

Dodatkowo zająłem się też odpowietrzaniem, zrobiłem to metodą tradycyjną w 2 osoby zaczynając od lewego przodu z włączonym zapłonem, niestety pedał po uruchomieniu silnika wpada w dół dopiero po pod pompowaniu dwukrotnym troszkę twardnieje a potem znowu wpada w podłogę, podejrzewam zapowietrzoną pompę, bo stał bez zacisków i przewodów przez 4 dni i mógł cały płyn wylecieć. Czy procedura opisana na stronie Adako korzystając z programu VAG lub VCDS jest wystarczająca
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
czy może to zrobić bardziej precyzyjnie tak jak opisał użytkownik na forum Golfa
Panowie u mnie ta procedura wygląda inaczej niż opisujecie (silnik 1.6 AKL, sterownik SIMOS). Dzisiaj to testowałem.
1. Wchodzimy w [03 - ABS - hamulce]
2. Wchodzimy w [04- Basic settings (Nastawy podstawowe)]
3. Wybieramy Grupę 001, i [GO!]
4. Sterownik każe nam nacisnąć pedał hamulca, więc wciskamy. Po jakiejś sekundzie pedał opada do podłogi (pewnie otworzył się zawór pompy ABS). Ciągle trzymamy pedał hamulca. Za chwilę, znów po jakiejś sekundzie, pompa ABS się załącza na chwilkę co powoduje, że pedał podnosi się do góry. Sterownik każe nam puścić pedał hamulca i odkręcić odpowietrzniki z przodu.
5. Zmieniamy grupę na 002 (ciągle jesteśmy w Basic Settings).
6. Sterownik każe nam nacisnąć 10 razy pedał hamulca i pozakręcać odpowietrzniki. I tak robimy.
7. Zamykamy VAG.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzięki