Postępowałem zgodnie z instrukcją: http://www.vagclub.net/tec/Polo9N-GRA.PDF oraz https://vwpoloklub.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5
Wszytko szło zgodnie z planem, wykonany kabelek, konektory pozaciskane, kable poprowadzone w oplocie, manetki wymienione, wszystko poskręcane w VCDS aktywowany tempomat i .... nie działa. Po przełączeniu na ON nie świeci się kontrolka (czytałem, że czasem nie była montowana) ale niestety podczas jazdy powyżej 40km/h naciśnięcie SET nie powoduje utrzymywania prędkości. Czyli tempomat kompletnie nie działa.
Sprawdziłem już kilka możliwych przyczyn i nadal nic. Potrzebuję Waszej pomoc!
- Dorobiony kabel sprawdzony kilkukrotnie, dioda prostownicza w dobrym kierunku, napięcie pobrane z bezpiecznika nr 4, dochodzi do manetki.
- Dane z VCDS pokazują literkę G świadczącą o aktywowanym tempomacie (link):
Address 01: Engine Labels: 03C-906-024-BXW.lbl
Part No SW: 03C 906 024 AD HW: 03C 906 024 F
Component: MARELLI 4HV G 0887 - Moduł komfortu 6Q1-937-049-F obsługuje tempomat, silnik (POLO 9N3 2007 1.4 benzyna silnik BUD) nie jest na liście wykluczonych (link).
- Robiłem diagnostykę czujników sprzęgła, hamulca, światła hamulca, prędkości. Wszystko w normie. Nie ma błędów w modułach.
- Adaptacja przepustnicy oznaczona jako OK.
- Diagnostyka tempomatu wykazała: Przyciski +/RES oraz -/SET działają, zmieniają się odpowiednie bity.
- Przycisk ON działa następująco: (sekcja Switch Position ||) Zmienia bit CCS ON (CAN) natomiast bit SET (CSS ON) jest cały czas 1 bez względu na pozycję przełącznika - czy to dobrze?
- W sekcji Switch Position I - brak błędów (??xxxxxx), wykazuje aktywowaną funkcje tempomatu CCS enabled, natomiast nie zmienia się bit oznaczony Main Switch engaged (xx?xxxxx) niezależnie od pozycji ON/OFF manetki zawsze jest na 0. Czy to świadczy o problemie z manetką?
- Czy ktoś ma bądź dołożył tempomat do POLO 9N3 z silnikiem 1.4 w wersji TRENDLINE ?
- Czy ktoś może potwierdzić w VCDS czy bit odpowiedzialny za Main Switch engaged przełącza się na 1 gdy tempomat jest na ON ?
- Czy uważacie, że przyczyną może być manetka? Jak przeczytać schemat:
Włącznik ON/OF czy po przełączeniu na ON powinno być przejście pomiędzy: T6y/2 a T6y/3
Co oznaczają symbole tak jakby diody przy schemacie przełączników?
- Czy macie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić?