam Polo takie urządzenie: https://allegro.pl/oferta/nowy-skaner-v ... 5481480443
Opony nie będą ocierać. Śmiało możesz kupić.
A
AVATARKUBA
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2020, 19:14

Post autor: AVATARKUBA »

Posiadam taki interfejs https://allegro.pl/oferta/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-7200310087?reco_id=8b15fa7d-04ce-11ec-8bb6-b026284983f0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 i z tego co pamiętam to był błąd czujnika ciśnienia doładowania właśnie. Wyczyszczenie nic nie dało wtedy i dalej jeździłem z błędem. Co ciekawe ten błąd można zweryfikować raz na kilkanaście sprawdzeń bo nie zostaje jakimś cudem w pamięci kompa i jak się cudem ustrzeli dobry moment to się znajdzie.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

AVATARKUBA pisze: z tego co pamiętam to był błąd czujnika ciśnienia doładowania właśnie.
To występuje w silnikach diesla a nie w benzynie.
A
AVATARKUBA
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2020, 19:14

Post autor: AVATARKUBA »

Witam po dłuższej przerwie. Problem nadal występuje ale doszły falujące obroty (nie zawsze) na ssaniu, raz czy dwa zauważyłem że jadąc i dojeżdżając do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle obroty falowały między 750 a 1000, oraz na swobodnej jeździe na 1 i 2 biegu gdy nie dodajemy gazu to auto się dławi(samo robi żabkę jakby miał zgasnąć ale nadal walczy na prostej drodze). Do tego dochodzi teraz jakby nie chciał zapalić jak jest zimny przez 3-4 sekundy(obroty rzędu 400-500 po czym wchodzi na wyższe-ssanie), i troszkę dłużej trzeba kręcić gdy jest zimny. O tym że 1.4 75KM przy odpalonej klimie chodzi jak traktor to nie wspomnę :P ale to już od 2 lat na klimie ma problem lekki więc to nic nowego.

Auto u poprzedniego właściciela stało dłuższy czas bo robił przez rok 2-3kkm gdzie ja teraz robię 10-12kkm i często jest 4-5tys obrotów no i pali jakieś 400ml oleju na 1kkm

Odma czyszczona rok temu, czujnik w kolektorze ssącym także jakiś rok temu ( https://vwpoloklub.pl/forum/https://for ... ic.php?t=1 podobny błąd miałem zdiagnozowany na stacji kontroli pojazdów- viaken z VCDS nigdy mi go nie wyrzucił, jedynie zwarcie na antenie przez uszczelkę i bład abs)
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”