[6N2 1,4 tdi] Problem z redukcją na 3 bieg
: 09 lip 2016, 23:21
Witam
Bacznie przeglądałem forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości jakie to spotkały moją Polóweczkę. Od jakiś 2 lat mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu przy redukcji czy to z 4 biegu czy też 5. Dopiero po wcześniejszym wrzuceniu drugiego biegu trzymając sprzęgło, a następnie wrzucając trzeci bieg udaje się właściwie wbić trójkę. Wspomnę że przy redukcji wyczuwalny jest wyraźny opór na pozycji trzeciego biegu, tak jakby wybierak nie trafiał w miejsce gdzie powinien.
Wymieniłem jeden element wybieraka wraz ze ślizgiem (biały plastikowy element), oba jabłka wraz cięgnem przyczepiane do linek zmiany biegów przy wybieraku + tulejka przy lewarku zmiany biegów. Niestety, wszystkie te zabiegi nie przyniosły upragnionego efektu
Kiedyś regulowałem linki zmiany biegów, ale nie wiem, czy w dobrym miejscu je ustawiłem bo biegi niby wchodzą dość dobrze, ale po zdjęciu meszka dźwigni zmiany biegów zaobserwowałem, że dźwignia nie jest centralnie na środku (przy włączonym "luzie") tylko odrobinę skierowana ku dołowi. Wie ktoś jak dobrze ustawić linki zmiany biegów??
Nie wiem czy to akurat tym jest spowodowana dolegliwość mojej Polci. Kolejnym moim przypuszczeniem jest prawdopodobnie wyrobiona poduszka zarówno na skrzyni jak i na silniku. Zauważyłem ostatnio wyraźne uderzenie przy szybkim ujmowaniu jak i dodawaniu gazu. Tak jakby silnik miał zbyt mocne luzy na tych poduszkach.
No i ostatnie moje przypuszczenie.. Czy może być to spowodowane kończącym się sprzęgłem? Zauważyłem też, że sprzęgło bierze dopiero tak 1,5-2 cm przed końcem pedału. Także prawdopodobnie niebawem będę musiał wymienić sprzęgło ;/ Bolesny wydatek ale niestety... pewnie z jakieś 600 zł pójdzie jak nic...
Miał ktoś taką dolegliwość u siebie w Polci i ją rozwiązał??
Pozdrawiam serdecznie
Marcin
Bacznie przeglądałem forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości jakie to spotkały moją Polóweczkę. Od jakiś 2 lat mam problem z wrzuceniem trzeciego biegu przy redukcji czy to z 4 biegu czy też 5. Dopiero po wcześniejszym wrzuceniu drugiego biegu trzymając sprzęgło, a następnie wrzucając trzeci bieg udaje się właściwie wbić trójkę. Wspomnę że przy redukcji wyczuwalny jest wyraźny opór na pozycji trzeciego biegu, tak jakby wybierak nie trafiał w miejsce gdzie powinien.
Wymieniłem jeden element wybieraka wraz ze ślizgiem (biały plastikowy element), oba jabłka wraz cięgnem przyczepiane do linek zmiany biegów przy wybieraku + tulejka przy lewarku zmiany biegów. Niestety, wszystkie te zabiegi nie przyniosły upragnionego efektu

Nie wiem czy to akurat tym jest spowodowana dolegliwość mojej Polci. Kolejnym moim przypuszczeniem jest prawdopodobnie wyrobiona poduszka zarówno na skrzyni jak i na silniku. Zauważyłem ostatnio wyraźne uderzenie przy szybkim ujmowaniu jak i dodawaniu gazu. Tak jakby silnik miał zbyt mocne luzy na tych poduszkach.
No i ostatnie moje przypuszczenie.. Czy może być to spowodowane kończącym się sprzęgłem? Zauważyłem też, że sprzęgło bierze dopiero tak 1,5-2 cm przed końcem pedału. Także prawdopodobnie niebawem będę musiał wymienić sprzęgło ;/ Bolesny wydatek ale niestety... pewnie z jakieś 600 zł pójdzie jak nic...
Miał ktoś taką dolegliwość u siebie w Polci i ją rozwiązał??
Pozdrawiam serdecznie
Marcin