[86c] polo 88 pytanie odnośnie gaźnika kłopoty z ssaniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

[86c] polo 88 pytanie odnośnie gaźnika kłopoty z ssaniem

Post autor: Aleksio89 »

Witam was po bardzo długiej przerwie
Kupiłem niedawno POLO z 1988r z silnikiem 1l  na gaźniku  i  mam kilka pytań a propo gaźnika
1 Jaki model pierbuga jest stosowany w POLO 86c z automatycznym ssaniem?
2 Czy można zastąpić wyżej wymieniony gaźnik  PIERBURGIEM 1B z recznym ssaniem? albo innym solexem?
3 Czy można dokupić zestaw na E BAY DE który  umożliwia montaż recznego ssania w 86c?
4 czy da sie zregenerować pierburga z automatycznym ssaniem i czy mozna kupić do niego części??????
Z tego co mi wiadomo w gaźniku lubi polecieć  jakaś membrana lub inne elementy pociśnieniowe
Ogólnie na ssaniu lubi zgasnąc  pływa po obrotach a na rozgrzanym silniku nienajgożej pracuje
P.S
Co ciekawsze moje nowe polo86C  w nadwoziu steilheck kupiłem od  Elwis polo
pozdrawiam
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

najprościej powiem tak masz HZ najprawdopodobniej
szybko i w miarę bez większych wydatków polecam zdjąć podstawę oczyścić uszczelnić
zdjąć automat z ssania tam jest sprężyna bimetalowa oczyścić
polecam zakup środka WD lub podobnego zawsze się przyda
założyć nowy filterek paliwa ok 30 cm od gaźnika (filterek za 3 zł)
wymienić płyn chłodniczy - dać więcej koncentratu
cały układ paliwowy dobrze przepalić na na paliwie min 98 oktanów lub też dodać środek czyszączocy Velvolina
reczne ssanie - osobiście nie polecam
co do zmiany gaźnika to tylko zmiana na dwugardzielowe - ale te są paliwożerne bo przelewają
wymienić czujnik temperatury w obudowie termostatu - nie radzę wybierać najtańszego
A
Aleksio89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 76
Rejestracja: 19 paź 2011, 23:05

Post autor: Aleksio89 »

HZ tzn?????
filtr paliwa mam wymieniony
myślałem żeby zdobyć zestaw regeneracyjny tzn nowe uszczelki
a co daje wymiana czujnika temperatury?
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

HZ to oznaczenie silnika.
a wymiana czujnika temperatury powoduje że zaczyna on działać, czyli przekazuje prawidłową temperaturę. Od tego zależą parametry zapłonu np.

Jesli chodzi o przeróbkę gaźnika - można założyć ręczne ssanie, ale tak jak radzi vwkas18 ja bym zobaczyl w jakim stanie jest sprężyna odpowiedzialna za automat (jest po stronie pasażera, pod osłoną do której wchodzą węże wodne.) Tam nie ma żadnej elektroniki, zwykła sprężyna która pod wpływem temperatury (płyn chłodniczy) się rozkręca i przestawia klapę ssania. Można to też oczywiście regulować.

Obrazek
Na zdjęciu obudowa automatu to pierwszy element od lewej, bo zdjęcie od spodu.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2017, 13:09 przez franz, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”