[6R] Brak klaksonu, proszę o schemat lub poradę

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lepki
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2016, 13:05

[6R] Brak klaksonu, proszę o schemat lub poradę

Post autor: lepki »

Witajcie, od 2 tyg. jestem posiadaczem Polo 1.4. Dzisiaj żona zgłosiła mi że nie działa klakson, pewnie nie działał od 2 tyg. lecz nikt tego nie sprawdzał. Zacząłem od klaksonów, zlokalizowałem, sprawdziłem, są sprawne. Rozebrałem kierownicę i sprawdziłem piny od klaksonu, zwierają, bezpiecznik nr.46 podobno jest od klaksonu, jest OK. Nie byłem w stanie sprawdzić taśmy pod kierownicą, bo nie miałem takiego klucza aby ściągnąć kierownicę. Czy można prosić o schemat instalacji klaksonu, bo podejrzewam że po drodze jest jakiś przekaźnik, bo w kierownicy jest to sterowane masą. Proszę o sugestie co i gdzie szukać jeszcze, gdzie przekaźnik, proszę o schemat i rozpiskę bezpieczników, bo nie mam żadnej dokumentacji, dzięki.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Witam posiadacza Polówki z tym samym silnikiem co mój! ;)

Było coś przerabiane w Poli? Inna kierownica, manetki, tempomat, multifunkcja, bcm, inna poduszka kierowcy, kodowanie?

Jest kilka kombinacji pinów przy poduszce, w zależności od taśmy i kierownicy może być potrzebne jest inne kodowanie. Do tej samej poduszki jest inna taśma w 6R, Golfie 7 i T5/T6 (różnią się podłączenia przewodów we wtyczce T12).

Ja u siebie po zmianie kierownicy i BCM przerabiałem wiązkę z Golfa 7, tutaj kilka fotek z tego zabiegu: https://www.dropbox.com/sh/yfmydk3jm83j ... XZ3_a?dl=0


Do kierownicy nadaje się końcówka o nazwie "12 point bit" - do zdobycia np. na ebay'u, lub w bezpośrednio w VW/Audi, jednak łatwiej Ci będzie kupić w Castoramie bit Torx T55 (zakładam, że masz jakieś narzędzia z grzechotka, do którego go wsadzisz) - sam używam drugiej opcji, cena do 40zł, w zależności od producenta.

Na szybkości znalazłem schemat do multifunkcji w 6r, w którym widać też klakson (ang. horn): http://i.imgur.com/PhRU10D.png
A tutaj schemat bezpieczników z Polo 6R ;-)
Ostatnio zmieniony 08 mar 2021, 14:21 przez CNK, łącznie zmieniany 1 raz.
l
lepki
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2016, 13:05

Post autor: lepki »

Witam, raczej nie było nic dokładane, kierownica jest bez guzików, nie ma tempomatu itp, podstawowe manetki tj kierunki,, wycieraczki i tyle. Możliwe że była wymieniana poducha bo zderzak był malowany, ale tylko zderzak, reszta blach oryginalna. Sprawdziłem przejście na taśmie i jest na wszystkich pinach jest ich w sumie 6szt, 2 od poduchy i 4 pozostałe, podejrzewam że 2 od klaksonu i 2 od czujnika skrętu. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Czy sygnał z kierownicy to jest zwykły minus czy jakiś sygnał przekształcony cyfrowo. Bo znalazłem minus który przychodzi na kierownicę do klaksonu bodajże poprzez pin12 lub 11 w kostce kierownicy dalej wchodzi na styk na kierownicy od załączania klaksonu późniecj wchodzi na płytkę (sensor skrętu umieszczony pod poduchą 61974350 i tam ginie) nie ukrywam że szukałem także pomocy na innych forach, tam zostało mi jeszcze poradzone abym zwarł piny 11 i 12 na wtyczce pod kierownicą i także to nic nie pomaga. Mógł bym podejrzewać że przy taśmie w kierownicy też było coś grzebane lub była wymieniana bo na 4 śrubki które ją skręcają, 3 były wyłamane, tzn nie dało się ich wykręcić bo są wyłamane gwinty, może od drgań się pourywały, nie wiem, ale przejście na taśmie jest. Same klaksony także sprawdzone i instalacja od klaksonów do modułu także, podałem plusa na pin 72 we wtyczce T73a i na krótko działa. Teraz jak dojść jaka oryginalnie była poduch i taśma, może są oryginalne bo daty produkcji 2010 zgadzają się na tym i na tym, chyba że ktoś pogrzebał w kompie i pozmieniał, bo na przykład w prawych drzwiach mam włączoną funkcję od kabrioleta ipo otwarciu drzwi uchyla się na około 5mm szyba i po zamknięciu zamyka szyba. Czy jest taka możliwość że ktoś nie umiejętnie pogrzebał w module i pozmieniał tak że klakson nie działa? Co jeszcze sprawdzić?

Edit:
Przeglądając ten ostatni schemat trochę to to rozgryzłem ale nie jestem jeszcze właśnie pewien tego wyjścia na moduł, co to za sygnał jest, czy zwykły minus czy  coś cyfrowego bo tak:
-minus przychodzi poprzez wtyczkę t41 pin12  na taśmę, z taśmy wychodzi na złącze t12 i wchodzi na styk w kierownicy od klaksonu
- co to jest T1x T1w T1v bo u mnie wychodzi że jest to ten moduł skrętu? ale tutaj widzę zwory?
- T1u T1v wchodzi do J453 czy to jest ta płytka co jest wewnątrz taśmy pod kierownicą nr części 61974350, do czego ona służy, tłumaczenie jest jako sensor skrętu kierownicy, tylko że po rezebraniu taśmy zwijaka w środku też jest jakaś płytka i wygląda jak sensor skrętu?
- sprawdziłem przejście pomiędzy T12g pin8 i T73a pin29 i przejście jest

Teraz moja teoria, albo ktoś coś pomieszał w kierownicy, tylko nie wiem co za sygnał idzie do t73a pin49, czy jest to zwykły minus, ale jak podałem we wtyczce t41 pin11 minusa to cisza, albo jest coś wyłączone/zepsute w module

Proszę o porady
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2016, 11:37 przez lepki, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”