Wycie silnika 1.4 AEX - brak pomysłów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
motyl1607
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:39
Lokalizacja: Brodnica

Wycie silnika 1.4 AEX - brak pomysłów

Post autor: motyl1607 »

Witam,

Po prawie półrocznym zmaganiu się z niskim ciśnieniem oleju zapadła decyzja aby wymienić silnik w moim Classic-u.
Obecny miał przelatane 340 tyś km praktycznie całość na Lotosie 10W40. Ale w czym tkwi problem....
Otóż wymieniłem silnik ( tak ja sam, już nie raz wyciągałem skrzynię z silnikiem z tego auta więc to nie był żaden problem ). Pierwsze odpalenie i...... załamka, chodzi jak klekot, szklanki grają jakby wgl nie dostawały oleju..., więc silnik został zgaszony, podpiąłem manometr do pomiaru ciśnienia oleju ( załamany oczywiście że silnik padaka.... ) odpalam, lecę pod maskę i oczom ukazuje się wartość ok 3,5 bara  :) . Więc szybka decyzja wymiany szklanek. Problem wyeliminowany, silnik chodzi jak powinien, nawet dużo ciszej niż ten który był w tym aucie od początku. Standardowo wymiana rozrządu( bez pompy wody ) olej + filtry ( również lotos 10w40 ) i uśmiech na twarzy :D  . Wszystko było ładnie pięknie ale od około 3 tygodni silnik zaczął gwizdać na zimnym jakby miał jakąś turbinę ( praktycznie zdechłą, niski ton ) na ciepłym trochę mniej, aczkolwiek dźwięk jest  słyszalny.  Na nowym silniku przelatane 5,5 tyś km, z czego od ok 800km jest ten gwizd i się nie nasila. Zdenerwowany zdjąłem pasek od osprzętu i dalej wyje więc to nie to, bardziej zdenerwowany kupiłem kompletny rozrząd ( tym razem z pompą wody ) i dalej jest to samo ....
Dźwięk dochodzi na moje ucho z dolnych partii silnika.... pompa oleju może tak gwizdać ? już mi powoli zaczyna brakować sił ....
Układ zapłonowy jest cały nowy, wydech również robiony 10 tyś temu, z czego teraz wiadomo nowe uszczelki przy wymianie silnika ;)
Ktoś miał taki problem ? jakieś pomysły ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”