[9N] regeneracja hamulców

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[9N] regeneracja hamulców

Post autor: raf7 »

Jestem świeżo po regeneracji przednich zacisków co wiązało się z wymiana przewodów elastycznych, wymianą uszczelnień, tłoczka, uszczelek prowadnic, klocków itp. Kilka dni temu zabrałem się za tył, wymieniłem klocki, tłoczki, uszczelnienia, zaciski zostały wyczyszczone i pomalowane jedynie nie ruszałem samoregulatorów ponieważ nie miałem jak wyjąc tego segera ze środka zacisku, zwykłe szczypce nie pasują. Dziś wszystko złożyłem do kupy i zauważyłem pewien problem mianowicie linka od ręcznego z prawej strony jest krótsza niż z lewej i jak się ją założy na orczyk to jest on pochylony, a wydaje się że powinny być symetrycznie z każdej strony, a dźwignie od ręcznego są na max odchylone do tyłu, czy w takim wypadku do wymiany kwalifikują się linki od ręcznego np. jedna jest rozciągnięta?
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo zająłem się też odpowietrzaniem, zrobiłem to metodą tradycyjną w 2 osoby zaczynając od lewego przodu z włączonym zapłonem, niestety pedał po uruchomieniu silnika wpada w dół dopiero po pod pompowaniu dwukrotnym troszkę twardnieje a potem znowu wpada w podłogę, podejrzewam zapowietrzoną pompę, bo stał bez zacisków i przewodów przez 4 dni i mógł cały płyn wylecieć. Czy procedura opisana na stronie Adako korzystając z programu VAG lub VCDS jest wystarczająca

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

    Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
    Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.

czy może to zrobić bardziej precyzyjnie tak jak opisał użytkownik na forum Golfa

Panowie u mnie ta procedura wygląda inaczej niż opisujecie (silnik 1.6 AKL, sterownik SIMOS). Dzisiaj to testowałem.

1. Wchodzimy w [03 - ABS - hamulce]
2. Wchodzimy w [04- Basic settings (Nastawy podstawowe)]
3. Wybieramy Grupę 001, i [GO!]
4. Sterownik każe nam nacisnąć pedał hamulca, więc wciskamy. Po jakiejś sekundzie pedał opada do podłogi (pewnie otworzył się zawór pompy ABS). Ciągle trzymamy pedał hamulca. Za chwilę, znów po jakiejś sekundzie, pompa ABS się załącza na chwilkę co powoduje, że pedał podnosi się do góry. Sterownik każe nam puścić pedał hamulca i odkręcić odpowietrzniki z przodu.
5. Zmieniamy grupę na 002 (ciągle jesteśmy w Basic Settings).
6. Sterownik każe nam nacisnąć 10 razy pedał hamulca i pozakręcać odpowietrzniki. I tak robimy.
7. Zamykamy VAG.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 16:58 przez raf7, łącznie zmieniany 1 raz.
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

linka od ręcznego z prawej strony jest krótsza niż z lewej i jak się ją założy na orczyk to jest on pochylony, a wydaje się że powinny być symetrycznie z każdej strony, a dźwignie od ręcznego są na max odchylone do tyłu, czy w takim wypadku do wymiany kwalifikują się linki od ręcznego np. jedna jest rozciągnięta?
sprawdź czy pancerz linki dobrze wszedł w gniazdo w podłodze.
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

Darecki3037 pisze: linka od ręcznego z prawej strony jest krótsza niż z lewej i jak się ją założy na orczyk to jest on pochylony, a wydaje się że powinny być symetrycznie z każdej strony, a dźwignie od ręcznego są na max odchylone do tyłu, czy w takim wypadku do wymiany kwalifikują się linki od ręcznego np. jedna jest rozciągnięta?
sprawdź czy pancerz linki dobrze wszedł w gniazdo w podłodze.
linki siedzą dobrze w pancerzu, praktycznie od nowości (2004r), ciężko chodzi ta krótsza trzeba kombinerkami ciągnąc a dłuższa znacznie lżej 2 palcami, jak wciśnie się je na max (czyli tak jakby zaciągnięty był ręczny, to różnica też jest widoczna nie aż tak jak na rozciągniętych, ale prawa jest krótsza. Zamówiłem już nowe TRW GCH2602 o długości 1642mm bo obecne według mnie są wyeksploatowane.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 15:33 przez raf7, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”