6n2 1.4 16V AUA problem z obrotami na zimnym i inne
: 05 lip 2016, 20:52
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim polo. Sprawa wygląda tak, że odpalam auto na zimnym silniku i jest okej a po chwili obroty spadają i tak przez jakiś czas to trwa. Podpiąłem sobie vaga i ustawiłęm na bloki 15 i 16 gdzie pokazuje na wypadanie zapłonów na poszczególnym cylindrze. Cały czas było ze wypada na 3. Pomyślałem, że wtrysk leje wiec zamieniłem go miejscami czyli dałem go z 3 cylindra na 2 cylinder. Po tej operacji wypadanie zapłonu przeniosło się na cylinder 1 więc zamieniłem teraz miejscami z cylindra 2 na cylinder 1 to znowu zaczeło walić wypadanie zapłonów na cylindrze 3. O co tutaj może chodzić? Jak przełącze na gaz problem ustaje więc wg mnie zpłon jest w porządku. Poza tym cały układ zapłonowy został zmieniony ( przewody i cewka beru, swiece NGK) z tym że jeden przewód (z 1 cylindra) uległ uszkodzeniu ( podejrzewam, że gazownik go uszkodził poprzez nieumiejęty demontaż) i na jego miejsce założyłem inny ( też beru) z tych co miałem kiedyś. Przepustnica czysta, lewego powietrza nie łapie, sondy w porządku. Wywala na vagu błąd 17582. Gaz jest w porządku, wtryskiwacze gazowe były sprawdzane, ciśnienie w cylindrach jest okej. Gazownik sprawdzał też czy nie leje pierwszy wtryskiwacz i wyszło, że nie. Jakieś pomysły? Wymienić ten wtryskiwacz co był wcześniej na 3 cylindrze a teraz jest na 1 i sprawdzić czy to coś zmieni? Dodam jeszcze, że to falowanie jest tylko na zimnym ale też nie zawsze bo np dziś odpalił i pracował normlanie. Drugim problemem, który mnie bardzo martwi jest to, że jade sobie i nagle silnik gaśnie, po chwili piszczy kontrolka od ciśnienia oleju. Zatrzymuje auto, odpalam i wszytko jest okej. Tylko co może być tego przeczyną? Odkad posiadam polo( niecałe 3 lata) taka sytuacja z tym, że silnik zgasł podczas jazdy miała miejscje jakies 5-7 razy. Ogólnie to sprzedał bym to w piz*du ale już trochę hajsu włozyłem i jeszcze niedawno cały przód instalacji ( wtryski, komp, wiązka itp) też nowe i chciałbym żeby normlanie to jeździło w końcu.
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim polo. Sprawa wygląda tak, że odpalam auto na zimnym silniku i jest okej a po chwili obroty spadają i tak przez jakiś czas to trwa. Podpiąłem sobie vaga i ustawiłęm na bloki 15 i 16 gdzie pokazuje na wypadanie zapłonów na poszczególnym cylindrze. Cały czas było ze wypada na 3. Pomyślałem, że wtrysk leje wiec zamieniłem go miejscami czyli dałem go z 3 cylindra na 2 cylinder. Po tej operacji wypadanie zapłonu przeniosło się na cylinder 1 więc zamieniłem teraz miejscami z cylindra 2 na cylinder 1 to znowu zaczeło walić wypadanie zapłonów na cylindrze 3. O co tutaj może chodzić? Jak przełącze na gaz problem ustaje więc wg mnie zpłon jest w porządku. Poza tym cały układ zapłonowy został zmieniony ( przewody i cewka beru, swiece NGK) z tym że jeden przewód (z 1 cylindra) uległ uszkodzeniu ( podejrzewam, że gazownik go uszkodził poprzez nieumiejęty demontaż) i na jego miejsce założyłem inny ( też beru) z tych co miałem kiedyś. Przepustnica czysta, lewego powietrza nie łapie, sondy w porządku. Wywala na vagu błąd 17582. Gaz jest w porządku, wtryskiwacze gazowe były sprawdzane, ciśnienie w cylindrach jest okej. Gazownik sprawdzał też czy nie leje pierwszy wtryskiwacz i wyszło, że nie. Jakieś pomysły? Wymienić ten wtryskiwacz co był wcześniej na 3 cylindrze a teraz jest na 1 i sprawdzić czy to coś zmieni? Dodam jeszcze, że to falowanie jest tylko na zimnym ale też nie zawsze bo np dziś odpalił i pracował normlanie. Drugim problemem, który mnie bardzo martwi jest to, że jade sobie i nagle silnik gaśnie, po chwili piszczy kontrolka od ciśnienia oleju. Zatrzymuje auto, odpalam i wszytko jest okej. Tylko co może być tego przeczyną? Odkad posiadam polo( niecałe 3 lata) taka sytuacja z tym, że silnik zgasł podczas jazdy miała miejscje jakies 5-7 razy. Ogólnie to sprzedał bym to w piz*du ale już trochę hajsu włozyłem i jeszcze niedawno cały przód instalacji ( wtryski, komp, wiązka itp) też nowe i chciałbym żeby normlanie to jeździło w końcu.
Pozdrawiam