[6N2] 1.4 16V - Ciśnienie oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pike25
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2016, 12:37

[6N2] 1.4 16V - Ciśnienie oleju

Post autor: pike25 »

Witam panowie,
wiem, ze tematów w kwestii zbyt niskiego ciśnienia oleju jest sporo ale mam nieco inne pytanie niż standardowe .....

Polo 6N2 1.4 16V 75 automat - masakrycznie spada ciśnienie po rozgrzaniu

Żeby nie było elaboratu, napiszę jedynie, że wymieniono pompę oleju, panewki główne, korbowodowe, oporowe, hydrosztosy, oczywiście olej (10W40 mobil), filtr oleju. Przeczyszczono miskę, smoka.....

Ciśnienie oleju jest ok ale jedynie do momentu rozgrzania. Po przejechaniu ok 5km włącza się kontrolka oleju.
Na rozgrzanym silniku, przy ok 2000obrotów jest 1bar, na zimym ok 4bary.

Ktoś kiedyś pisał o jakiś dyszach ....ale nie doczytałem gdzie one się znajdują ...pod miską olejową poszukiwałem ale ni ma tam niczego takiego.

Wymieniając hydrosztosy, przy magistrali olejowej ...widać jakieś otworki (ok 3mm). Po włożeniu hydropopychacza wylatywał z tego otworu olej .....

Jakieś pomysły? Będę wdzięczny za jakiekolwiek zasadne wskazówki.
Z góry dzięki.

:(
w
wolak15
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2016, 17:33

Post autor: wolak15 »

U mnie jest ten sam problem.tez wymieniłem panewki pompe olejową czujnik i jak sie nagrzeje to kontrolka świeci i nie wiem co jest grane, hydropopychacze tez wymieniłęm
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Z jakimi przebiegami macie auta ?
p
pike25
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2016, 12:37

Post autor: pike25 »

190 tys.

Wlałem valvoline 10W60 .... jest dużo lepiej niemniej ciśnienie na wolnych obrotach, po rozgrzaniu trzyma wartość 0,5bara ....... czujnik ciśnienia oleju pracuje w zakresie 0.3-0.6 więc brzęczy :(

Wypadanie zapłonu jest w mnie na 100% związane ze zbyt niskim ciśnieniem na wolnych obrotach czyli ok 0.5 bara (wypada zapłon jak tylko troszkę pochodzi na 'P' park czy N neutral). Jeśli silnik chodzi dobrze, to lekkie wykręcenie czujnika (celowe spowodowanie nieszczelności) powoduje natychmiastowe wypadanie zapłonu.

Dlatego pytałem o te małe otworki ....hmmmm czy one powinny być przelotowe hmmm.... np. do smarowania krzywek ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”