Strona 1 z 1

[9n] Palił i przestał palić...

: 08 maja 2016, 0:47
autor: Sqruel
Witam, posiadam oto taką polówkę: 9n rocznik 2002r, 1,2l benzynka. Mam taki oto problem, mianowicie swego czasu zapalała bez problemu i pewnego dnia po rozładowaniu się akumulatora przestała... Łapię się forum jako przedostatniej deski ratunku (ostatecznie będzie warsztat - dodatkowe koszty ;/). Opiszę objawy:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nie zapala się ŻADNA kontrolka na desce rozdzielczej (wcześniej zapalała się od ABS, akumulator - standardowe rzeczy) natomiast słychać pompkę paliwa. Przy próbie rozruchu kręci ale nie zapala... Czasem jak dłużej postoi potrafi zapalić i za chwilę gaśnie - czyżby Immo? Bezpieczniki sprawdzone - wszystkie ok. Włączanie kierunków - cisza, zero kontrolek zero świecenia. Światła pozycji, mijania, długie - świecą i tylko długie sygnalizują diodą na desce rozdzielczej. Awaryjne świecą i migają kontrolki na desce. Powtarzam - żadne z pozostałych kontrolek na desce nie świecą. Jedynie zegarek i przebieg. Paliwa jest mniej więcej na poziomie rezerwy (dolewałem - rezerwa nie świeci....).
Teraz kody to co odczytałem z VAG:

Kod: Zaznacz cały

Chassis Type: 9N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 03E 906 033    
   Component: 1,2l/4V SIMOS3  00HS5321
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 50709
   WVWZZZ9NZ2Y020637     VWZ7Z0A4258514
1 Fault Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
            P1650 - 35-00 - -
Readiness: 1110 0101

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 907 379 E  
   Component: ABS FRONT MK60      0103
   Coding: 0001097
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
            012 - Electrical Fault in Circuit

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 820 045    
   Component: Klimaanlage        X0840
6 Faults Found:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
            41-00 - Blocked or No Voltage
00819 - High Pressure Sensor (G65)
            07-00 - Signal to Low
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
            79-00 - Please Check Fault Codes
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            79-00 - Please Check Fault Codes

Address 09     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q1 937 049 B  
   Component: BORDNETZ-SG.        1S31
   Coding: 17420
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

Skipping Address 15-Airbags

Address 19     -------------------------------------------------------
   Controller:  6N0909901  
   Component: Gateway K<->CAN    1S31
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

Address 44     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 423 156 M  
   Component: LenkhilfeTRW        V210
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

End   -------------------------------------------------------
Pomijając klimę - nie interesuje mnie na chwilę obecną - i ABS, o którym wiem i rozumiem błąd, reszta to dla mnie czarna magia.
Wg. Ross wiki błąd sugeruje brak komunikacji deski z ECU? Nie były wymieniane zegary ani nie było grzebane wcześniej ani przy ECU ani przy desce...
Co to może być, jak to ugryźć, może ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

Re: [9n] Palił i przestał palić...

: 08 maja 2016, 10:16
autor: danielzy
Witam,masz coś nie tak z licznikiem-zegary. Skoro sprawdziłeś bezpieczniki to dobrze by było wyjąć zegary i sprawdzić kostkę-złącze do nich. Jak tu wszystko będzie wyglądać ok to coś się stało z licznikiem. Tylko ogarnięty elektronik pomoże,albo kupić drugie takie same zegary i wkodować do auta. Immo raczej odpada bo od niego by wyskoczył błąd i świeciłaby się kontrolka od niego. Może przejrzyj jeszcze raz wszystkie możliwe bezpieczniki.

Re: [9n] Palił i przestał palić...

: 08 maja 2016, 12:09
autor: Sqruel
Liczniki wyjąłem, wtyczki wyglądają na ok, styki na nich nie są zaśniedziałe. Próbowałem je docisnąć mocniej - dalej to samo. Może zasilanie nie dochodzi? Które piny sprawdzić? Nie mam za bardzo dostępu do innych liczników i nie wiem jak je potem adaptować... Ma ktoś może schemat zasilania do zegarów?

Re: [9n] Palił i przestał palić...

: 08 maja 2016, 12:18
autor: Wolga85
Ale immo siedzi w zegarach i jak wyślę kodu do ECU oblokowującego to nie odpali. Skoro zegary się nie świecą to coś z ich zasilaniem masą. Dokładnie bezpieczniki te na aku też sprawdź. Czasem przerwa na bezpieczniki to pęknięcie którego okiem możesz nie zauważyć ale miernik probowka już tak.

Re: [9n] Palił i przestał palić...

: 08 maja 2016, 16:01
autor: Sqruel
W takim razie raz jeszcze przelecę bezpieczniki tym razem miernikiem. Jakbym wiedział, które piny na wtyczce od zasilania zegarów odpowiadają napięciu, podałbym je bezpośrednio. Ktoś się orientuje? Lub wspomoże schematem?