[9n] Swap silnika z 1.2 (AZQ) na 1.4 V16 (BBZ) - nie odpala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cj_tomekk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:09

[9n] Swap silnika z 1.2 (AZQ) na 1.4 V16 (BBZ) - nie odpala

Post autor: cj_tomekk »

Dzień dobry,

W mojej polówce silnik się kończył, więc postanowiłem zamiast remontu, który pomoże na krótko, wsadzić tam coś lepszego.
Dawcą była polówka anglik. Silnik z kablami i osprzętem został przełożony, jedyna różnica jaka była to sonda w wydechu pod podłogą zamiast przy silniku.
Elektryk zrobił co trzeba z komputerami (immo itp.), zegary i stacyjka przełożone, piloty działają elektryka wydaje się ok, jednakże wóz nie odpala. Mieli, ale nie zapala. Nie można też się podłączyć przez gniazdo OBDII. Elektryk szuka w schematach jaka jest różnica, ale póki co nic. Przekładanie wszystkich wiązek z dawcy to była by przesada... Zastanawiam się czy to nie są 2 odrębne problemy, mianowicie komputery może mają inny rozstaw pinów (EDC15 vs ME7.1.1 - nie mogę znaleźć ani rozpiski pinów dokładnej ani jednoznacznie stwierdzić czy oba komputery mają taki sam rozstaw - 036906034AK i 03E906033L) i dlatego nie można się podłączyć serwisowo, a nie zapala i rzuca jakiś błąd, który wszystko wyjaśni.

Prosiłbym o sugestie co można by sprawdzić.
Awatar użytkownika
Adik1993
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 11 lis 2014, 23:49
Lokalizacja: Boguszów-Gorce
Kontakt:

Post autor: Adik1993 »

skoro kręci i nie odpala to może nie dostaje paliwa czyli nie idzie sygnał na pompę, taka luźna myśl
Nie znam się, więc wypowiem się :)

1sze miejsce w Świątecznym konkursie fotograficznym 2015
Polo 9N 1.2 12v Germański Oprawca
Polo 6C 1.2 TSI Bluemotion

Polena na Fejsie
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Adik1993 pisze: skoro kręci i nie odpala to może nie dostaje paliwa czyli nie idzie sygnał na pompę, taka luźna myśl
albo nie ma iskry  ::)
czyli do sprawdzenia układ zapłonowy i paliwowy :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Najlepiej podłączyć gniazdo OBD. Potem odczyt błędów i od razu wiadomo co źle podłączone. Te ECU maja już na tyle rozbudowaną samodiagnostykę że w błędach szybko znajdzie co źle podłączone.  Przynajmniej ja tak robię. Jak nie ma błędów to patrzę w bloki pomiarowe czy wartości z czujników się zgadzają.
Lenistwo drogą do postępu
c
cj_tomekk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:09

Post autor: cj_tomekk »

Dzięki chłopaki, podsunę mechanikowi taką myśl.
Najlepiej podłączyć gniazdo OBD. Potem odczyt błędów i od razu wiadomo co źle podłączone.
Wspomniałem, że po swapie nie ma kontaktu z OBD. Rozumiem, że opcją wyjęcia i przełożenia na chwilę do dawcy gdzie jest kontakt i sprawdzenia wchodzi w grę  ;D choć wydaje mi się, że wtedy może krzyczeć, że wiele rzeczy nie ma/ nie działa. Kolejność błędów jest skorelowana z czasem ich wystąpienia? Jeśli tak, to będą te pierwsze :)

Jak coś będę więcej wiedział to dam znać.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak twój elektryk nie wie jak podłączyć OBD bezpośrednio do ECU to kiepsko wróże temu projektowi. OBD po linii K to 4 kable masa zasilanie i linie k i l do tego jak byś chciał szybszy transfer można dorzucić linie CAN L i CAN H tyle. Druga sprawa to błędy fakt może być ich masa ale znaleźć nawet wśród 20 błędów te blokujące odpalenie to nie problem.  U ciebie pewnie wymaga przekodowania CAN Gate i centralna elektryka. Immo idzie po CAN a pompa załączana przez centralną elektrykę na rozkaz cyfrowy po CAN z ECU. Zegary też wymagają przekodowania bo było 3 cylindry a masz 4 chyba że przełożone zegary i ECU z BBZ. Jak zostały stare zegary z AZQ to immo jest niezgodne itd...
Lenistwo drogą do postępu
c
cj_tomekk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:09

Post autor: cj_tomekk »

Trochę czasu minęło a wóz nadal nie zrobiony :) Pojechał na lawecie do elektryków, bluzgają ale robią  ::) Główny problem jest taki, że dawca to anglik i ma żyły inaczej, masa gdzie indziej itp. Nawet radio jest pokarane  :P

Owszem, do komunikacji z ECU można by się wbić z boku, ale nie mam takiego adaptera pod ręką, a dzierganie ręcznie jest kłopotliwe.

Zegary będą z AZQ a ECU z BBZ. Niby immo itp było sychronizowane, kluczyk działa, przebieg świeci.
c
cj_tomekk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:09

Post autor: cj_tomekk »

Jednak polegli :( próbowali wiązkę silnika od anglika przystosować by dało się podłączyć do budy, ale bez rezultatów. Twierdzą, że ECU nie gada po CAN do żadnego innego modułu, mimo że osobno każdy jest ok. ECU są Magneti Marelli vs Bosch, podobno się nię lubią i inaczej porobili styki. Wg mnie wystarczało by przestawić piny we wtyczcie pod drugi ECU i powinno cokolwiek zacząć działać. Skoro komunikacja nie zachodzi to IMO albo są żyły CAN niewłaściwie podłączone albo protokół jest inny. Przecież tam są 2 żyły sygnałowe i masa i ewentualnie +12V, pozostałe piny we wtyczce są funkcjonalne. Zwariuję z tym...
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Musisz wiedzieć, że obydwa sterowniki mają zupełnie inną pinologię i żadne urządzenie podłączone przez ori instalację działać nie będzie, pomijając fakt, że jeden silnik jest 3 a drugi 4-cylindrowy.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
c
cj_tomekk
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:09

Post autor: cj_tomekk »

Jestem tego świadom. Instalacja ECU -> wiążka -> silnik jest z anglika, także na tej linii nie powinno być zgrzytu. Instalacja Buda -> wiązka -> ECU jest do ustalenia. Pinologia jest inna, ale też wszystkie piny nie są wypełnione we wtyczkach (może ze 40). Do komunikacji jest 2 żyłowa linia CAN i 1 żyłowa K-Line, są w innych pinach, ale przełaczenie na właściwy powinno rozwiązać sprawę. Kwestia protokołu. Pozstałe piny też pewnie inne, ale ogólnie funkcja to funkcja, więc na logikę nie powinno to sprawiać problemu po przepięciu.

Sam bym spróbował z tym powalczyć, ale o czytelne schematy trudno, jakbym miał rozkład pinów dla obu ECU to bym mógł przynajmniej sprawdzić czy teza jest prawidłowa i czy to co zrobili faktycznie szło w dobrą stronę.

EDIT:
Znalazłem takie:
EDC15: https://sites.google.com/site/autorepxp ... c15-vag-pd
ME7: http://nyet.org/cars/info/ME7-wiring.jpg

Do przejrzenia piny 82 w dół.
Przykładowo: debitmetru (EDC15) <-> 7/17 (ME7) wygląda, że to to samo (przepływomierz)

Które to jest pompa ABS?
Schemat od ME7 nie jest dla mnie zbyt czytelny po tych obrazkowych oznaczeniach...
Ostatnio zmieniony 08 sie 2017, 9:05 przez cj_tomekk, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pierwsze ogarnij podłączenie OBD. VCDS czy inny komputer diagnostyczny może naprawdę wiele pokazać od żywych błędów w instalacji po wartości z czujników.  Protokoły nie są inne. Do odpalenia jak immo jest wyłączone wystarczy samo ECU jak nie odpowiednio zakodowany licznik z prawidłowym PIN-em ,ECU i komunikacja między nimi. Wystarczy że źle podłączyłeś czujnik wału wałka. Nie wiem czy czasem pompą nie steruje centralna elektryka. Zabawy jest trochę ale do ogarnięcia.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”