Strona 1 z 2
[9n] rozrząd 1.2 12v
: 05 kwie 2016, 22:57
autor: tomn222
Witam,
Niestety i na to polo przyszło to nieszczęście i muszę wymienić rozrząd, bo auto nie chce odpalić - taka diagnoza mechanika. Na szczęście silnik ma kompresję więc nie było kolizji.
Teraz pytanie. Ile taka usługa powinna kosztować? Mechanik chce 1200 zł Max za wszystko. Dużo czy ok? Czy mogę już zamontować dłuższy ślizg z wersji po lifcie?
Pozdrawiam
Tomn222
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 06 kwie 2016, 2:18
autor: iJopek
Kup drugi słupek i niech Pan mechanik przełoży. To są silniki jednorazowe

Według mnie nie warto tego robić.
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 06 kwie 2016, 11:36
autor: tomn222
No ale skoro jest kompresja to znaczy, że nie oberwał jeszcze - mało brakowało.
I z drugiej strony mogę też swój remontować niż kupić inny i może być w gorszym stanie niż mój.
Ewentualnie myślałem na swapem na 1.4 75km. Trzeba dużo zmieniać czy skrzynia podejdzie? Bo sprzęgło i tak mam do wymiany...
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 06 kwie 2016, 13:20
autor: danielzy
Witam,jeśli wymieniać silnik to kupiłbym drugi taki sam tylko taki który jest jeszcze na aucie i pracuje bez zastrzeżeń,wtedy demontaż i przekładka,inaczej w przypadku tego silnika kupowanie kota w worku,może trafisz dobrze,może nie. Wtedy lepiej naprawiać swój,przynajmniej wiesz co masz. Natomiast swap na 1.4 można,ale sam silnik to 1-1,5 tyś,do tego wiązka silnika,komputer silnika,nowy rozrząd,prawdopodobnie inna skrzynia-bo inne przełożenia biegów itd,itp. W sumie słabo opłacalny interes. Podsumowując raczej bym naprawiał swój silnik

Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 06 kwie 2016, 15:37
autor: Sebastian22
A co do ceny wspomnianego rozrządu- popytaj, podzwoń po mechanikach u siebie w okolicy, zobaczysz jakie ceny mają i wówczas będziesz wiedział czy ta cena którą Ci zaproponowano to rozbój w biały dzień czy uczciwa stawka

Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 06 kwie 2016, 22:47
autor: tomn222
Cena nie wydaje mi się jakoś szczególnie wygórowana, bo za normalne rozrządy (pasek, pompa, napinacz) płaci się w rejonie 900 zł.
Czyli najpierw zrobię rozrząd, skoro jest kompresja, a jak się okaże, że jest coś nie tak dalej (oby nie), to wtedy będziemy się martwić.
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 07 kwie 2016, 0:45
autor: iJopek
Zerwało łańcuch czy co się stało z tym silnikiem ? przeskoczył ?
: 13 kwie 2016, 19:07
autor: tomn222
Na szczęście nie zerwało tylko się rozciągnął.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
: 20 kwie 2016, 9:32
autor: arekk_89
Nie wiem za co twój mechanik chce 1200 zł, ja płaciłem za części 400 zł plus robocizna 250 zł, więc całość 650 zł. Komentarz kolegów żeby kupować drugi silnik pozostawie bez komentarza

Jeżeli nie było kolizji z tłokiem to wymianiać rozrząd i jeździć dalej.
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 28 kwie 2016, 22:06
autor: tomn222
Rozrząd ogarnięty, ale niestety auto nadal nie ma mocy
Jak jedzie się autostradą to 140 km/h i więcej nie chce. Po prostu nie i już, nawet nie dociąga w górę kilku km/h. Czy to może być zapchany kat? I jak go zdiagnozować bez wycinania?
: 29 kwie 2016, 10:33
autor: arekk_89
Zrób test katalizatora w vagu, to może rzuci trochę światła na stan katalizatora. Czy sprawdzane było ciśnienie sprężania??
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Re:
: 03 maja 2016, 22:01
autor: tomn222
[quote=""arekk_89""]Zrób test katalizatora w vagu, to może rzuci trochę światła na stan katalizatora. Czy sprawdzane było ciśnienie sprężania??
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka[/quote]
A masz instrukcję do testu katalizatora w VAGu?
Tak, kompresja jest idealna.
A poza tym to nagle check engine zgasł, ale auto nadal nie jedzie :/
: 04 maja 2016, 6:41
autor: arekk_89
Nawet jeśli check zgasł to powinien się zapisać jakiś błąd w sterowniku.
Tutaj test katalizatora:
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 03207aed5b
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
: 09 maja 2016, 23:18
autor: tomn222
Katalizator jest ok. Wynikiem diagnozy jest jakaś nieszczelność na 1 cylindrze... Kompresja niby jest, ale osiąga ja bardzo powoli w porównaniu do 2 i 3 cylindra.
Auto nie bierze grama oleju. Jedyną wadą jest spadek mocy. Chyba na razie nie będzie to robione bo inwestowanie w ten silnik mija się z celem. Jeżeli to tylko glowca do roboty i gnizda zaworowe to koszt ok. 1,5 tyś. A jeżeli okaże się że jeszcze pierścienie na cylindarch to równa się kapitalka silnika czyli jakieś 4 tyś... To jakiś zart, że ktokolwiek mógł zaprojektować takie badziewie. Przecież ten silnik ma błąd na błędzie. Idelany przykład jak nie budować silnika.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: [9n] rozrząd 1.2 12v
: 10 maja 2016, 8:11
autor: Wolga85
Ot taki silnik na bazie zapalniczki jednorazowej. Kupić ,zużyć ,wyrzucić.