[1.4TDI] czasem bardzo mocne wibracje na jałowych, klima

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

[1.4TDI] czasem bardzo mocne wibracje na jałowych, klima

Post autor: ralfbox »

Cześć, dzieje się to tylko kiedy agregat klimatyzacji obciąża silnik, mianowicie po zejściu silnika na obroty jałowe czasem zaczyna rzucać całym samochodem, a lewarek skrzyni biegów lata kilka cm w prawo i lewo, w tym czasie obroty silnik trzyma stabilnie i głosowo też normalnie pracuje. Kiedy na chwilę lekko dodam gazu, obroty do około 1100 wibracje ustają i już więcej się nie pojawiają pomimo puszczonego gazu. Zazwyczaj się to dzieje kiedy wyprzęgam samochód przed zatrzymaniem się, wtedy noga na hamulcu i nie mam jak dodać tego gazu, a jest to dosyć wnerwiające, ma się wrażenie, że za chwilę coś się z silnikiem stanie.

Byłbym wdzięczymy za jakąś poradę co zrobić aby zaradzić temu problemowi. (oczywiście, w grę nie wchodzi wyłączenie klimatyzacji xD)
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Silnik ten wyposażony jest w wałek wyrównoważający. Napędzany jest przez łańcuch z wału korbowego przy okazji napędza też pompę oleju. Po 160 tys km łańcuch się naciąga a w napinaczy wyciera się listwa ślizgowa. Napinacz już nie jest wstanie napiąć łańcuch i pojawia się luz, którego objawy widzisz u siebie. Przy schodzeniu z obrotów wałek przestawia się względem wału i działa odwrotnie niż powinien czyli zamiast minimalizować wibracje jeszcze je pogłębia. Dłuższe zwlekanie z naprawą może skutkować nawinięciem łańcucha na wał i zerwaniem go a wtedy silnik straci napęd pompy oleju.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”