Strona 1 z 1

Polo 1.2 12V 47kW bierze olej, wycieki oleju wewnątrz komory, poci się

: 26 paź 2017, 1:03
autor: un_turbo
Witam,

Mam problem z moją Polówką 9N po lifcie. Silnik 1.2 12V 47kW 64 KM. Od jakiegoś czasu silnik zaczął brać olej. Nie ma jakiejś tragedii, bo na 7 tys km dolałem 1 litr. Samochód dużo użytkowany na trasie, więc obroty na poziomie 4-6 tys/min. Byłem u kilku mechaników. Jeden mówi, że normalna rzecz, nic się nie dzieje. Drugi, że trzeba wyjąć, rozebrać silnik i sprawdzić. Żadnych wycieków nie było. Do pewnego momentu. Ostatnio zauważyłem, jakby silnik się pocił. Dolna część bloku silnika jest jakby opalona, zwęglona. Może i to olej, ciężko stwierdzić. Czasami podczas jazdy czuć jakby metal się palił. Ostatnio żółta kontrolka oleju świeci się rzadziej. Natomiast co ciekawe, raz faktycznie jest niski poziom i trzeba dolać oleju. A raz wystarczy podnieść maskę. Silnik dostanie trochę powietrza i kontrolka po paru sekundach gaśnie. Kolejna sprawa - na zimnym silnik "piszczy", ogólnie dźwięk jego pracy się zmienił. Bardzo klekocze i się trzęsie.


Obrazek

Ciekawi mnie też co to jest za element na zdjęciu powyżej. Cały spód w świeżym oleju.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mechanicy rozkładają ręce. Jedni nie wiedzą co to może być. Inni mówią, że murowany remont silnika. Ale żadnych konkretów. Przymierzałem się do sprzedaży Polówki. Dlatego też nie chciałem w nią inwestować za dużo. Dwóch mechaników potwierdziło, że żeby w 100% wiedzieć co jest na rzeczy trzeba wyjąć i zdemontować silnik. Koszt ok. 700 zł. Plus nie wiadomo co tam wyjdzie.

Miał ktoś z Was podobny problem? Macie jakieś pomysł co to może być? Co posprawdzać?

Odp: Polo 1.2 12V 47kW bierze olej, wycieki oleju wewnątrz komory, poci się

: 28 paź 2017, 9:19
autor: danielzy
Z pewnością lekko ci podcieka z filtra oleju (na zdjęciu) reszta to efekt zarzucania oleju na tył podczas szybkiej jazdy. Możesz odkręcić korek od filtra oleju i poprawić gumową uszczelkę,może pomoże,lub kupić taka nową i założyć. Jeśli chodzi o zużycie oleju to weź pod uwage że cześć silników podczas szybkiej jazdy zawsze trochę oleju weźmie,szczególnie jeśli jak piszesz obroty sięgają 4-6tyś.
Myślę że jak poprawisz wyciek z obudowy filtra oleju i bedziesz jeździł z obrotami silnika- spokojniej tak 3-4 tyś obr. to zużycie oleju ci spadnie.