Strona 1 z 1
9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 08 sty 2017, 10:31
autor: golf
Od 2 lat posiadam polo z silnikiem 1.4TDI i chciałem się dowiedzieć, czy to normalne, że przy ruszaniu i normalnym wg mnie puszczaniu sprzęgła auto ledwo rusza z miejsca i silnik jakby się dusił. Pod górkę jest jeszcze gorzej. Taki urok tego silnika, czy jednak jest coś nie tak? Zawsze można puścić później sprzęgło, ale chyba nie o to chodzi, bo na deszczu powoduje to boksowanie kół, a na suchym palenie opon (sprzęgła pewnie też).
W miedzy czasie zostały wymienione wszystkie filtry, sprzęgło, rozrząd. Nie pomogło.
Drugą sprawą jest spalanie - ludzie piszą, że po mieście przy normalnej jeździe jest to max. 6l , a u mnie min. 8l (w mieszanym z 7l)
Odp: 9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 08 sty 2017, 16:20
autor: Wolga85
W tym silniku z racji malej pojemności do 1800-2000 jest mocy kot napłakał. Ale da się jeździć. 1.4 Tdi ma typowe bolączki 1.9 tdi PD. Czyli wycierające się wałki przy 200-250 kkm ,problemy z pompkami ich uszczelnieniem w głowicy,pompą tandem. Z turbo puki nie złapie luzu i nie leje olejem z racji tego że to zwykłe turbo z WG raczej nie ma problemu. Sprawdź dokładnie spalanie ale 7-8 litrów na 100 to pali moja octavia 4x4. Polo lata z w granicach 5-6 z przewaga bliżej 5.
Odp: 9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 10 sty 2017, 17:11
autor: kamil-vag
Jaki masz ten silnik (kod) ? EGR elektroniczny czy zwykły ? ? ? Masz dostęp do VAGa ?
Odp: 9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 10 sty 2017, 18:35
autor: bialy0666
ile masz najechane km ,jaki rok produkcji , przy ciepłym silniku też tak ma(90*C),jeśli to AMF to trzy cylindry i pompo wtryski może kończą żywot, EGR-a nie za szkodzi za blokować
EDIT;
zapomniałem o BAY - ta sama moc i też 3 cylindry
Odp: 9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 14 sty 2017, 17:38
autor: januszpolo
@bialy0666
mam 1.4 TDI AMF, te silniki tak mają że wkręcają się wolniej na obroty niż np. 1.9 TDI AFN. Dzieje się tak bo są 3 gary czy tak jak pisaliście wyżej wałek jest już w jakimś stopniu wytarty.
Zaślepienie EGRa da jakiś rezultat, że lepiej będzie ciągnął od dołu?
Odp: 9N 1.4 TDI dławi dusi przy ruszaniu wyższe spalanie
: 14 sty 2017, 21:04
autor: bialy0666
odpowie bialy0666 bez @ (małpy) z przodu

podzielam zdanie kolegi
Wolga85Wolga85 pisze:
W tym silniku z racji malej pojemności do 1800-2000 jest mocy kot napłakał. Ale da się jeździć. 1.4 Tdi ma typowe bolączki 1.9 tdi PD. Czyli wycierające się wałki przy 200-250 kkm ,problemy z pompkami ich uszczelnieniem w głowicy,pompą tandem. Z turbo puki nie złapie luzu i nie leje olejem z racji tego że to zwykłe turbo z WG raczej nie ma problemu. Sprawdź dokładnie spalanie ale 7-8 litrów na 100 to pali moja octavia 4x4. Polo lata z w granicach 5-6 z przewaga bliżej 5.
a zablokowanie EGR nie wiem czy pomoże na pewno do ciągnięcia od dołu nie pamiętam jak jest sterowany , kiedy się włącza ale spaliny nie będą wracać do silnika po zablokowaniu EGR
na pewno zablokowanie EGR nie zrobi z silnika AFM 110KM AFN