Strona 1 z 1

[6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 28 kwie 2016, 13:40
autor: MaTe01122
Witam!
Jestem posiadaczem VW Polo 6n 1997r. z silnkiem 1.4 60km.
Od dłuższego czasu (około miesiąc) mam problem z odpaleniem autka na zimnym silniku ( jak postoi 2-5h mniej więcej ). Polo odpala dopiero gdy pokręce go z 5-10 sekund z wciśniętym pedałem gazu, po odpaleniu mocno czuć zapach paliwa oraz chwilkę chodzi nie równo czuć wibracje. Gdy autko jest rozgrzane pali od kopa. Zauważyłem również, że gdy autko postoi dłuższy okres czasu np. całą noc to rano również pali za pierwszym razem. Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem co może byc przyczyną.
Wymieniłem cały aparat zapłonowy także czujnik halla odpada, iskra jest oraz cewka była nie dawno wymieniana.

Pozdrawiam :)

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 28 kwie 2016, 16:43
autor: _MATI_
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Pozdrawiam

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 28 kwie 2016, 17:12
autor: MaTe01122
[quote=""_MATI_""]Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodniczego.[/quote]
A znasz jakiś prosty sposób jak sprawdzić czy jest uszkodzony? Na forum nic nie znalazłem :/

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 29 kwie 2016, 10:36
autor: _MATI_
http://obrazki.elektroda.pl/9334121600_1372098657.jpg
Niezbędne narzędzia: multimetr elektryczny. Zmiana temp powoduje zmianę rezystancji czujnika. Odczytane wartości porównujesz z tabelą. Inny sposób to podpinasz VAG'a i odczytujesz zmianę temperatury.

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 29 kwie 2016, 14:17
autor: Paskudnik
[quote=""MaTe01122""][quote=""_MATI_""]Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodniczego.[/quote]
A znasz jakiś prosty sposób jak sprawdzić czy jest uszkodzony? Na forum nic nie znalazłem :/[/quote]
Prosty sposób: odepnij wtyczkę z czujnika, jak odpali bez problemu (a na pewno) to czujnik walnięty. Nie zauważyłeś nieprawidłowych wskazań temperatury na zegarze (za niska temp)?

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 29 kwie 2016, 15:31
autor: adek1983
Wskazania temperatury na zegarach nie mają wpływu na pracę silnika. Czujnik od zegarów nie jest podłączony do komputera. Dlatego trzeba wiedzieć który czujnik odpiąć. Najlepiej koloru innego niż czarny. Bo czarny idzie najczęściej do zegarów a zielony bądź niebieski do komputera.

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 29 kwie 2016, 16:05
autor: Czołg GT
Adek temat w 6n pewny nie jestem, ale nie ma tam jednego 4pinowego??

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 29 kwie 2016, 16:07
autor: tomcho666
[quote=""Czołg GT""]Adek temat w 6n pewny nie jestem, ale nie ma tam jednego 4pinowego??[/quote]



Jest jeden 4 pinowy właśnie i on też idzie do zegarów.

Re: [6n] Problem z opaleniem na zimnym

: 30 kwie 2016, 15:16
autor: rat4
Sprawdź kabel wtyczkę czy nie zaśniedziała, następnie sprawdź impedancję na zimnym i na ciepłym, porównaj wyniki. 1/3 to piny do komputera a te niżej do deski rozdzielczej.
Jeśli wartość jest stała na zimnym i ciepłym to czujnik do wymiany.
Opaski czujnika wskazują na różne zakresy omów. Do aex akv był żółty.
A jak nie chcesz się w to bawić to kup nowy koszt około 30-40 zł i masz spokój do końca życia samochodu. Pamiętaj aby kupić nowy oring jeśli nie dostaniesz go z czujnikiem, koszt 1 zł.

Obrazek