[9N3] Analiza logów 1.9 TDI 100 KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
realrazor92
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2013, 23:45

[9N3] Analiza logów 1.9 TDI 100 KM

Post autor: realrazor92 »

Witajcie! W moim Polo 9n3 1.9 TDI (BMT) po 600 km podróży w jeden dzień pojawił się dziwny problem. Mianowicie czasem miga kontrolka świec żarowych i auto traci moc, tzn tak jakby turbina nie podawała odpowiedniego ciśnienia, gdyż wciskam gaz do dechy, a auto nie przyspiesza prawie w ogóle. Problem ten dotyczy raczej niskich obrotów rzędu 1800-200. Potem brak mocy nie jest tak odczuwalny, aczkolwiek może mi się jedynie tak wydawać. Poza tym nie zawsze miganie idzie w parze z brakiem mocy. Zgaszenie i odpalenie auto rozwiązuje problem migania i prawie zawsze też braku mocy. Co ciekawe zawsze po dłuższym postoju auto odpala jakby w trybie zmniejszonej mocy. Posiadam interfejs diagnostyczny i odczytałem błąd:

"000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - -"

Oprócz tego udało mi się zrobić logi dynamiczne w czasie gdy auto było w trybie bez mocy (zapewne jest to tzw. tryb awaryjny).

http://vaglog.pl/log_271660.html

Trochę czytałem na temat analizy logów, mam pewne spostrzeżenia, ale wolałbym żeby ktoś bardziej doświadczony rzucił okiem. Dodam, że auto obecnie ma 217 tyś przebiegu i jest to wersja 100 KM.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i cenne uwagi. Jeżeli ktoś ma pomysł w jaki jeszcze sposób można spróbować zdiagnozować usterkę (również z wykorzystaniem interfejsu) to proszę pisać. Wole mieć jaką podstawową wiedzę zanim oddam auto w ręce mechanika, którzy jak wiadomo nie zawsze znają się na rzeczy i potrafią wymieniać wszystko jak leci, a wiadomo nie są to tanie rzeczy.
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Zmienna geometria turba się zacina.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Albo pompa tandem daje za małe podciśnienie, Gruszka turbo zardzewiała lu jest dziurawa, Jest dziura w przewodach podciśnienia.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”