Strona 1 z 2
[6n2] Polo 6n2 by Ela
: 12 sie 2016, 12:56
autor: adek1983
Mojej kochanej żonie zamarzyła się zmiana Polo na nowsze Polo

Szukaliśmy, szukaliśmy i nie było nic co by nas zainteresowało. W końcu Ela znalazła niebieską 6n2, którą finalnie kupiliśmy 10 kwietnia 2016 roku.
Model: 6n2
Rok produkcji: 1999
Silnik: 1400 ccm benzyna pełny wtrysk
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Moc: 60KM
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Koła: Alufelgi 13 BBS Ronal TeddyBear + 13 stalowe zimowe
Nadwozie: 5D
Kolor: Niebieski (LA5C)
Audio: VW GAMMA IV + CD
Kilka zdjęć z ogłoszenia:
W aucie do zrobienia:

Wymiana felg ALUETT 15" na Ronal TeddyBear 13"

Przymocowanie głośników zgodnie z fabryką

Usunięcie problemów z zaworkiem oparów paliwa

Wymiana kanapy na taką z zagłówkami

Wypranie wnętrza

Wymiana sprzęgła i łożyska lewego przedniego koła

Wymiana klamki lewy tył.
Re: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 18 sie 2016, 19:24
autor: adek1983
Re: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 18 sie 2016, 20:07
autor: adam2308
Fajna polóweczka
Planujesz listwy plus klamki w kolor?
Re: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 18 sie 2016, 20:27
autor: krzychu20
Wiem, że ronale zostały Ci z poprzedniej 6n, ale13cali do 6n2 to za mało
Polo całkiem zgrabne :good:
Odprysk na zderzaku potraktuj lakierem zaprawkowym- niewielkim kosztem i nakładem pracy, można sprawić, że nie bedzie się rzucał w oczy i postępował dalej
RainX na przedniej szybie u mnie w polo, zachowywał sie tragicznie- jazda wieczorem w deszczu była tragedią.
Z tyłu natomiast rewelka- nie mam wycieraczki, a szyba się tak mocno nie brudzi i nałożona powłoka trzyma się już chyba ze 3 lata :crazy:
Re: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 24 sie 2016, 12:45
autor: lukasz6oo
Widziałem bym tu z 16 cali

. Lakier dobrze mi znany ;-). Listwy i klamki w kolor odmłodziły by polo.
Re: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 12 wrz 2016, 20:06
autor: adek1983
Chwilowo nic się nie dzieje. Kilka dni temu konieczna była wymiana prawego przegubu. Dodatkowo z racji zbliżającej się jesieni i mglistych poranków, które już teraz dają o sobie znać zakupiłem zestaw halogenów na przód wraz z przełącznikiem. Na dniach będzie montaż i fotki.

Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 03 paź 2016, 8:20
autor: adek1983
W sobotę przeprowadziłem przed zimą małe oględziny samochodu. Były konieczne z racji uskarżania się małżonki na nierówno pracujący silnik. Na forum wyczytałem, że przyczyną problemów może być cewka zapłonowa. No to start silnika i woda z atomizera prosto na cewkę zapłonową. Reakcja silnika była natychmiastowa zaczął się rzucać i krztusić. A i na cewce pojawiły się łuki elektryczne. Bez większego zastanawiania się podjąłem decyzję - wymiana. Już zakupiłem oryginał BERU, jakoś z poprzednich samochodów mam zaufanie do tej marki. Zwróciłem również uwagę na ubywający płyn chłodniczy. Okazało się, że wyciek jest w okolicy czujnika temperatury przy głowicy. W najbliższych dniach wezmę lusterko o dokładnie się przyjrzę. Przy okazji do wymiany poleci termostat.
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 21 lis 2016, 12:58
autor: adek1983
Termostat, cewka zapłonowa wymienione. Wymieniłem również oringi przy czujniku temperatury i korku zaślepiającym drugi otwór. Płyn jednak dalej ucieka w tym samym miejscu. Widać czeka mnie zdjęcie króćca, odkręcenie go od głowicy i oględziny. Po kilku dniach używania silnik zaczął mocno szarpać podczas przyspieszania. W błędach silnika wyskoczyło wypadanie zapłonów na drugim cylindrze. Początkowo myślałem, że to wina zapchanego filtra paliwa. Ale po jego wymianie (stary był jeszcze z pierwszego montażu) nic się nie zmieniło. Dopiero nocą jak odpaliłem auto to okazało się, że na dwóch przewodach skaczą iskry przy samej cewce. Czekam na nowe przewody NGK i zobaczymy. W tzw. "międzyczasie" wymieniłem atrapę chłodnicy z czarnej na niebieską (pod kolor nadwozia). Oraz wypaleniu uległ elastyczny łącznik rury wydechowej - oczywiście wymiana i jest już cicho

Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 22 lis 2016, 18:46
autor: adek1983
Dziś przyszły przewody zapłonowe. Po ich zamontowaniu od razu dało się zauważyć różnicę w pracy silnika. Ustało charakterystyczne dla przeskakujących iskier cykanie. Silnik odpala z większą kulturą i ładnie bez szarpnięć wkręca się na obroty. Jest OK!
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 01 gru 2016, 8:02
autor: adek1983
Dziś zawitała do mnie książka Haynes do Polo 6N2. Zakup w Wielkiej Brytanii okazał się sporo tańszy niż w PL.
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 15 mar 2017, 19:08
autor: adek1983
Tylne hamulce odmówiły posłuszeństwa.
Objaw - trzymający hamulec w prawym tylnym kole.
Przyczyna - zatarta linka hamulca ręcznego.
Leczenie - nowe linki, cylinderki, bębny, szczęki oraz zestaw montażowy, do tego wymiana płynu hamulcowego.
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 17 mar 2017, 13:37
autor: fred
Ciekawe połączeni z miskami. Typowy zestaw rodzinny

Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 20 mar 2017, 8:06
autor: adek1983
Przy remoncie tylnych hamulców postanowiłem zabrać się za ogarnięcie pewnych usterek wewnątrz samochodu. Na pierwszy ogień poszły zacinające się CupHoldery. Rozebrałem je na czynniki pierwsze i okazało się, że zastosowane smarowidło wylało się wszędzie i posklejało plastiki. Umyłem wszystko ShinyGarage RedDevil w stężeniu 1:4, potem nasmarowałem białem smarem Wurth i złożyłem do kupy. Teraz działa wszystko jak ta lala
Kolejny krok to właściwe zamontowanie pianki pod tunelem ogrzewania i weryfikacja klap nawiewu, bo na maksymalnych obrotach wentylatora ledwo co dmucha.
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 17 maja 2017, 20:12
autor: adek1983
Dzis po kilku dniach sprawdzania uporałem się z wyciekiem płynu chłodniczego. Winowajcą okazał się korek obok czujnika temperatury. Był zwyczajnie pęknięty (chyba ze starości). Zamówiłem nowy zamiennik FEBI i wygląda na to że już jest ok.
Odp: [6n2] Polo 6n2 by Ela
: 23 lip 2017, 13:26
autor: adek1983
Po kilku miesiącach użytkowania skrzynia biegów zaczęła głośno o sobie dawać znać. Chrobotanie na jałowym biegu było już od dnia zakupu, ale postanowiliśmy z tym jeszcze pojeździć. Ale w ostatnich dniach pojawiło się charakterystyczne wycie na każdym biegu. Nie czekając na ostateczną ostateczność wymieniliśmy skrzynię biegów na regenerowaną z roczną gwarancją. Pierwsze jazdy pokazały, że jest cisza. Za kilka tygodni jak wszystko będzie ok zarekomenduję w odpowiednim wątki firmę, której zleciłem wymianę. Przy okazji weekendu postanowiłem uporać się z problemami w elektryce. Ci jakiś czas zapalała się kontrolka "CHECK ENGINE". Przyczyną były połamane wtyczki czujnika temperatury płynu chłodniczego oraz pierwszej sondy lambda.
Tak to wyglądało, wtyczka od czujnika temperatury:
Ktoś nieumiejętnie odpinał wtyczkę i wyłamał zatrzask. Powodowało to luzowanie się wtyczki na czujniku, a w konsekwencji opadanie wskazówki temperatury na liczniku i błąd w komputerze. W tym przypadku skończyło się na wyjęciu pinów i przełożeniu ich do nowej obudowy. Trudniejszym zadaniem okazała się wymiana wtyczki sondy lambda.
Na powyższych zdjęciach widać zwykłe druciarstwo. A na poniższych jak to powinno wyglądać.
1. Organizuję kabelki. W moim przypadku miałem możliwość dobrać takie same kolory:
2. Obmywam z kleju benzyną ekstrakcyjną:
3. Z nowej wtyczki wybieram gumki i konektorki i zakładam je na nowe kabelki:
4. Końcowe lutowanie i zabezpieczenie koszulkami termokurczliwymi. Na koniec owinąłem taśmą.
Po złożeniu, próbne odpalenie silnika i próbna jazda. Wszystko ok. Naprawa zakończona sukcesem.