Zakup Polo na dojazy do pracy, jaki silnik wybrać?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
Ragless
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2017, 21:17

Zakup Polo na dojazy do pracy, jaki silnik wybrać?

Post autor: Ragless »

Witam

Planuję wymieć auto na VW Polo rocznik po 2011 i młodsze. Auto jako drugie w rodzinie tylko na dojazd do pracy. Obecne auto Opel Astra f sedan 1.4 60km LPG od nowości w rodzinie i tak z sentymentu wystarczało, ale niestety auto leciwe czas na zmianę. Wybór był pomiędzy Polo a Ibizą bardziej w środku podoba mi się Polo więc szukamy Polo.  Trasa to 75km w jedna stronę 60km trasa S8, reszta krajowa, miasta brak, korków nie ma -  dziennie 150 km.. Roczny przebieg ok 40000km. (jazda z prędkościami 100-110km/h - obecnie Astra spala średnio z 6,8l/100km LPG (wynik sprawdzony przez 80000km)  Teraz tak celuję w VW Polo rocznik od 2011r z silnikiem 1.4 85km aby go zagazowac lub Polo po faceliftingu ( bardziej mi się podoba w środku: kierownica itp. ) ale to zostaje tylko 1.4 TDI 75 lub 90KM ( czym się różnią na razie się nie zagłębiałem ) bo już silnika 1.4 MPI już nie ma. Główne warunki wyboru to tylko ekonomia: niskie spalanie w trasie oraz koszty serwisowania  LPG vs ON oraz usterki.  Co wybrać model przez liftem z silnikiem benzyna 1.4 + LPG czy polifcie i TDI? co wyjdzie ekonomiczniej?
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Sam jeżdżę Polą 1.4, jednak pewnie ekonomiczniej będzie nowszym dieslem ;)
Na trasie 80km (w większości dwupasmówką) w zależności od prędkości spalanie mam od 5,5 do 8 litrów. Przy prędkości do 110 spokojnie do 6 litrów powinieneś się zmieścić ze spalaniem. Jak jest w dieslu nie mam pojęcia, bo dieslem nigdy nie jeździłem, ale jakbyś miał jakieś pytania co do 1.4 to chętnie odpowiem  :D
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Jak zauważyłeś, miałem podobny dylemat i założyłem podobny temat. Juz to pisałem, ze autko o malej mocy jak moje 75KM jest bardzo czule na wszelkie przeciwności "losu"  ;) tzn boczne i przeciwne wiatry, wzniesienia. Po prostu nie ma siły sobie z tym poradzić i nadrabia większym spalaniem :( Do tego dochodzi zima i zmiana opon na zimowe tez powoduje zwiększenie spalania. Tzn domyślnie producent zaleca i zakłada Dunlop Sport BluResponse 185/60 R15.  Na zimę założyłem Continentale o tych samych wymiarach, nie wiem jakby było przy  Dunlop SP Winter Response 2 185/60 R15 ? Niewielki wpływ na spalanie ma tez pasażer  :-\ Wbrew pozorom mały silnik nie jest dobry na trasy. Nie kupiłbym go drugi raz. Mialem Fabie 1.9tdi 105PS, paliła 5,5/100km wiatr, nie wiatr, wyprzedzanie, załadowany, zawsze podobnie, bo dla niej 110-120km/h to był spacerek.
Do tego te przekłamania w spalaniu na wyświetlaczu, nie pokrywają się z rzeczywistością, zaniża o 0,5km/100km.  :-\
Obecny przebieg mam 40.000km, przy kolejnym  wyborze bede się starał wrócić do 4cylindrow i min 90KM . pozdr.
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
R
Ragless
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2017, 21:17

Post autor: Ragless »

Witam

Dzięki za odpowiedzi. Kolego Listek2000 trochę mnie zmartwiłeś swoją wypowiedzią ale dzięki za szczerą wypowiedź. Czyli co ON sobie muszę odpuścić i szukać przedliftowej benzyny i iść w LPG. Liczyłem że takie Polo spokojnie przy jednostajnej jeździe 100-110 km/h będzie spalał poniżej 4l ON/100km. No to szukamy dalej.... 
v
vitec
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 18 wrz 2016, 8:39
Lokalizacja: Gorlice - Frankfurt am Main

Post autor: vitec »

witam
a silnik 1,6 tdi już nie montują w polo ?
mojej żony auto miało 75KM ale po modyfikacji teraz jest czym jeździć :-)
było tylko  75 Ps jest 132 Ps
Lampy Hella H7 już są 
czujniki parkowania przód/tył są
RCD330 i OPS działa
lusterka elek+grzanie jest
dzienne+przeciwmgielne są + doświetlanie
BCM 87D działa
Awatar użytkownika
listek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:34
Lokalizacja: Lodz

Post autor: listek2000 »

Niestety nie montują  :-\ ostatnie modele są z roku 2014  :-\

http://ujeb.se/LVgcs
VW Polo 1.4 TDI 75 BlueMotion 2015
R
Ragless
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2017, 21:17

Post autor: Ragless »

A jakby tak już iść po bandzie i kupić poliftowego 1.0 75KM + LPG?
Awatar użytkownika
bcomp
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2013, 20:32
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bcomp »

Kolego jeżdżę od nowości Polo z 2012 roku silnik 1.4 benzyna 85 koników. Silnik bardzo oszczędny i sprawdzony więc polecam.
R
Ragless
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2017, 21:17

Post autor: Ragless »

Witam

Masz ten silnik 1.4 85KM w LPG czy sama benzyna? Powiedz mi jak jest ze spalaniem przy prędkościach 100-110km/h i jakie są mniej więcej obroty silnika wtedy?
Awatar użytkownika
bcomp
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 09 mar 2013, 20:32
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bcomp »

Silnik benzyna niezagazowany. Spalanie w trasie przy 100/110 km/h 5.3 - 5.7 obroty ok. 2700. Od garażu do pracy mam 7,5 km przez miasto jeszcze w zimę mi więcej nie spalił jak 6,8l średnio 6,3. Trasa do Austrii na wczasy z żoną auto załadowane po brzegi średnie spalanie na trasie 2600 km 6,0 l .Mój rekord jak odbierałem auto z salonu z łodzi do Włocławka średnia prędkość 80 km/h nie autostradą to 4,8. Nie jestem zawalidrogą ani piratem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”