Potężny stuk podczas skrętu i wjeżdżania na krawężnik
: 19 wrz 2017, 21:56
PRZECZYTAJ DO KOŃCA 
Hej,
Jakiś czas temu w mojej Polówce zaczęło coś stukać z prawej strony (przód) podczas skrętu w lewo oraz podczas wjeżdżania np. na krawężnik...ale od początku:
Pacjent: Polo 9N 1.4TDI 204r
Mniej więcej 2tygodnie temu wyjeżdżając z zakładu pracy przy ruszaniu i skręceniu w lewo (prędkość raptem jakieś 5km/h) coś uderzyło z prawej strony (przód, okolice koła). Wystąpiło to nagle, bo rano wyjeżdżając do pracy nic nie uderzało. Dźwięk przypomina jakby jakiś metal się naprężał i nagle popuścił. Dodatkowo intensywne uderzenia słychać także podczas wjazdu na krawężnik (z prędkością minimum 5km/h) a także podczas wjazdu na próg zwalniający (cichszę uderzenia).
Jedyna rzecz jaka przyszły mi na myśl to sanki, że może tam jakaś śruba jest luźna, tak więc klucze w dłoń i pod auto, ale niestety wszystkie śruby trzymały, żadnej nie udało się dokręcić nawet o ćwierć milimetra, dlatego wszystkie śruby powykręcałem, posprawdzałem i powkręcałem z powrotem - efekt? ŻADEN
Byłem również na stacji diagnostycznej ale diagnosta po przebadaniu i przejrzeniu samochodu niczego nie znalazł, "wszystko tak jak być powinno".
Już ręce mi opadają, bo co raz bardziej irytujące to jest
Sporo części (jak nie wszystkie) w zawieszeniu mam wymienione:
- amortyzatory+sprężyny - 2tys. km temu (MTS)
- poduszki amortyzatorów z łożyskami - 2ty. km temu (Febi)
- łączniki drążka kierowniczego - 4tys. km temu (Lemforder)
- łączniki stabilizatora - 4tys. km temu (Lemforder)
- gumy na stabilizatorze - 1.5tys. km temu (Febi)
- tuleje na wahaczach - 1tys. km temu (Febi)
- przegub wewnętrzny prawy - 5tys. km temu (ODM)
Czy ktoś ma pomysł co może powodować takie uderzenia? Dodam, że te uderzenie czuć delikatnie nawet na pedałach.
Może zna ktoś jakiś warsztat w Chorzowie/Rudzie Śląskiej/Zabrzu godny polecenia, w którym mechanicy potrafili by to zdiagnozować?
Mam także drugi problem:
Czasami zjawisko ma głośna zmiana biegów, zwłaszcza z 1 na 2 oraz z 2 na 3, może to być przyczyna zużytego oleju w skrzyni?
Dodatkowo na niskich obrotach (~1800 do 2000) słychać takie delikatnie jakby szuranie (?), głównie na 3 biegu, a także podczas gwałtownego dodawania i ujmowania gazu słychać także stuk (na niższych obrotach, poniżej 1900), ciężko mi go opisać, coś jakby bulgotanie wody (metalowej!
). Czy może to być wina przegubu wewnętrznego, który wymieniałem ale jednak jest na nim luz (jak złapię ręką i nim poruszam tam i z powrotem to słychać jakiś stuk i jest luz ~2/3mm).
Wiem, że ciężko jest opisać stuki przez internet i wystawić diagnozę, ale może ktoś miał podobny problem i w jakiś sposób go rozwiązał, ew. znajdzie się jakaś osoba, która będzie mnie w stanie nakierować, gdzie owego problemu szukać lub ktoś poleci jakiś sprawdzony warsztat, jak wspominałem wyżej, w okolicach Chorzowa/Rudy Śląskiej/Zabrza.

Hej,
Jakiś czas temu w mojej Polówce zaczęło coś stukać z prawej strony (przód) podczas skrętu w lewo oraz podczas wjeżdżania np. na krawężnik...ale od początku:
Pacjent: Polo 9N 1.4TDI 204r
Mniej więcej 2tygodnie temu wyjeżdżając z zakładu pracy przy ruszaniu i skręceniu w lewo (prędkość raptem jakieś 5km/h) coś uderzyło z prawej strony (przód, okolice koła). Wystąpiło to nagle, bo rano wyjeżdżając do pracy nic nie uderzało. Dźwięk przypomina jakby jakiś metal się naprężał i nagle popuścił. Dodatkowo intensywne uderzenia słychać także podczas wjazdu na krawężnik (z prędkością minimum 5km/h) a także podczas wjazdu na próg zwalniający (cichszę uderzenia).
Jedyna rzecz jaka przyszły mi na myśl to sanki, że może tam jakaś śruba jest luźna, tak więc klucze w dłoń i pod auto, ale niestety wszystkie śruby trzymały, żadnej nie udało się dokręcić nawet o ćwierć milimetra, dlatego wszystkie śruby powykręcałem, posprawdzałem i powkręcałem z powrotem - efekt? ŻADEN
Byłem również na stacji diagnostycznej ale diagnosta po przebadaniu i przejrzeniu samochodu niczego nie znalazł, "wszystko tak jak być powinno".
Już ręce mi opadają, bo co raz bardziej irytujące to jest

Sporo części (jak nie wszystkie) w zawieszeniu mam wymienione:
- amortyzatory+sprężyny - 2tys. km temu (MTS)
- poduszki amortyzatorów z łożyskami - 2ty. km temu (Febi)
- łączniki drążka kierowniczego - 4tys. km temu (Lemforder)
- łączniki stabilizatora - 4tys. km temu (Lemforder)
- gumy na stabilizatorze - 1.5tys. km temu (Febi)
- tuleje na wahaczach - 1tys. km temu (Febi)
- przegub wewnętrzny prawy - 5tys. km temu (ODM)
Czy ktoś ma pomysł co może powodować takie uderzenia? Dodam, że te uderzenie czuć delikatnie nawet na pedałach.
Może zna ktoś jakiś warsztat w Chorzowie/Rudzie Śląskiej/Zabrzu godny polecenia, w którym mechanicy potrafili by to zdiagnozować?
Mam także drugi problem:
Czasami zjawisko ma głośna zmiana biegów, zwłaszcza z 1 na 2 oraz z 2 na 3, może to być przyczyna zużytego oleju w skrzyni?
Dodatkowo na niskich obrotach (~1800 do 2000) słychać takie delikatnie jakby szuranie (?), głównie na 3 biegu, a także podczas gwałtownego dodawania i ujmowania gazu słychać także stuk (na niższych obrotach, poniżej 1900), ciężko mi go opisać, coś jakby bulgotanie wody (metalowej!

Wiem, że ciężko jest opisać stuki przez internet i wystawić diagnozę, ale może ktoś miał podobny problem i w jakiś sposób go rozwiązał, ew. znajdzie się jakaś osoba, która będzie mnie w stanie nakierować, gdzie owego problemu szukać lub ktoś poleci jakiś sprawdzony warsztat, jak wspominałem wyżej, w okolicach Chorzowa/Rudy Śląskiej/Zabrza.