[9n] Czasem problemy z zapaleniem
: 27 lip 2016, 14:20
Witam wszystkich,
czy moglibyście mi proszę poradzić? Mam Polo 9n, wersja diesel (1,4) i od ok. 1,5 roku problem z zapalaniem go.
Problem występuje tylko przy pierwszym zapaleniu auta (czy to będzie rano czy popołudniu/wieczorem), i co ciekawe nie występuje zawsze(!). Ale często. Objawia się to tak, że przekręcając kluczyk na rozruch, autko kręci rozrusznikiem, ale jakby nie dostawało iskry (?).
W zeszlym roku robiłem już w warsztacie odpowietrzenie układu paliwowego (nie pomogło), później w innym wymianę filtra paliwa (pomogło na ok. 3 mce - jesień i zima). Na początku tego roku problem znowu się pojawił... Ostatnio przy okazji innej naprawy wymieniona była przepustnica, ale nie naprawiło to problemu z zapalaniem.
OK, pomogło o tyle, że o ile wcześniej żeby samochów w ogóle zapalił musiałem podcxzas krecenia rozrusznika dodawać gazu, tak teraz gazu dodawać nie muszę. Muszę go tylko przytrzymać kluczykem na kręcącym się rozruszniku ok. 10 s.
Co ciekawe jest taki okres (2 tyg) że problem nie występuje, po czym objawia się znowu. Auto jest jeżdzone, ok. 150 km/tydzień...
W trasie na dłuższe dystanse także.
Jak dotąd - szczęśliwie - nigdy nie zdażyło się, by w ogóle nie mógł zapalić, lub zgasł sam, w trasie etc. Jak zapali tak już będzie ok. I przy następnych jazdach tego samego dnia jest wszystko ok (gaszenie, zapalanie). Problem pojawia się zawsze po nocy.
Znajomy podłączył mi go pod komputer (VAG), wyszły takie błędy:
00818 - sensor for evaporator outlet temp. G263
00710 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
01271 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00272 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00273 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
Powiem szczerze, że irytuje mnie to troche. Byłem juz u trzech mechaników, i nikt nie rozwiązał tego na dobre. O autko dbam, paliwo jest zawsze dobrej jakości, naprawy na bieżąco...
Proszę o pomoc. Szukałem teraz w archiwum, ktoś wspominał o czujce oleju chyba, faktycznie jest tak (jeśli to ma związek), że przy uruchamianiu silnika (pozycja zapłon) kontrolka od oleju pojawia się na moment dłuzej (i później oczywiście gaśnie).
czy moglibyście mi proszę poradzić? Mam Polo 9n, wersja diesel (1,4) i od ok. 1,5 roku problem z zapalaniem go.
Problem występuje tylko przy pierwszym zapaleniu auta (czy to będzie rano czy popołudniu/wieczorem), i co ciekawe nie występuje zawsze(!). Ale często. Objawia się to tak, że przekręcając kluczyk na rozruch, autko kręci rozrusznikiem, ale jakby nie dostawało iskry (?).
W zeszlym roku robiłem już w warsztacie odpowietrzenie układu paliwowego (nie pomogło), później w innym wymianę filtra paliwa (pomogło na ok. 3 mce - jesień i zima). Na początku tego roku problem znowu się pojawił... Ostatnio przy okazji innej naprawy wymieniona była przepustnica, ale nie naprawiło to problemu z zapalaniem.
OK, pomogło o tyle, że o ile wcześniej żeby samochów w ogóle zapalił musiałem podcxzas krecenia rozrusznika dodawać gazu, tak teraz gazu dodawać nie muszę. Muszę go tylko przytrzymać kluczykem na kręcącym się rozruszniku ok. 10 s.
Co ciekawe jest taki okres (2 tyg) że problem nie występuje, po czym objawia się znowu. Auto jest jeżdzone, ok. 150 km/tydzień...
W trasie na dłuższe dystanse także.
Jak dotąd - szczęśliwie - nigdy nie zdażyło się, by w ogóle nie mógł zapalić, lub zgasł sam, w trasie etc. Jak zapali tak już będzie ok. I przy następnych jazdach tego samego dnia jest wszystko ok (gaszenie, zapalanie). Problem pojawia się zawsze po nocy.
Znajomy podłączył mi go pod komputer (VAG), wyszły takie błędy:
00818 - sensor for evaporator outlet temp. G263
00710 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
01271 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00272 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
00273 - niestety nie znam znaczenia tego błędu
Powiem szczerze, że irytuje mnie to troche. Byłem juz u trzech mechaników, i nikt nie rozwiązał tego na dobre. O autko dbam, paliwo jest zawsze dobrej jakości, naprawy na bieżąco...
Proszę o pomoc. Szukałem teraz w archiwum, ktoś wspominał o czujce oleju chyba, faktycznie jest tak (jeśli to ma związek), że przy uruchamianiu silnika (pozycja zapłon) kontrolka od oleju pojawia się na moment dłuzej (i później oczywiście gaśnie).