Zapala się i gaśnie check engine - błędy. Od czego zacząć?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Zapala się i gaśnie check engine - błędy. Od czego zacząć?

Post autor: tomn222 »

Witajcie,

Staram się zdiagnozować polo 9n 1,2 12v z 2002 roku ponieważ zapala się i gaśnie check engine. Po odczytaniu błędów mamy takie:
16685 Brak zapłonu cylinder 1 - błąd sporadyczny
17925 przekaźnik silnika - przerwa - błąd sporadyczny

Dodam, że wymieniłem świece oraz cewkę na pierwszym cylindrze, ale błędy nadal się pojawiają. Gdzie szukać usterki?

Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A błędy kasowałeś po wymianie ?
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Tak. Błędy skasowałem, ale pojawiają się znowu. Ciężko ocenić w jakich konkretnych sytuacjach. Autem jeździ moja mama, ale poprosiłem żeby zaobserwowała kiedy się check zapala. Na razie ni  się nie klei...
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

tomn222 pisze: Dodam, że wymieniłem świece oraz cewkę na pierwszym cylindrze, ale błędy nadal się pojawiają. Gdzie szukać usterki?
Nie wiem jak dokładnie jest w tym modelu ale może zamiast wymieniać można było wpierw zamienić miejscami.
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Ale było widać po cewce, że jest bardziej wypalony styk niż w innych.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Więc tak, wymieniłeś cewkę i nadal to samo. A przekaźnik silnika ? Robiłeś coś z tym ?
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Tak, cewka jest nowa ngk. Tak samo świece - 3 nowe.

Nic innego jeszcze nie sprawdzałem. A gdzie jest ten przekaźnik i jak go sprawdzić?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Myślę że znajduje się gdzieś pod maską gdzieś w okolicy jakiejś skrzynki bezpieczników.

Nie mam takiego auta więc zgaduje .
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Osprzęt jest ok. Auto chodzi na 2 gary. Najprawdopodobniej uszkodzona jest głowica. Po próbach ciśnienia będę wiedział gdzie i czy też dół silnika... Żenada żeby po 117k km padał silnik.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”