[9N] Usterka centralnego zamka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Maciek11
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 mar 2016, 10:57

[9N] Usterka centralnego zamka

Post autor: Maciek11 »

Witam. Nie można zaryglować drzwi kluczykiem od strony kierowcy. Wkładka nie jest przyczyną bo ją wymontowałem i nawet nie ma reakcji po przekręceniu śrubokrętem bezpośrednio w zamku. Od strony pasażera można kluczykiem normalnie zamknąć wszystkie drzwi , jak również przyciskiem wewnątrz auta więc podejrzewam że problem leży w zamku/siłowniku w drzwiach kierowcy . Nie wiem jak on tam jest zbudowany stąd mam dwa pytania. Co mogło się w nim zepsuć ? i jak go wymontować żeby obadać sprawę ? . Tapicerkę drzwi zdjąłem ale z tego co widzę to żeby wydobyć zamek to chyba trzeba cały ten stelaż blaszany wymontować łącznie z elektrycznym podnośnikiem szyby. Przerabiał ktoś temat i podpowie jak się dostać do zamka ? . Na co zwrócić szczególną uwagę przy rozbieraniu ?. Pozdrawiam.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pierwsze dobrze sprawdź kable w przelotce drzwi. Dostęp do nich jest od razu i jak to one to sporo czasu zaoszczędzisz na rozbieraniu tapicerki. Żeby się dostać do zamka to podważasz delikatnie panel z przyciskami szyb i zamykaniem do góry pod nim masz dwie lub trzy śruby na śrubokręt krzyżak. Czasem dają jeszcze torxy na dole ale to rzadkość. Odrywasz tapicerkę jest na spinkach. Teraz blacha. W niej masz takie gumowe zaślepki średnica ok 5 cm otwierasz je. Jeździsz szybą gra dół aż w nich pokażą się śruby mocowania szyby. Popuszczasz je by szyba nie trzymała się w mocowaniu. Na popuszczonych śrubach jedziesz szybą do góry i w tej pozycji przyklejasz ją taśmą a podnośnikiem zjeżdżasz na dół mniej więcej do połowy. Zamek masz przykręcony na dwie śruby S-pline m8 (jak nie masz takiego klucza bądź nasadki to nie ruszaj bo obrobisz śrubę). Zamek wychodzi razem blachą jest do niej przymocowany takim plastikowym wspornikiem. Tylko trzeba odpiąć linkę od klamki czyli wyciągasz zaślepkę obok śrub s-pline i tam wkładasz klucz torx t20 lub t25 i trzymając klamkę w pozycji otwartej odkręcasz ją ale nie do końca. Śruba ta jest od zabezpieczania wkładki zamka. Czasem są dwie. Wyciągasz wkładkę i odczepiasz linkę. Teraz dużo śrub na klucz 13mm i wyciągasz całą blachę z zamkiem. Najpierw oderwij tak by uszczelka puściła. Potem całość do góry lekko w lewo jak wyjdą prowadnice mechanizmu podnoszenia szyb z dołu to całość na dół i masz blachę z zamkiem w rękach.
Lenistwo drogą do postępu
M
Maciek11
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 25 mar 2016, 10:57

Post autor: Maciek11 »

o kurde jaki dobry poradnik :) . jesteś wielki :hello: . jedno czego nie ogarniam to odczepienie linki od klamki. jak wyjmę wkładkę to będzie opcja ? . a przy składaniu nie ma kłopotu z podłączeniem jej spowrotem?.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sporo poradników jest do golfa 4 passata b5 że zdjęciami a tu jest podobnie a zamek ten sam. Z zaczepieniem nie problemu chyba że odczepi się od zamka i spadnie na dół.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”