Światła doświetlające zakręty. Dziwne kodowanie BCM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Światła doświetlające zakręty. Dziwne kodowanie BCM

Post autor: maxym »

Hej. Kupiłem swoje Polo 6R(wersja Highline) w kwietniu 2018. Ostatnio przy okazji zmiany radia na RCD510 i dodawania modułu BT nabyłem kabel do VCDS i trochę pogrzebałem w różnych podzespołach. W module BCM(6R0 937 087B) mam taki oto błąd:

Kod: Zaznacz cały

03433 - Zacisk 30 światła cofania / światła kierowanego
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101011
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 174
Przebieg: 104399 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2041.14.28
Czas: 12:32:37
W kodowaniu odnośnie świateł kierowanych mam zaznaczone takie opcje:

Kod: Zaznacz cały

Byte 21 Bit 7: Zainstalowane przednie światła przeciwmgielne(z funkcją doświetlania zakrętów)
Byte 21 Bit 2: Doświetlanie zakrętów aktywowane przez przełącznik kierunkowskazów
Co już mnie trochę dziwi bo opcja

Kod: Zaznacz cały

Byte 12 Bit 6: Zainstalowane światła doświetlające zakręty
była odznaczona. Po jej zaznaczenia pojawiają się dwa dodatkowe błędy:

Kod: Zaznacz cały

03428 - Sterowanie lewego światła kierowanego
011 - Przerwa w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101011
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 134
Przebieg: 104787 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2042.14.07
Czas: 13:15:22

03429 - Sterowanie prawego światła kierowanego
011 - Przerwa w obwodzie
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101011
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 134
Przebieg: 104787 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2042.14.07
Czas: 13:15:22
A na desce rozdzielczej pali się kontrolka żarówki.

Całe kodowanie modułu BCM:

Kod: Zaznacz cały

35B02BBF08E12400923800003D2B0CD10040410F608400002000
Ktoś wie z czym mogą się wiązać te błędy? Ogólnie całe kodowanie BCM wydaję się dość dziwne. Choćby zaznaczone opcje:

Kod: Zaznacz cały

Byte 3, Bit 0: Komfortowe otwieranie dachu rozsuwanego aktywne
Byte 3, Bit 1: Komfortowe zamykanie dachu rozsuwanego aktywne
Byte 3, Bit 2: Funckja komfortu dachu rozsuwanego aktywna
Powinienem się tym niepokoić?  :-\
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

1. jak masz podpięte światła przeciwmgłowe?
2. masz dach panoramiczny?

druga sprawa, to jakość kabla - z chińczykami różnie bywa, pisałem o tym np. tutaj: https://polo.blue/2018/10/10/chinese-cl ... ot-buy-it/

do póki nie podepniesz do czegoś sprawdzonego nie będzie pewności, czy wykrywane błędy faktycznie są błędami :P
Ostatnio zmieniony 30 paź 2020, 22:23 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

CNK pisze: 1. jak masz podpięte światła przeciwmgłowe?
Hej. Nie mam pojęcia szczerze mówiąc. Póki co wszystko samochodzie poza radiem i modułem BT jest fabryczne(a przynajmniej tak mi się wydaje). W jaki sposób mogę to sprawdzić? Przy przełączniku świateł? Czy przy BCM?

Moja wersja BCM obsługuje w ogóle światła doświetlające zakręty?
CNK pisze: 2. masz dach panoramiczny?
No właśnie nie  :-\

Co do kabla raczej do tej pory nie natrafiłem na dziwne zachowanie. Przynajmniej nie podczas zmiany długich kodowań. Kabel wykrywa też drugi błąd w sterowniku klimatyzacji, który był też wykrywany przy kupowaniu samochodu przez interfejs OBD-II diagnosty.  Hmm. Co do błędu świateł to to jedynym poparciem błędu jest to, że światła doświetlające faktycznie nie działają  :P Zapomniałem dopisać że światła oba przednie jak i tyle światło przeciwmgielne działają bez problemu.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

087 obsługuje doświetlanie zakrętów.

w wersji podstawowej domyślnie światła przeciwmgłowe były podłączane szeregowo i sterowane włącznikiem świateł. Włączając zapalały się obie lampy: http://servimg.com/view/18943939/416

W wersji z doświetlaniem każda lampa ma oddzielną wiązkę i nie jest sterowana samym przełącznikiem, lecz przez BCM, który w połączeniu z manetkami (migacze) i czujnikiem kąta skrętu (w każdym Polo z ASR) zapala pojedynczo światło przeciwmgłowe gdy mamy włączone światła mijania:
http://servimg.com/view/18943939/417
http://servimg.com/view/18943939/418

może po prostu nie masz wiązki do doświetlania zakrętów, a ktoś wcześniej z czapy zaznaczył ten label? Skoro masz włączony dach, to znaczy że ktoś coś już tam zmieniał...
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

To zgaduję, że pewnie ktoś chciał włączyć funkcję doświetlania zakrętów ale jednak w tym modelu instalacja fabryczna różni się w zależności czy miała być ona włączona fabrycznie i stąd ten błąd.

Dobrze widzę że w schematach jest dodatkowy bezpiecznik? U mnie tego bezpiecznika brakuję(numer 57) według schematu bezpieczników z uk-polos:
Obrazek

Obrazek

Występuję natomiast bezpiecznik z łączenia szeregowego(numer 54). Jeśli faktycznie światła przeciwmgielne są połączone z pominięciem BCM mogę dołożyć brakujące wiązki i uruchomić tą funkcję w moim Polo? Największą obawę mam czy moje Polo posiada czujnik kąta obrotu kierownicy. Zawsze jest obecny? Nie wiem na ile to się łączy ale nie mam przycisku do ESP ani samego ESP(a przynajmniej komponent nosi nazwę - ABS8.2 front H04 0001). Za to mam TPMS  ???
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 2:16 przez maxym, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

TMPS1 działa po samym  ABS, ESP/ASR jest możliwe jako retrofit, ale analogicznie do świateł przeciwmgłowych - musiałbyś dodać dodatkowe rurki od pompy, tak aby możliwe było sterowanie prędkością pojedynczego koła przedniego. Jeśli nie ma przycisku ASR OFF to nie ma ESP, ASR itp.
W Polsce brak ASR był tylko w pierwszych Trendline, ale w konfiguratorze było -1000 PLN do ceny końcowej przy opcji rezygnacji z ESP, ASR, EDS, MSR i asystenta podjazdu: Obrazek
ale raczej mało kto rezygnował z ASR bo po co oszczędzać na bezpieczeństwie ???
Wersje bez ESP były głównie w Rosji, dlatego znajdziesz tam najwięcej tutoriali na dołożenie ESP+ASR ;-)

Potrzebny Ci do tego będzie inny uchwyt mocujący pompe ESP, 2 dodatkowe rurki na płyn hamulcowy (od pompy do koła), czujnik skrętu przy kierownicy, manetki z pinami pod czujnik skrętu, zmiany w wiązce wtyczki od pompy ABS, trochę nowych kabelków, przycisk ASR OFF i w sumie to tyle.
Mniej więcej coś takiego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obstawiam, że w Polsce raczej nikt tego jeszcze nie dokładał do 6R więc masz to szczęście, aby być pierwszym.
Osobiście najbardziej bałbym się odpowietrzania układu hamulcowego i zostawiłbym to jakiemuś mechanikowi, reszta to drobne zmiany w instalacji, które może zrobić każdy.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 9:24 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

CNK pisze: W Polsce brak ASR był tylko w pierwszych Trendline, ale w konfiguratorze było -1000 PLN do ceny końcowej przy opcji rezygnacji z ESP, ASR, EDS, MSR i asystenta podjazdu:
Jesteś pewien? Bo według karty pojazdu moja wersja to Highline  ??? I patrząc po wyposażeniu dużo rzeczy się zgadza. Choćby MFA, felgi aluminiowe 15" Riverside, 4 elektrycznie sterowane szyby czy podłokietnik, światła przeciwmgielne itp Z drugiej strony nie mam żadnych czujników parkowania... Dziwną mam wersję tego wyposażenia  :( Może coś się zmieniło tak jak w przypadku climatica? To chyba jeden z pierwszych Polo 6R(rok produkcji 2009). Bo nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Ktoś zrezygnował z ESP rzeczy zaoszczedzić 1000zł choć brał wersję Highline?  ??? Od drugiej generacji(6C) ESP było chyba już obowiązkowe w UE;

Skąd wziąłeś ten konfigurator który wkleiłeś? Znalazłem jedynie coś takiego:
Obrazek
CNK pisze: Obstawiam, że w Polsce raczej nikt tego jeszcze nie dokładał do 6R więc masz to szczęście, aby być pierwszym.
Osobiście najbardziej bałbym się odpowietrzania układu hamulcowego i zostawiłbym to jakiemuś mechanikowi, reszta to drobne zmiany w instalacji, które może zrobić każdy.
Zawsze jakiś plus być pierwszym  ;D No i mam też w sumie akurat do wymiany płyn hamulcowy  :)

Miałem zakładać tempomat ale pewnie jak zmienię pierścień na taki z czujnikiem kąta obrotu to będą potrzebne inne manetki? Czy są kompatybilne?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 10:17 przez maxym, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

konfigurator mam gdzieś w pdf, wklejałem ostatnio na fb to miałem na wierzchu tego screena :P
bardzo możliwe, szczerze mało znam Polówek hatchbacków bez ESP, zaraz przyjrzę się bliżej wersjom pompy w 6R.

czujniki parkowania z tyłu to był dodatkowy pakiet, z przodu fabrycznie nie występowały w hatchbacku - tylko jako późniejsza opcja (dopiero w 6RU/sedanie były fabryczne kilka lat później).
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

hmmm.. teoretycznie przycisk do ESP (E256) występował w każdej wersji pompy, ale wiązka w międzyczasie trochę ewoluowała i za każdym razem zmieniała się kolejność niektórych pinów we wtyczce:
Obrazek

ja w swojej Poli miałem fabrycznie ESP8.2i 7l7 z Maja 2012, zmieniałem na ESP9.0i żeby mieć opcje do kodowania tylnych hamulców tarczowych 256x22:
https://polo.blue/pl/zmiana-pompy-esp-b ... -esp-9-0i/



wnętrzności z wtyczki do pompy można łatwo zniszczyć, ale tutaj wrzuciłem tutorial na rozbieranie T38: https://polo.blue/pl/jak-rozebrac-wtycz ... q0973038a/ ;)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2024, 11:24 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

Są jeszcze jakieś różnice międy wersją 8.2 i 9.0? Tutaj widzę że zmiana wersji wymaga trochę więcej kodowania
Polo 6R till June 2012 came with ABS or ESP with the control unit Bosch version 8,2. After that time it comes 9,0 version. Anyway I don't think you can get the new ESP8,2 unit, I suppose used only. The good news there is possible to install ESP9,0 instead of Abs8,2 but it will take some additional operations to change wires position in ABS/ESP socket
PS. Co się stało z Twoją starą pompą ESP?  ;D

EDIT:
Podsumowując potrzebuję wymienionych przez Ciebie części:
Potrzebny Ci do tego będzie inny uchwyt mocujący pompe ESP, 2 dodatkowe rurki na płyn hamulcowy (od pompy do koła), czujnik skrętu przy kierownicy, manetki z pinami pod czujnik skrętu, zmiany w wiązce wtyczki od pompy ABS, trochę nowych kabelków, przycisk ASR OFF i w sumie to tyle.
No i zgaduję, że sama pompa ESP w wersji 8.2 lub 9.0  ???

Pytanie jeszcze o wersję manetek kompatybilnych z pierścieniem wyposażonym w czujnik kąta obrotu oraz tempomat. A jeszcze ewentualna wymiana na takie bez sterowania komputera po wymianie kierownicy na pełną multifunkcję  :-\ Chyba część która ma najwięcej wersji :P
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 12:29 przez maxym, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

maxym pisze: Są jeszcze jakieś różnice międy wersją 8.2 i 9.0?
9.0 jest nowsze, soft ogarnia większe hamulce, pewnie udoskonalona całość.
maxym pisze: PS. Co się stało z Twoją starą pompą ESP?  ;D
starą pompę 8.2 mam w garażu, mam też sprawną 9.0, ale z naderwanym gwintem w tej części aluminiowej, nie wiem czy da się to łatwo naprawić więc sobie leży jako eksponat :P
maxym pisze: Pytanie jeszcze o wersję manetek kompatybilnych z pierścieniem wyposażonym w czujnik kąta obrotu oraz tempomat. A jeszcze ewentualna wymiana na takie bez sterowania komputera po wymianie kierownicy na pełną multifunkcję  :-\ Chyba część która ma najwięcej wersji :P
manetki z tempomatem mam na sprzedaż, ale pod licznik z MFA+: https://www.facebook.com/marketplace/it ... 843261722/
(obsługują czujnik kąta skrętu)

manetek jest dużo, te same występują w T5, Skodach itp. więc po prostu trzeba zwrócić uwagę, żeby były wszystkie piny ;-)
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

CNK pisze:
maxym pisze: PS. Co się stało z Twoją starą pompą ESP?  ;D
starą pompę 8.2 mam w garażu, mam też sprawną 9.0, ale z naderwanym gwintem w tej części aluminiowej, nie wiem czy da się to łatwo naprawić więc sobie leży jako eksponat :P
PM ;)

No i idę zobaczyć jak to u mnie wygląda obecnie pod maską :)
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

to z jakiegoś programu screen? czy ktoś ręcznie robił tabelkę?
CNK pisze: hmmm.. teoretycznie przycisk do ESP (E256) występował w każdej wersji pompy, ale wiązka w międzyczasie trochę ewoluowała i za każdym razem zmieniała się kolejność niektórych pinów we wtyczce:
Obrazek

ja w swojej Poli miałem fabrycznie ESP8.2i 7l7 z Maja 2012, zmieniałem na ESP9.0i żeby mieć opcje do kodowania tylnych hamulców tarczowych 256x22:
https://www.drive2.com/l/509502144513048740/



wnętrzności z wtyczki do pompy można łatwo zniszczyć, ale tutaj wrzuciłem tutorial na rozbieranie T38: https://www.drive2.com/b/509457064536309839/ ;)
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

screen z Arkuszy Google z moich prywatnych dokumentów ;-)
m
maxym
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 sty 2019, 3:14

Post autor: maxym »

Jak wspomniałem planuję też montaż tempomatu i tak się zastanawiam czy nie rozłożyć tego na dwie części(raczej brak możliwości zostawienia na noc rozłożonego samochodu :P ). W pierwszej kolejności przy okazji rozbierania kolumny kierownicy zamontować:
  • nowe manetki z tempomatem, przystosowane do czujnika kąta obrotu
  • sam czujnik kąta obrotu
  • Piny do zegarów od tempomatu i ESP
W ten sposób mógłbym już aktywować tempomat i światła doświetlające zakręty(po dołożeniu wiązki). A w dalszej kolejności dopiero wymienić pompę ABS i aktywować ESP. Widzicie jakieś problemy w takim planie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”