Strona 1 z 1

[6N2] TDI kapryśny - raz pali a raz nie

: 07 kwie 2016, 15:35
autor: adam2308
Witam wszystkich.

Mam problem z moim polo - 1.4 tdi. Problem polega na tym, że samochód czasem długo kręci, żeby odpalić. Tak jakby nie dostawał paliwa (identyczne objawy jak przy padniętym przekaźniku od pompy paliwa). Zazwyczaj długo kręci na ciepłym silniku, ale zdarza mu się i na zimnym. Problem nie występuje za każdym razem np. na ciepłym. Czasem ma fazy, że dwa tygodnie pali od razu, a potem przyjdzie dzień, że będzie kręcił i kręcił. Rzadko zdarza mu się tak, że długo kręci, dopali, ale po kilkunastu sekundach zgaśnie. Potem znowu długo kręci, odpali, zgaśnie. I potem już jak załapie to trzeci raz nigdy nie zgaśnie.
Więc nie wiem, czy to nie problem z jakąś elektroniką. Dzisiaj założyłem nowy przekaźnik 119 od Krackera i niestety od razu zaczął długo kręcić.
Filtr paliwa jest nowy, wymieniona też została vacum pompa.

Gdzie mogę znaleźć zawór odcinający paliwo? Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł, co to może być?

Re: [6N2] TDI kapryśny - raz pali a raz nie

: 07 kwie 2016, 15:54
autor: kazmirz_pawlak
Objaw podobny jakby jakiś zawór zwrotny padł. Samochód nie kopci? Ma równą pracę? Dobrze wkręca się na obroty?

Re: [6N2] TDI kapryśny - raz pali a raz nie

: 07 kwie 2016, 16:53
autor: adam2308
Samochód jest ogólnie po remoncie i dopieszczeniu przez mechanika. Więc silnik mechanicznie jest ok. Nie kopci, wkręca się bardzo ładnie.
Zawór wrotny - wtedy powinien kręcić długo po postoju, a ostatnio stał 3 tygodnie i odpalił od strzała po powrocie.
Gdzie go zlokalizuję?

Re: [6N2] TDI kapryśny - raz pali a raz nie

: 12 kwie 2016, 12:06
autor: adam2308
Ktoś ma jakiś pomysł?

Kilka dni palił ładnie, a przed chwilą przy ~70*C już miał problem. Używam zapasowego kluczyka, więc to raczej nie jest problem z immo odcinającym paliwo.