Strona 1 z 1
					
				[6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 07 cze 2016, 15:18
				autor: LeeeO
				Witam serdecznie  :vinsent: VW POLO 6n 1.6 AEE (75hp) | Od momentu gdy kupiłem polóweczkę mam problem z silnikiem.
(1 bieg) Poniżej obrotów silnik warczy niczym harley (no może trochę ciszej) bardzo często ale nie zawsze, zazwyczaj powyżej 2000 obrotów wszystko jest okej i jedzie normalnie później zaczynają się jazdy od biegu 2 i wzwyż jeśli spadnie mi poniżej 2000 obrotów silnik znów zaczyna warczeć (za każdym razem) i czuć że silnik się dławi, dusi ciężko jest nabrać prędkości do momentu jak osiągnę ~2100 obrotów to zaczyna chodzić normalnie. 
Jak przycisnę mocno pedał gazu znów zaczyna warczeć i przyduszać się (czuć spadek mocy) po kilku miesiącach jazdy jestem w stanie wyczuć pedał gazu żeby jechała normalnie i wiem kiedy zmienić bieg lecz co to za frajda jak nie można porządnie dać w kopyto chociażby przy wyprzedzaniu kogoś.
Silnik trochę się trzęsie na postoju jakby nie palił na jeden cylinder. Czuć również trochę benzyną w samochodzie jak i z wydechu, gdy było wilgotno to polówka kopciła na biało teraz nie wydać spalin.(Świece były wymieniane przy kupnie 6n'ki [styczeń 2016])
Od tamtego momentu zostały wymienione wszystkie płyny i żaden nie ubywa oprócz płynu chłodniczego (ale to przez wężyk w zbiorniczku wyrównawczym, ten problem został rozwiązany)
Początkowo była myśl że mogą to być wtryski, znalazłem przeczyściłem w myjce ultradźwiękowej po wynikach wszystko było super fajnie lecz po montażu przeczyszczonych samochód zaczął gasnąć i faktycznie chodzić jak harley jak już udało się ruszyć (prawdopodobnie przelewało) więc wróciłem na stare wtryski i znów zaczęło się po staremu. :banghead: 
Więc zwracam się z prośbą do forumowiczów.
Pytanie mam takie, na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu tego przypadku, może ktoś z was miał podobny problem? 
Jutro biorę się za sprawdzanie kabli wys. napięcia i świec.
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 07 cze 2016, 15:41
				autor: tomcho666
				Podepnij pod kompa i sprawdź błędy, bo pewnie coś wywali.
Wyniki zapodaj tutaj i potem będzie się myśleć.
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 08 cze 2016, 8:26
				autor: k_jakub
				Jeśli nie będzie żadnych błedów to trzeba ustawić zapłon, najprawdopodobniej to jest przyczyna. 

 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 23 lip 2016, 23:17
				autor: LeeeO
				Siemanko! :vinsent:  Trochę mi zajęło to zanim podpiąłem się pod polówkę i przeskanowałem w poszukiwaniu błędów polówkę. Właśnie wróciłem z urlopu pojeździłem trochę polówką i po autostradzie gdzie jechałem max 150km/h polówka zaczęła szaleć. Wjechałem do miasta zaparkowałem, postała godzinę odpalam i czuję że coś jest nie tak. Chodzi jak traktor (tłumik to nie jest, sprawdzałem bo miałem kilka przycierek  

 ) Chodzi jakby nie miała w ogóle mocy/nie paliła na jeden gar. Sprawdziłem świece i druga świeca patrząc od strony maski od lewej strony była czarna. Sprawdziłem poziom oleju... no szkoda gadać prawie go nie było  :blind: , zalałem około pół litra i narazie jest okej. Wymieniłem wszystkie świece i problem dalej nie ustąpił. Coś czuję że szykuje się gruby remont (o ile nie będzie bardziej opłacalne wrzucenie nowego słupka). Już niedługo sprawdzę kompresję silnika i zobaczymy co wyskoczy.  

 przy okazji teraz będę miał trochę więcej wolnego podlecę do znajomego warsztatu ogarnąć zapłon. Może faktycznie regulacja coś pomoże. Obroty o dziwo cały czas są na dobrym poziomie delikatnie raz na jakiś czas zafalują.
Wklejam wyniki z Auto-Scana (VCDS)
Jedyne co widzę to problem z poduszkami powietrznymi ale nie za bardzo czaję o co chodzi.
 - VCDS-Lite Version: Release 1.0
 Sunday, 21 February 2016, 16:23:53:0
 
 
 Chassis Type: 6N - VW Polo
 Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,41,45,46,55,56
 
 -------------------------------------------------------------------------------
 Address 01: Engine       Labels: 032-906-030-AEE.LBL
 Controller: 032 906 030 P
 Component: MARELLI 1AV        2136
 No fault code found.
 Readiness: N/A
 
 -------------------------------------------------------------------------------
 Address 03: ABS Brakes       Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
 Controller: 1J0 907 379
 Component: ABS     ITTAE 20 GI V00
 Coding: 05703
 Shop #: WSC 00000
 No fault code found.
 
 -------------------------------------------------------------------------------
 Address 15: Airbags       Labels: 1J0-909-60x-VW3.LBL
 Controller: 1J0 909 603 E
 Component: AIRBAG VW3 -        V02
 Coding: 00069
 Shop #: WSC 01319
 2 Faults Found:
 00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
 32-10 - Resistance too High - Intermittent
 00532 - Supply Voltage B+
 07-10 - Signal too Low - Intermittent
 
 -------------------------------------------------------------------------------
 Address 17: Instruments       Labels: 6N0-919-xxx-17.LBL
 Controller: 6N0 919 860 T
 Component: KOMBIINSTRUMENT MMO V06
 Coding: 00141
 Shop #: WSC 46752
 No fault code found.
 
 -------------------------------------------------------------------------------
 Address 25: Immobilizer       Labels: 6N0-953-257.LBL
 Controller: 6N0 953 257
 Component: IMMOxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 Coding: 09600
 Shop #: WSC 45241
 No fault code found.
 
 End   --------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 Address 01: Engine
 Protocol: KW1281
 Controller:
 Note: Excessive Comm Errors
 
 Address 03: ABS Brakes
 Protocol: KW1281
 Controller: 1J0 907 379
 Component: ABS     ITTAE 20 GI V00
 Coding: 05703
 Shop #: WSC 00000
 
 Address 01: Engine
 Protocol: KW1281
 Controller: 032 906 030 P
 Component: MARELLI 1AV        2136
 
 Address 03: ABS Brakes
 Protocol: KW1281
 Controller: 1J0 907 379
 Component: ABS     ITTAE 20 GI V00
 Coding: 05703
 Shop #: WSC 00000
 
 Address 15: Airbags
 Protocol: KW1281
 Controller: 1J0 909 603 E
 Component: AIRBAG VW3 -        V02
 Coding: 00069
 Shop #: WSC 01319
 
 Address 17: Instruments
 Protocol: KW1281
 Controller: 6N0 919 860 T
 Component: KOMBIINSTRUMENT MMO V06
 Coding: 00141
 Shop #: WSC 46752
 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 24 lip 2016, 16:52
				autor: iJopek
				Kable, palec kopułka w jakim stanie ? Były też wymieniane ? Proponuję wyjąć przepustnice i ja porządnie wymyć benzyną ekstrakcyjna bądź zmywaczem.
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 24 lip 2016, 19:39
				autor: LeeeO
				[quote="iJopek"]Kable, palec kopułka w jakim stanie ? Były też wymieniane ? Proponuję wyjąć przepustnice i ja porządnie wymyć benzyną ekstrakcyjna bądź zmywaczem.[/quote]
Palec i kopułka są w bardzo dobrym stanie, kabli nie wymieniałem nie są w jakimś złym stanie ale i tak będę zamawiał więc wlecą nowe. Jak kupiłem samochód dowiedziałem się od kilku osób na jednym ze zlotów że podobno był jakiś problem z silnikiem już wcześniej a dokładnie z pierścieniami (szkoda że dopiero po kupnie  :blind: ). Z przepustnicą, poczytam trochę na ten temat i wezmę się za to w wolnej chwili. 
Jutro lecę sprawdzić kompresję silnika i powinno mi to powiedzieć co jest grane. Dzisiaj o dziwo rano na niedzielny obiadek wyskoczyłem na chwilę i samochód chodził nienagannie, jak tylko silnik sie dogrzał do 90* to zaczął świrować :crazy: .
#Edit 1
Dzisiaj odwiedziłem mechaniora na szybko i po opisaniu problemu, posłuchał też silnika stwierdził że to bardzo mało prawdopodobne że to pierścienie i że na 80% to wałek. Jutro będziemy chechłać manometrem i dmuchać więc może się pokaże co jest grane.
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 04 sie 2016, 20:49
				autor: Olszak1992
				Mam taki sam problem jak ty tylko, że w silniku 1.4 60KM AEX. Wymieniłem świece, kopułkę, palec i cewkę zapłonową i to nic nie pomogło, czyszczenie przepustnicy także nic nie dało. Pojechałem do mechaniora i okazało się, że nie ma ciśnienia na 2 cylindrach i jest nieszczelność na 2 tłokach. Do wymiany wszystkie uszczelniacze od kolektora ssącego, wydechowego, uszczelka pod głowicą, uszczelki do zaworów i głowica do planowania a poza tym wszystkie pierścienie do wymiany, olej i filtry. Wałek rozrządu i reszta jest okej. Koszt części z robocizną wyniesie 1300zł muszę czekać tydzień czasu 

 powodzenia
 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 11 sie 2016, 19:39
				autor: LeeeO
				Witam panowie! :vinsent: 
Mam pytanie ponieważ po długich męczarniach postanowiłem że kupię nowy słupek do mojej polówki. Po telefonie do sprzedającego silnika na allegro sprzedający mi powiedział że są 3 modele silnika 1.6 AEE jest model z Polo Classic który pasuje do Polo Variant Kombi, Ibiza, Cordoba jest inny model do Polo hatchback i Seata? siniki różnią się mocowaniami łap. Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić albo powiedzieć na ten temat coś więcej?  :piwo:
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 12 sie 2016, 7:46
				autor: adek1983
				[quote="LeeeO"]Witam panowie! :vinsent: 
Mam pytanie ponieważ po długich męczarniach postanowiłem że kupię nowy słupek do mojej polówki. Po telefonie do sprzedającego silnika na allegro sprzedający mi powiedział że są 3 modele silnika 1.6 AEE jest model z Polo Classic który pasuje do Polo Variant Kombi, Ibiza, Cordoba jest inny model do Polo hatchback i Seata? siniki różnią się mocowaniami łap. Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić albo powiedzieć na ten temat coś więcej?  :piwo:[/quote]
Zgadza się. Silnika z Seata/Polo Classic nie włożysz do 6N. Brakuje miejsc na śruby do przykręcenia łap od 6N. Ale silnik od 6N bez preoblemu przymocujesz do Seata/Polo Classic.
			 
			
					
				Re: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 13 sie 2016, 15:19
				autor: franz
				Sprawdź czy sonda pracuje w porządku i jakie parametry komp dostaje (temperatura silnika itd.) - i czy przepustnica prawidłowo reaguje na położenie gazu. Być może adaptacja by pomogła..
Wszystko widać w VAGu/VCDSie.
No i ustawienie zapłonu do sprawdzenia też - nie napisałeś jakie rezultaty.
Kupno nowego-używanego silnika to zwsze trochę loteria, bo nie wiadomo co w nim siedzi.
			 
			
					
				Odp: [6n] 1.6 AEE dusi się, spadek mocy
				: 22 wrz 2016, 10:27
				autor: LeeeO
				Po dłuższych męczarniach z samochodem sprawdziliśmy kompresję silnika na każdym garku było ~15 barów a najwyżej na jednym 15,9 głównie z tego powodu że olej uszczelnił ponieważ samochód nie palił na jeden gar! Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi 

 problem został rozwiązany poprawione zostały wszystkie masy oraz wymienione kable zapłonowe i kilka innych rzeczy w tym jeden wtrysk paliwa gdzieś cały czas było przebicie w pewnym miejscu 

 jestem bogatszy wiedzą o kolejne doświadczenie 

 Podczas tej awarii w życiu nie nagrzebałem się tyle przy silniku na szczęście spotkałem na swojej drodze na prawdę konkretnego mechanika który od razu wziął się do roboty i wziął pod uwagę moje wskazówki co przyśpieszyło czas naprawy 
