[9N3]Podmiana jednostki centralnej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Grzybkins
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2016, 23:08
Lokalizacja: Opole/Haverhill UK

[9N3]Podmiana jednostki centralnej

Post autor: Grzybkins »

Witam wszystkich serdecznie :)

(Polo 9n3 bmd 1.2 6v 56KM )

Mam nie mały problem z Parówką mojej żony, od dwóch lat borykam się z "check enginem". Początkowo lampka się pojawiała i znikała z czasem było tylko gorzej, wymieniałem świece, cewki,wymieniłem sondę za katalizatorem, czyściłem wtryski, czyściłem przepustnicę i robiłem nastawy, wymieniałem filtr paliwa, nic nie pomagało samochód coraz gorzej pracował na wolnych obrotach, szarpało z tłumika czuć było nie przepalone paliwo , na vagu błędy "3 cylinder missfire, mieszanka zbyt bogata, błąd sondy B1S2, błąd katalizatora, po przeszukaniu internetu doszedłem do wniosku że muszą to być zawory. Rozebrałem silnik na kawałki, zawory były w stanie rozpadu wyglądały jak kwiatki na wiosnę, głowicę oddałem do regeneracji, gniazda wymienione zawory też, poskładałem wszystko do kupy i dalej to samo :P po regeneracji głowicy byłem już pewien że mogą to być tylko sondy więc zacząłem szukać, pierwsza rzecz którą znalazłem w VAG-u w blokach pomiarowych na kanale 31 lub 32 pokazane są napięcia sond które powinny się wachać pomiędzy 0.2v a 1v, pierwsza sonda pracuje tak jak powinna, po włączeniu stacyjki obie pokazują 0.45v po około 20 sekundach pierwsza zaczyna pracować druga zostaje w pozycji 0.45v i się nie zmienia, wszedłem pod samochód odpiąłem obydwie sondy i mierzyłem napięcie na kablach w kostkach, obydwie wykazują te same napięcia do momentu odpalenia samochodu, na kablach pierwszej sondy na jedenym z kabli po około 20 sekundach od odpalenia napięcie zaczyna pracować, ten sam kabel w drugiej kości pokazuje 0.45v i po 20 sekundach zamiast pracować w zakresie góra dół napięcie spada do 0.01v i tak zostaje.
Domniemam że kable sprawne, sondy zamieniłem miejscami na B1S1 obie sondy pracują jak powinny, na B1S2 nie pracują, błędy na VAG-u B1S2 No activity, przeszukałem znowu internet i znalazłem że to prawdopodobnie może być jednostka centralna, zakupiłem więc używkę, i tu zaczynają się schody, vag can+k commanderem mogę odczytać pin z immo nie mogę niczego odczytać z ECU, nie wiem co źle robię i czy to w ogóle jest możliwe żeby odczytać ten PIN z ECU za pomocą tego interfejsu, szukałem wskazówek w internecie ale niestety nie znalazłem nic na temat Polo 9N3, czy moglibyście mnie nakierować na właściwą drogę ?? dać jakąś wskazówkę co ewentualnie pominąłem ??

Dziękuje serdecznie z góry i pozdrawiam.

Łukasz
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pominąłeś przewody przerwa w obwodzie. Druga sprawa to katalizator możesz mieć zawalony po awarii zaworów. Trzecia możliwość to jakiekolwiek dziury w wydechu przed drugą sondą.
Lenistwo drogą do postępu
G
Grzybkins
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2016, 23:08
Lokalizacja: Opole/Haverhill UK

Post autor: Grzybkins »

Przewody sprawdzone w kostkach i przed nimi, napięcia w obydwu po włączeniu stacyjki są takie same do momentu 20 sekund po odpaleniu gdzie B1S1 zaczyna pracować w przedziale 0.2v-1v a B1S2 traci napięcie w momencie kiedy powinna zacząć pracować, wyeliminowałem uszkodzenie przewodów ponieważ przy uszkodzeniu przewodów nie byłoby napięcia po włączeniu stacyjki no i oczywiście vag wywaliłby błąd związany z przerwą w obwodzie.

Katalizator sprawdzałem przy okazji remontu głowicy, jest cały ma dobry prześwit, jest lekko przyprószony ale to ze względu na złą mieszankę.

Przy remoncie głowicy znalazłem uszkodzony elastyczny łącznik za katalizatorem który już jest wymieniony na nowy, reszta wydechu jest w stanie dobrym bez przedmuchów, uszczelki pod kolektorami nowe.

Jedynie pierwszy problem z tych trzech powyżej odnosi się niejako do błędu który pokazuje mi vag (B1S2 No activity), to jest zrozumiałe ponieważ B1S2 nie wysyła sygnału, czyli działa ale z jakiegoś powodu jest nieaktywna :banghead:

Dlatego też chcę podmienić centralę żeby się upewnić że to nie ona szwankuje, znalazłem gdzieś w internecie że to może być to więc się tego uczepiłem ponieważ doszedłem do momentu gdzie skończyły mi się podzespoły do sprawdzenia :P
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Może być katalizator ubity. Ja bym jeszcze sprawdził czy faktycznie Ecu nie odczytuje wartości. Np zamiast sondy 2 zużytą baterię tak by miała te 0,8 V i sprawdzał w blokach pomiarowych. Jak nie pokaże napięcia to ecu. A co vag Can commandera to trzeba mieć sprawny program.
Lenistwo drogą do postępu
G
Grzybkins
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2016, 23:08
Lokalizacja: Opole/Haverhill UK

Post autor: Grzybkins »

VAG commandera mam interfejs i program 1.4, pozwala mi odczytać pin z imo ale nie czyta ecu, nic nie pokazuje może ustawienia mam złe, ale wtedy nie mógłbym odczytać imo chyba ??
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pin immo czyli licznika i ecu musi być zgodny. Jak odczytasz z licznika to masz swój pin do zmiany potrzebujesz jeszcze pin z ECU dawcy. Potem zakładasz wszystko i zmiana pinu VCDSem (logujesz się pinem dawcy w ecu i zmiana w adaptacjach na twój pin z licznika). Na próbę VAG Commander miał możliwość wyłączenia immo. Ale po takiej zmianie wchodząc w ecu będzie widoczny vin twój i dawcy ECU. Elegancko byłoby skopiować eeprom i jeśli numery są zgodne to bez zmian przenieś go do ECU dawcy ale to nie tym kablem i jak trzeba będzie edytować to trochę wiedzy trzeba mieć co gdzie skopiować.
Lenistwo drogą do postępu
G
Grzybkins
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2016, 23:08
Lokalizacja: Opole/Haverhill UK

Post autor: Grzybkins »

[quote="Wolga85"]Pin immo czyli licznika i ecu musi być zgodny. Jak odczytasz z licznika to masz swój pin do zmiany potrzebujesz jeszcze pin z ECU dawcy. Potem zakładasz wszystko i zmiana pinu VCDSem (logujesz się pinem dawcy w ecu i zmiana w adaptacjach na twój pin z licznika). Na próbę VAG Commander miał możliwość wyłączenia immo. Ale po takiej zmianie wchodząc w ecu będzie widoczny vin twój i dawcy ECU. Elegancko byłoby skopiować eeprom i jeśli numery są zgodne to bez zmian przenieś go do ECU dawcy ale to nie tym kablem i jak trzeba będzie edytować to trochę wiedzy trzeba mieć co gdzie skopiować.[/quote]

Czy VCDS zatańczy z interfejsem vag commandera ?? U mnie opcja wyłączenia immo jest szara, nie użyteczna, jakby działało byłoby super, nie przejmuje się podwójnym vinem samochód i tak nie będzie sprzedawany, wiec tylko ja będę to widział :)

Rozumiem ze żeby zrobić zrzut eeprom-u trzeba mieć jakiś specjalny kabel ?? Spróbuje dzisiaj vag commanderem, Zrzucić może i się uda, może być problem żeby go tam wrzucić z powrotem po wszystkim. A nie można skopiować całego softu ?? Oba ECU są dokładnie takie same, oprócz daty produkcji.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

To przerzuć cały soft jak masz możliwość.
Lenistwo drogą do postępu
G
Grzybkins
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 08 cze 2016, 23:08
Lokalizacja: Opole/Haverhill UK

Post autor: Grzybkins »

Problem jest w tym że mogę odczytać tylko immo, ECU nie odczytuje ani jednego ani drugiego w tej sytuacji ani nie mogę odczytać PINu ani skopiować Softu, mam kabel KWP 2000+ ale posiałem gdzieś instrukcje, i nie wiem czy tym mi sie uda. Wołga masz może Jakieś przemyślenia co do tego dlaczego nie odczytuje ECU a czyta IMMO ? Może jest jakiś inny sofy którym mógłbym spróbować odczytać ten PIN z ECU ? Dzięki wielkie :)

EDIT 18 czerwca 15:10:

Udało mi się zrobić coś takiego :
Polskim vagiem zczytałem EEPROM ze starego i nowego ECU, zapisałem na dysku i programem HxD porównałem oba pliki. Różnią się jedną linią a mianowicie 000004c0 reszta identyczna.
Vag commanderem wrzuciłem EEPROM ze starego do nowego po czym odczytałem EEPROM ponownie i porównałem ze starym, brak różnic czyli wartości ze starego ECU zostały zapisane w nowym, niestety kontrolka dalej mruga i nie da się odpalić, czy powinienem teraz zrobić reset lub adaptacje ??
Ostatnio zmieniony 20 cze 2016, 12:26 przez Grzybkins, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”