Strona 1 z 1
Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 9:29
autor: Compot
Witam.Gdy miałem robiony rozrząd,to mechanik powiedział,że był przesunięty pasek o 1 ząbek względem znaków.Przestawił mi tak,jak należy,ale teraz auto jest bardziej mułowate,szczególnie na niskich obrotach,gorzej sie rozpędza niż wcześniej.Czemu tak jest?Czy jak powrócę do starego ustawienia,to nie będzie to szkodzić silnikowi?A może juz się coś z nim porobiło?Oprócz tego, to silniczek ładnie się sprawuje.
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 10:16
autor: Goozik
na dzien dobry sprawdz jak sa teraz ustawione zeby sie nie okazało ze gosc ci własnei przy wymianie pzrestawial.znaki w tym silniku sa bardzo ładnie widocznie

jak bedziesz potrezbował schemat to sie odezwij:D
generalnie jak masz przestawiony rozrzad to moze byc taki objaw jak piszesz
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 10:46
autor: dumle
w sumie u mnie wygląda to trochę inaczej bo musiałem ustawiać na dwóch wałkach, ale przyznam szczerze, że chyba ze 2-3 razy pasek ściągaliśmy bo nie byliśmy pewnie czy jest ustawione ok (ze względu na to że silnik jest zamocowany w lekkim ukosie a znaki miały być ustawione symetrycznie do środka wałków), o pomyłkę o 1 ząbek uwierz nie jest trudno, my już prawie tak chcieliśmy złożyć, ale dla pewności ściągnęliśmy jeszcze raz i kolejny raz okazał się dokładniejszy

a robiłem to w warsztacie i paru mechaniorów rzuciło na to okiem i też sądzili że jest ok

Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 10:57
autor: Goozik
dumle 1,4 afh jest 16 v a 1,4 aex 8v wiec tam jest duzo prosciej

Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 11:40
autor: Compot
Sprawdzałem właśnie znaki i wszytsko jest dobrze ustawione.To teraz skąd ta mułowatość?

Może przez to ,że wczesniej było źle ustawione,to teraz coś sie pogorszyło?Lambdy,filtry,świece i takie inne posprawdzane,wymienione,nie wiem do czego można się przyczepić

Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 12:36
autor: Anonymous
niewiem czy ci dobrze doradze ale sprawdz pompe paliwa albo niech sie inni wypowiedza na ten temat pompy
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 13:00
autor: Goozik
a na vagu byłes :?:
pompa powinna dawac 3 bary, mozna to w łatwy sposob sprawdzic zdjac przewod paliwowy przy listwie wtryskowej i zmierzyc ile daje
skoro po wymianie rozrzadu auto zaczelo mulic to pan mech musiał cos spartolic
czy oprocz rozrzadu cos jeszce ten koles wymienił ci w silniku :?:
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 13:30
autor: Compot
To taki zaufany,dobry mechanior;) Wtedy był zmieniany pasek,pompa wody,rolka,pasek alternatora i filtr paliwa,nic wiecej nie robił.Na vag-u na szybko miałem sprawdzaną lambdę,temperaturę,wszytsko gra.Moze jakoś dzisiaj dogłębnie posprawdzamy na kompie no i tą pompę paliwa.Możecie napisać na co zwracać uwagę badajac go na Vag-u?
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 19:34
autor: suhhar
hmmm chwila jak ci pasek przestawial to czy grzebał cos w zapłonie bo chyba powinien nie ? w koncu ustawienie zapłonu sie zmienilo stad ta mułowatosc.
Re: Mułowaty-rozrząd
: 13 sie 2009, 22:26
autor: Compot
Jesli chodzi o zapłon,to trochę się bawiłem- jeśli przyspieszony,to lepiej się rozpędza,ale szarpie,opóźniony lepsza praca silnika,ale muł
Więc...na vag-u zero błędów.Spisaliśmy więc wartości silnika,a później podłączyliśmy drugie polo z identycznym silnikiem AEX,lepiej rozpędzajace się i porównywaliśmy.Ogólnie wszytskie wartosci były podobne,tylko ilość zasysanego powietrza się różniła.W moim było 40 (nie pamiętam jednostki),a w tym drugim 23..prawie połowa mniej.A co myślicie o czujniku temperatury zasysanego powietrza?Może on coś tu broi?
Re: Mułowaty-rozrząd
: 14 sie 2009, 11:27
autor: Goozik
czyli problem jest gdzies z lewym powietrzem,zle ust zaplonem
masz teraz ustawiny prawidłowo :?:
Re: Mułowaty-rozrząd
: 14 sie 2009, 12:30
autor: Compot
Planuję jednak cofnąć o jeden ząbek rozrząd,tak jak było,gdy sprowadziłem samochód,przynajmniej na krótki czas,sprawdzić.Nic złego się nie działo,a dużo lepiej jechał.Mechanik niby mówi,że w tym silniku przestawić o jeden,to nic zlego się nie powinno dziać,może mi poli kilim nie zrobi
A takie pytanie: NA zdjeciu dotyczącym ustawiania rozrządu na dolnym kole jest jakieś 2v i 4v, co to za oznaczenie? :scratch: