[9n3] po zamontowaniu tempomatu - nie działa, prośba

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kamelor
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2017, 23:28

[9n3] po zamontowaniu tempomatu - nie działa, prośba

Post autor: kamelor »

Witam, po sukcesach z zamontowaniem ściemniania zegarów postanowiłem dołożyć tempomat.
Postępowałem zgodnie z instrukcją: http://www.vagclub.net/tec/Polo9N-GRA.PDF oraz https://vwpoloklub.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5

Wszytko szło zgodnie z planem, wykonany kabelek, konektory pozaciskane, kable poprowadzone w oplocie, manetki wymienione, wszystko poskręcane w VCDS aktywowany tempomat i .... nie działa. Po przełączeniu na ON nie świeci się kontrolka (czytałem, że czasem nie była montowana) ale niestety podczas jazdy powyżej 40km/h naciśnięcie SET nie powoduje utrzymywania prędkości. Czyli tempomat kompletnie nie działa.

Sprawdziłem już kilka możliwych przyczyn i nadal nic. Potrzebuję Waszej pomoc!
  • Dorobiony kabel sprawdzony kilkukrotnie, dioda prostownicza w dobrym kierunku, napięcie pobrane z bezpiecznika nr 4, dochodzi do manetki.
  • Dane z VCDS pokazują literkę G świadczącą o aktywowanym tempomacie (link):

    Address 01: Engine        Labels: 03C-906-024-BXW.lbl
    Part No SW: 03C 906 024 AD    HW: 03C 906 024 F
    Component:  MARELLI 4HV      G 0887
  • Moduł komfortu 6Q1-937-049-F obsługuje tempomat, silnik (POLO 9N3 2007 1.4 benzyna silnik BUD) nie jest na liście wykluczonych (link).
  • Robiłem diagnostykę czujników sprzęgła, hamulca, światła hamulca, prędkości. Wszystko w normie. Nie ma błędów w modułach.
  • Adaptacja przepustnicy oznaczona jako OK.
  • Diagnostyka tempomatu wykazała: Przyciski +/RES oraz -/SET działają, zmieniają się odpowiednie bity.
  • Przycisk ON działa następująco: (sekcja Switch Position ||) Zmienia bit CCS ON (CAN) natomiast bit SET (CSS ON) jest cały czas 1 bez względu na pozycję przełącznika - czy to dobrze?

    Obrazek
  • W sekcji Switch Position I - brak błędów (??xxxxxx), wykazuje aktywowaną funkcje tempomatu CCS enabled, natomiast nie zmienia się bit oznaczony Main Switch engaged (xx?xxxxx) niezależnie od pozycji ON/OFF manetki zawsze jest na 0. Czy to świadczy o problemie z manetką?

    Obrazek
  1. Czy ktoś ma bądź dołożył tempomat do POLO 9N3 z silnikiem 1.4 w wersji  TRENDLINE ?
  2. Czy ktoś może potwierdzić w VCDS czy bit odpowiedzialny za Main Switch engaged przełącza się na 1 gdy tempomat jest na ON ?
  3. Czy uważacie, że przyczyną może być manetka? Jak przeczytać schemat:

    Obrazek

    Włącznik ON/OF czy po przełączeniu na ON powinno być przejście pomiędzy: T6y/2 a T6y/3

    Co oznaczają symbole tak jakby diody przy schemacie przełączników?
    Obrazek
  4. Czy macie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”