Strona 1 z 1

[9N] Turbina VNT?

: 19 mar 2017, 11:58
autor: Dervish
Witam serdecznie!

Mam pewne pytanie odnośnie turbiny.

Otóż, posiadam polo 1.4 TDI (BAY) który posiada najmniejszą turbinkę garetta czyli Gt1544. Z tego co zauwazyłem to zaczeła brać troszkę oleju - :(. Posiadam turbo od 1.9 TDI 1749VA które jest nowiutkie.

Czy jest możliwy swap turbiny żeby to chodziło?

Tak wiem, kolektor musi być przerobiony pod 3 gary, ale chodzi mi tu bardziej o sprawy czujników - N75 itp.

Proszę o wszelkie odpowiedzi~

Pozdrawiam, Patryk.

Odp: [9N] Turbina VNT?

: 24 mar 2017, 17:39
autor: Wolga85
Z wężykiem nie ma problemów bo w bay jest turbo WG ale sterowane podciśnieniowo. Problem może być z utrzymywaniem ciśnienia przy szybkim wciśnięciu pedału gazu (ECU może za wolno reagować na szybki wzrost ciśnienia przy turbo z  VNT). Wg mnie najwiekszy problem to kolektor ale jak ktoś ma dostęp żeby jakoś to połączyć to reszta pryszcz. Tylko pamiętaj by podeprzeć muszle turbo (tak by nie trzymała się tylko na samym kolektorze) bo często pęka w 1,9 TDi a co dopiero przy wibracjach 1,4 Tdi .

Odp: [9N] Turbina VNT?

: 26 mar 2017, 8:42
autor: wesol
Zapewne w pewnym momencie bedzie faktycznie lekki overbost ale to i tak pokus.  Uciac kolektory i przespawac. Ja mam u siebie w 1.9 dospawana flansze i wisi gtb20 i nie mam podparcia zadnego i nic mi sie nie urywa a juz bedzie chyba ze 4 lata.

Odp: [9N] Turbina VNT?

: 27 mar 2017, 20:35
autor: Wolga85
Jednym daje radę drugim po coś fabryka dała dolne mocowanie a już parę pękniętych muszli turbo widziałem.  A co do overboost-a to zależy jak długo będzie zbijać ciśnienie bo może wpadać w notlauf-a co zabije frajdę z posiadania  VNT. Z drugiej strony W audi A2 był silnik 1.4 tdi 90km z turbo VNT ale dorwać je to inna bajka.