[6N2] Wymiana zacisków na te z Golfa IV

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

[6N2] Wymiana zacisków na te z Golfa IV

Post autor: adam2308 »

Hej,

pytanie do osób znających temat:
czy wymieniając zaciski z tyłu na te z golfa IV (34mm tłoczek na 38mm) muszę zmienić wszystkie cztery, czy mogę tylko dwa z tyłu? I co na to pompa - wiadomo, większa średnica tłoczka to mniejsze ciśnienie w układzie i z tyłu będzie słabiej hamować.

Przerabiał to ktoś?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

jeśli zmieniasz tylne zaciski na te z większą średnicą tłoczka, przednich ruszać nie musisz. pompę i serwo też zostawiasz seryjne - są na tyle wydajne, że bez problemu ogarną większą średnicę tłoczka. zresztą nawet cupra 6K2 w wersji R, która w serii posiadała 4-tłoczkowe zaciski brembo, miała pompę hamulcową z tłoczkiem o średnicy 23,8mm - czyli taką jak każde 6N2 z tarczami z tyłu
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

A jak z siłą hamowania? Odczuwalnie wzrasta?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

przód hamuje w 70%, tył tylko w 30%. różnica wynikająca z większej średnicy tłoczka z tyłu jest nieodczuwalna - tym bardziej, że bez zmiany zostają powierzchnia cierna klocka i pojemność cieplna tarczy.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2016, 16:35 przez krzyDOLAR, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Dobra, dzięki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”