[6n] Polo kopci mi tak ... przejmować się tym?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

[6n] Polo kopci mi tak ... przejmować się tym?

Post autor: Kam0 »

Witam,
Nie dawno nabyłem VW Polo drogą kupna za niewielkie pieniądze.
Konkretnie Polo 6n z 95r 1.6 75km z przebiegiem najprawdopodobniej 315 tysięcy ( na pokrywie od rozrządu było napisane 294k wymiana a licznik pokazuje 15k a z tego co wiem przy 300 zaczyna naliczać od nowa). Auto troszkę kopci tak jak na filmiku zamieszonym poniżej.
Nie wiem czy to coś poważnego... auto odpala codziennie rano bez najmniejszego problemu, silnik pracuje równo, równo przyspiesza na benzynie i na gazie, temperaturę trzyma aż miło. Jeśli chodzi o olej to raczej też nie bierze, albo bierze go troszeczke co przez wzgląd na wiek i przebieg może mieć miejsce ( ? ) Przez 400 km z miarki ubyło od połowy gdzieś z 1,5 - 2 mm o ile ubyło bo jak sprawdzałem to stał pod leciutkim kontem na parkingu.. ( wiem, średnio miarodajny pomiar) :D Przed wymianą oleju zastanawiam się czy zalać go półsyntetykiem czy może mineralnym już teraz? Nie wiem co było lane wcześniej .. i owszem czytałem na forum o tym jaki dobrać olej ale opinii i poradników jest tyle, że w zasadzie dalej nie wiem bo z tego co czytam to każdy leje różnie i wszystkim wszystko śmiga ;) I jeszcze jedno pytanie czy warto lać do silnika tych motodoktorów i ceramizerów - faktycznie działają? Wycieków w aucie też nie zaobserwowałem.
https://youtu.be/0v0ls7Sq4Os

Pozdrawiam,
Kamil
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

to było na rozgrzanym silniku ?? przyłóż rękę do wydechu i powąchaj ją czym śmierdzą spaliny.
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

Tak na rozgrzanym. Bede przy aucie to sprawdze i napisze :) ktos jakies inne pomysly, sugestie?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
p
paul.walker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 16 cze 2015, 18:13

Post autor: paul.walker »

u mnie tez tak jest i jeszcze jedzie benzyną strasznie z wydechu ,ale nic sie niedzieje pali normalnie ,niespala Bóg wie ile , wiec uznaje ze to normalne ta para i zapach
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

No powachalem i spalinami czuc i jakby para wodna/woda napewno nie olejem a zalewany byl 10w40 mobil

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

Jeszcze dodam ze jak ruszam to tak walnie jak z parowozu a pozniej juz spokoj w trakcie jazdy :P

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

A jaki kolor jest tych spalin?
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

Aksamitnie biały :)
Edit:
Na zimnym z rana nie kopci w ogole
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

To słaba sprawa, u mnie w Scenicu było tak samo i była wywalona uszczelka na kanale wodnym :/
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

Można na to jeździć czy grozi jakąś kolizją silnika? Ile kosztowała Cię naprawa?
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Niee, żadnej kolizji silnika być nie może. W moim przypadku to tylko koszt planowania głowicy i nowej uszczelki, robotę wykonałem sam więc tylko czas. Ja miałem wymieniony już rozrząd więc tylko olej, świeczki i już jeździ bez awaryjnie 2 miesiąc ;)
Awatar użytkownika
mroku
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 06 paź 2015, 19:34

Post autor: mroku »

Jak na taki kolor kopci to pewnie borygo ciagnie, moze przez uszczelke przez glowice ciagnie, lub glowica zwihrowana.
m
m4d4g4sk4r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2016, 19:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: m4d4g4sk4r »

Najłatwiej o diagnozę byłoby jakbyś nagrał filmik jak wkręcasz go na obroty, ale najprawdopodobniej przepala Ci płyn chłodniczy ;/

BTW Dobij kołpak ;)
Awatar użytkownika
Kam0
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2016, 18:12

Post autor: Kam0 »

Płyn? W sumie miałem stan w połowie a ostatnio zjechał mi poniżej minimum i uzupełniłem. Jak sprawdzić czy to to :>? Groźna sprawa?

Kołpak trzyma się na opaskach więc niema siły żeby go coś ruszyło :agree:
m
m4d4g4sk4r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2016, 19:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: m4d4g4sk4r »

Jak przepala płyn to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą jest przepalona w miejscu łączenia z kanałem wodnym.
Jeżeli tak to trzeba by wymienić uszczelkę pod głowicą, a przy tym wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory itp.
A z racji że pewnie samochód od remontu bardzo dużo przejechał, albo jeszcze remontu nie miał, to jak uszczelnisz górę, to dół silnika Ci siądzie. Kiepska sprawa, nie ma co.

Nagraj filmik jak na postoju depczesz gaz, po tym będzie można już coś dokładniej powiedzieć. Chociaż zastanawiam się - temat założony ponad tydzień temu - czemu jeszcze nie podjechałeś do mechanika?
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”