Strona 1 z 1
[9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 26 mar 2017, 11:47
autor: danieldeni20
Witam. Mamy problem z polo, podczas hamowania pierwsze naciśnięcie hamulca jest ok i hamuje dobrze ale po puszczeniu i naciśnięciu jeszcze raz hamulce są 4x słabsze. Do tego czasem odcina Turbinę . Czy ktoś miał podobnie?
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 26 mar 2017, 14:25
autor: adam2308
Pompa vacu odpowiada za pompowanie oleju silnikowego i napędowego. Hamulce mają swoje serwo. Ocina turbinę przy hamowaniu? Turbina przy hamowaniu nie podaje, więc jak ją odcina?
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 26 mar 2017, 23:39
autor: konikks
adam2308 pisze:
Pompa vacu odpowiada za pompowanie oleju silnikowego i napędowego. Hamulce mają swoje serwo. Ocina turbinę przy hamowaniu? Turbina przy hamowaniu nie podaje, więc jak ją odcina?
bzdura...
vacuum - podciśnienie!
serwo jest sterowane podciśnieniem tworzonym przez pompę. jak ona nie wydala to właśnie są słabsze hamulce i nie tylko. możesz manometrem sprawdzić (są filmiki na yt jak to zrobić)
pompy LUK mają wadę fabryczną luźnego króćca. Bosch jest tej wady pozbawiony.
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 27 mar 2017, 14:55
autor: danieldeni20
Turbo odcina różnie. Np jadę nagle "but w podłogę"i chwilę ciągnie , przestaje i ciągnie cały czas a najczęściej to "but" zaczyna ciągnąć i odlącza całkowicie do ponownego odpalenia. Hamulce stwarzają niebezpieczeństwo więc myślę o tym . Turbo przy wyprzedzaniu też zresztą . w Intercars zamiennik nie wiem jakiej firmy 800zł a ori 1050zł za pompę i w ciemno brać ciężko ale wszystko w necie wskazuje na to choć nie znalazłem drugiego takiego problemu u kogoś
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 27 mar 2017, 20:43
autor: konikks
Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 28 mar 2017, 12:12
autor: danieldeni20
Tam jakaś konkretna idzie pompa Vacum ? udało mi się coś odczytać takiego tylko 10(chyba)DRM20004 . Używane pewnie są uszkodzone albo pochodzą chwilę ... Sam ją wymienię? Wystarczy okręcić przewody i 4 śruby? Czy trzeba coś ustawiać i oddać komuś?
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 22 cze 2017, 15:25
autor: Dawidoo
Gdzie ona się znajduje dokładnie Pompa Vacu ?
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 25 cze 2017, 22:42
autor: Wolga85
konikks pisze:
Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Bzdura plus pomieszane dwa problemy.
Po pierwsze pompa nazywa się tandem bo to dwie pompy w kupie. Jedna podciśnienia druga paliwa podająca paliwo na pompowtryski.
Do zbadania pompy Vacum jest potrzebny vacumetr czyli manometr ale nie zwykły tylko taki który mierzy podciśnienie i nie ma zaślepki do badania podciśnienia (trzeba rozpiąć na trójniku). Zaślepka jest ale do badania pompy paliwa w pompie Vacum czy podaje odpowiednie ciśnienie. A już kompletną bzdurą jest pisanie ze ta pompa pompuje olej silnikowy.
W pompach od LUK najczęściej króciec wyjściowy podciśnienia łapie luzy i przez to nieszczelności ,czasem nieszczelność jest gdzie indziej np dziurawe serwo ,grucha turbo i wymiana pompy tandem jest bezzasadna. Podciśnienie jest potrzebne do sterownia EGR i klapy gaszącej (w starszych wersjach) zaworem WG turbo i do wspomagania hamulców (serwo).
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 25 cze 2017, 23:24
autor: bialy0666
danieldeni20 pisze:
Turbo odcina różnie. Np jadę nagle "but w podłogę"i chwilę ciągnie , przestaje i ciągnie cały czas a najczęściej to "but" zaczyna ciągnąć i odlącza całkowicie do ponownego odpalenia. Hamulce stwarzają niebezpieczeństwo więc myślę o tym . Turbo przy wyprzedzaniu też zresztą . w Intercars zamiennik nie wiem jakiej firmy 800zł a ori 1050zł za pompę i w ciemno brać ciężko ale wszystko w necie wskazuje na to choć nie znalazłem drugiego takiego problemu u kogoś
spróbuj dodawać gazu powoli czy odetnie
edit ;
naciśnij hampla i odpal pedał powinien się cofnąć
napisz co i jak z turbo też
Odp: [9n] Polo 1.4 TDI - Pompa Vacu?
: 25 cze 2017, 23:40
autor: bialy0666
Wolga85 pisze:
konikks pisze:
Problem z pompą tandemową jest powszechny. Da się zdiagnozować manometrem. Po to masz zaślepkę gdzie go podpinasz. Zawsze możesz szukać używanej.
Co do turbo to zrób logi. Inaczej to wróżenie z fusów.
Bzdura plus pomieszane dwa problemy.
Po pierwsze pompa nazywa się tandem bo to dwie pompy w kupie. Jedna podciśnienia druga paliwa podająca paliwo na pompowtryski.
Do zbadania pompy Vacum jest potrzebny vacumetr czyli manometr ale nie zwykły tylko taki który mierzy podciśnienie i nie ma zaślepki do badania podciśnienia (trzeba rozpiąć na trójniku). Zaślepka jest ale do badania pompy paliwa w pompie Vacum czy podaje odpowiednie ciśnienie. A już kompletną bzdurą jest pisanie ze ta pompa pompuje olej silnikowy.
W pompach od LUK najczęściej króciec wyjściowy podciśnienia łapie luzy i przez to nieszczelności ,czasem nieszczelność jest gdzie indziej np dziurawe serwo ,grucha turbo i wymiana pompy tandem jest bezzasadna. Podciśnienie jest potrzebne do sterownia EGR i klapy gaszącej (w starszych wersjach) zaworem WG turbo i do wspomagania hamulców (serwo).
Wolga85 popieram 200%