[Polo 6n2] Nie wchodzi żadny bieg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

[Polo 6n2] Nie wchodzi żadny bieg

Post autor: oNe »

Witam, spotkałem się ze sporym problemem, otóż po jeździe zostawiłem auto "pod chmurką" z wrzuconym 1 biegiem i gdy następnego dnia usiłowałem zmienić bieg nie dało rady wrzucić żadnego biegu, auto pochodziło chwilę, trochę poszarpałem lewarkiem góra dół i drążek ruszył się a następnie zatrzymał między 1 a 2 biegiem na środku. Mimo to skrzynia zachowywała się tak jakby miała wrzucony nadal 1 bieg, po odpuszczeniu sprzęgła auto ruszało do przodu. Poruszałem znowu, coś się przestawiło i teraz jest na luzie lecz nie do końca bo przy odpuszczenia sprzęgła słychać bardzo ciche zgrzytanie (takie jak przy niedokładnym wrzuceniu biegu lecz praktycznie jest to niesłyszalne). W tym momencie mogę "wrzucić" tylko 2 bieg albo go "wcisnąć" i wciśnięty lewarek docisnąć w miejsce dwójki mimo że bieg wsteczny mam obok 1 tylko mimo to auto stoi w miejscu przy puszczaniu sprzęgła. W nocy był przymrozek, coś koło -15C. Czy to mogło być przez ten przymrozek? I czy nie rozwaliłem niczego usiłując prawie że na siłę zmienić bieg? Co mam teraz zrobić i co ewentualnie mogło zostać uszkodzone przez za mocne pociągnięcie lewarka? Nie mogę wrzucić teraz żadnego biegu prócz tej dwójki(lewarek ani drgnie w prawą stronę, jest opór nie do pokonania). Dzień wcześniej jechałem przez dosyć gruby śnieg na tyle że podwozie na pewno się z nim spotkało tylko nie wiem czy to mogło być przez to, np. śnieg został i coś od spodu przymarzło gdyż jak już pisałem, były wtedy duże mrozy.*EDIT* Teraz już przy odpaleniu silnika nie słychać żadnego zgrzytu, zachowuje się tak jakby stał na luzie lecz gdy "wrzuce" ten 2 bieg jest przez sekundę minimalny skok obrotów silnika i nic, auto nie gaśnie, nie reaguje kompletnie na nic.Co do oleju nie wiem kiedy był wymieniany, skrzynia przed tym wydarzeniem chodziła bardzo fajnie, bez oporów, nigdy nie wypadł mi żaden bieg, czasem po kilkudniowej przerwie od jazdy biegi chodziły trochę ciężej ale ustawało to po parunastu minutach. Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Mam nadzieję że otrzymam jakąkolwiek pomoc. Samochód to VW Polo 6n2 (2001r) 1.4 60km benzyna.

*EDIT* Już po naprawie :) Teraz wbija się biegi jednym paluszkiem. Wymieniłem cały lewarek wraz z linkami. Biegi mi nie wchodziły przez to że obydwie linki wypadły ze swoich pancerzy, z jednej linki wystawał sam drut. Koszt naprawy u mnie to 145zł za komplet lewarka z linkami + wysyłka i mechanik 120zł.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 18:04 przez oNe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

masz kilka opcji pęknięta linka, łącznik czopa kulistego na wybieraku,mechanizm drążka zmiany biegów.
edit;
wpisz w szukaj; czop kulisty
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 10:36 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

bialy0666 pisze: masz kilka opcji pęknięta linka, łącznik czopa kulistego na wybieraku,mechanizm drążka zmiany biegów.
edit;
wpisz w szukaj; czop kulisty
A w jakim miejscu jest ten czop kulisty?
*EDIT* Udało mi się wrzucić 1 bieg, zrobiłem 2 kółka wokół osiedla, wszystko się rozgrzało, drążek zaczął chodzić luźno tylko że działa mi 1,3,5 i wsteczny bieg. Jak ruszyłem auto zauważyłem też dosyć sporą plamę od strony pasażera idącą mniej więcej środkiem w dół. Podejrzewam wymianę oleju, uszczelniacza i właśnie... Co odpowiada za to że nie działają mi dolne biegi (4,5)? Tzn. mogę wrzucić dwójkę tylko auto na nią nie reaguję, nawet 6 bieg mogę wrzucić =) Auto teraz stoi normalnie na luzie.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 22:41 przez oNe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kilka fotek z neta:
http://www.skrzynie.com.pl/images/magic ... 1bc679.jpg - mechanizm jest mocowany do wybieraka ( z przodu widać niebieski  simering a to co uszczelnia to wybierak)
http://static4.redcart.pl/templates/ima ... de4aab.jpg  -    plastikowy (biały) jest łącznik wybieraka a czop kulisty z prawej widać tylko nakrętkę czopa
http://xedos.com.pl/allegro/pwozniak/20 ... 18-044.jpg - tu łącznik metalowy
http://leoncars.ehost.pl/08.10.2009/pol ... 69zl/1.jpg
http://obrazki.elektroda.net/66_1235138879.jpg
edit; to czop- http://6.allegroimg.com/s400/016b8b/af0 ... af5667eca6
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 9:39 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

bialy0666 pisze: kilka fotek z neta:
http://www.skrzynie.com.pl/images/magic ... 1bc679.jpg - mechanizm jest mocowany do wybieraka ( z przodu widać niebieski  simering a to co uszczelnia to wybierak)
http://static4.redcart.pl/templates/ima ... de4aab.jpg  -    plastikowy (biały) jest łącznik wybieraka a czop kulisty z prawej widać tylko nakrętkę czopa
http://xedos.com.pl/allegro/pwozniak/20 ... 18-044.jpg - tu łącznik metalowy
http://leoncars.ehost.pl/08.10.2009/pol ... 69zl/1.jpg
http://obrazki.elektroda.net/66_1235138879.jpg
edit; to czop- http://6.allegroimg.com/s400/016b8b/af0 ... af5667eca6
Dzięki wielkie :) Jeszcze mam pytanie co do tego jaki olej do skrzyni byś polecił? Albo podał linki najlepiej do nich. Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

tylko i wyłącznie  oryginał wv lub audi .uzupełniasz czy wymieniasz olej?
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

bialy0666 pisze: tylko i wyłącznie  oryginał wv lub audi .uzupełniasz czy wymieniasz olej?
Będę musiał wymienić, nie wiadomo co tam jest wlane i czy w ogóle był wymieniany olej w tej skrzyni + jest wyciek. Auto ma zrobione 157k km. Wiem że wchodzi około 3 litrów. Jakiś link albo numer produktu do tego oryginalnego oleju byś zarzucił? :D

A i jeszcze wiesz może co odpowiada za działanie dolnych biegów? (2 i 4)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 16:34 przez oNe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

oNe pisze:
bialy0666 pisze: tylko i wyłącznie  oryginał wv lub audi .uzupełniasz czy wymieniasz olej?
Będę musiał wymienić, nie wiadomo co tam jest wlane i czy w ogóle był wymieniany olej w tej skrzyni + jest wyciek. Auto ma zrobione 157k km. Wiem że wchodzi około 3 litrów. Jakiś link albo numer produktu do tego oryginalnego oleju byś zarzucił? :D

A i jeszcze wiesz może co odpowiada za działanie dolnych biegów? (2 i 4)
;D .a teraz to ja  8) i :-X
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 17:05 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

bialy0666 pisze:
oNe pisze:
bialy0666 pisze: tylko i wyłącznie  oryginał wv lub audi .uzupełniasz czy wymieniasz olej?
Będę musiał wymienić, nie wiadomo co tam jest wlane i czy w ogóle był wymieniany olej w tej skrzyni + jest wyciek. Auto ma zrobione 157k km. Wiem że wchodzi około 3 litrów. Jakiś link albo numer produktu do tego oryginalnego oleju byś zarzucił? :D

A i jeszcze wiesz może co odpowiada za działanie dolnych biegów? (2 i 4)
;D .a teraz to ja  8) i :-X
Nie rozumiem ::)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

poszło na prv
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

Co do wycieku wygląda on tak (strona pasażera).
Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

oNe pisze:

Dzięki wielkie :) Jeszcze mam pytanie co do tego jaki olej do skrzyni byś polecił? Albo podał linki najlepiej do nich. Z góry dzięki :)
taki http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-060726-a2.html kupiony w salonie wv skody audi i unieś polinę tak aby oleju troch więcej weszło nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

bialy0666 pisze:
oNe pisze:

Dzięki wielkie :) Jeszcze mam pytanie co do tego jaki olej do skrzyni byś polecił? Albo podał linki najlepiej do nich. Z góry dzięki :)
taki http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-060726-a2.html kupiony w salonie wv skody audi i unieś polinę tak aby oleju troch więcej weszło nie zaszkodzi
3 litry wystarczą?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

wystarczą 3l  do skrzyni wchodzi 2,8 2,9 l . a źródła podają nawet 3,1 l(pewno pierwsze zalanie skrzyni) to jedynie wlewać po odkręceniu czujnika biegu wstecznego ,nie lałem tak a skrzynia się trzyma.
Awatar użytkownika
oNe
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 07 sty 2017, 19:20

Post autor: oNe »

Powodem niewchodzenia biegów jest pęknięty pancerz linek w moim przypadku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”