Strona 1 z 1
(9n3) Brzęczek świateł
: 22 mar 2016, 10:03
autor: jerry007
Pryskałem WD40, oraz smarowałem wazeliną cięzko chodzący zamek kierowcy. Chodzi dobrze,ale przestał buczec, przy zostawionych światłach. Dioda mruga, centralny i oświetlenie wnętrza działa. Co robic? Pryskałem kontaktem do styków, bez efektów...
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 23 mar 2016, 17:19
autor: Wolga85
Zamek trzeba rozebrać i czasem tylko wymiana mikro-styku pomaga , a czasem ślizg zamka co wciska mikro-styk jest wyrobiony i trzeba cały zamek wymienić.
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 23 mar 2016, 18:28
autor: jerry007
[quote="Wolga85"]Zamek trzeba rozebrać i czasem tylko wymiana mikro-styku pomaga , a czasem ślizg zamka co wciska mikro-styk jest wyrobiony i trzeba cały zamek wymienić.[/quote]
Dzięki za cenną podpowiedź.Właśnie wróciłem od elektryka,który stwierdził: Zamek działa,dioda mruga,oświetlenie wnętrza się włącza po otwarciu drzwi,więc przy zamku wszystko ok. Jego zdaniem winien jest sam brzęczek,a że znajduje się pod zegarami,to albo alternatywny z allegro kupić i zamontować,albo brać coś na pamięć,by nie zapominać o światłach, bo zegarów nie opłaca się demontować.Co wy na to?
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 24 mar 2016, 16:37
autor: Wolga85
Brzęczyk możesz sprawdzić przez zaciągniecie ręcznego podczas jazdy tak by tylko lampka się zapaliła po 3 sek powinien być dźwięk ostrzegawczy. Co do demontażu zegarów to nie ma problemu nawet kierownicy nie trzeba ściągać (wychodzi ciasno ale da się). Problem jest gdybyś chciał założyć używane zegary wtedy kodowanie, zmiana pinu , dodanie kluczyków i korekta przebiegu i inspekcje. Jak kupisz identyczne do wystarczy podmiana eepromu ale i tak zwykłym kabelkiem tego nie zrobisz. Przylutowanie/wymiana głośniczka (bo to on może być przyczyną) to już w miarę łatwa operacja. Wyjęcie zegarów rozebranie wlutowanie starego wlutowanie nowego i składanie jakaś 1h roboty.
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 24 mar 2016, 21:42
autor: jerry007
[quote="Wolga85"]Brzęczyk możesz sprawdzić przez zaciągniecie ręcznego podczas jazdy tak by tylko lampka się zapaliła po 3 sek powinien być dźwięk ostrzegawczy. Co do demontażu zegarów to nie ma problemu nawet kierownicy nie trzeba ściągać (wychodzi ciasno ale da się). Problem jest gdybyś chciał założyć używane zegary wtedy kodowanie, zmiana pinu , dodanie kluczyków i korekta przebiegu i inspekcje. Jak kupisz identyczne do wystarczy podmiana eepromu ale i tak zwykłym kabelkiem tego nie zrobisz. Przylutowanie/wymiana głośniczka (bo to on może być przyczyną) to już w miarę łatwa operacja. Wyjęcie zegarów rozebranie wlutowanie starego wlutowanie nowego i składanie jakaś 1h roboty.[/quote]
Dzięki za bardzo konkretną podpowiedź,test z zaciągniętym ręcznym wypadł negatywnie tzn. brak dźwięku. Po świętach biorę się do roboty. A konkretnie,to czy jest możliwość dostania i wymiany samego głośniczka,czy lepiej cały zegar? A przy okazji,czy kierunki powinny tykać, bo u mnie mrugają bezgłośnie?
Pozdrawiam Wołgę85
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 25 mar 2016, 11:47
autor: Wolga85
Tak powinny tykać. Dawniej tykał przekaźnik w nowszych tykanie jest generowane przez głośnik w zegarach. Czyli na 99 % uszkodzony głośnik w zegarach. Jak pisałem wcześniej nowy licznik to 100 plus cała masa operacji z kodowaniem immo w praktyce jakieś dodatkowe 100-150 PLN za spasowanie elektroniczne nowego licznika z twoim autem. A kupno i wymiana brzeczyka powinna się zamknąć 100. Wymiana jest prosta i ktoś kto dysponuje śrubokrętami i lutownicą z małym grotem i wie co nieco o lutowania powinien sobie poradzić.
Re: (9n3) Brzęczek świateł
: 25 mar 2016, 17:27
autor: jerry007
[quote="Wolga85"]Tak powinny tykać. Dawniej tykał przekaźnik w nowszych tykanie jest generowane przez głośnik w zegarach. Czyli na 99 % uszkodzony głośnik w zegarach. Jak pisałem wcześniej nowy licznik to 100 plus cała masa operacji z kodowaniem immo w praktyce jakieś dodatkowe 100-150 PLN za spasowanie elektroniczne nowego licznika z twoim autem. A kupno i wymiana brzeczyka powinna się zamknąć 100. Wymiana jest prosta i ktoś kto dysponuje śrubokrętami i lutownicą z małym grotem i wie co nieco o lutowania powinien sobie poradzić.[/quote]
Czyli szukam brzęczyka i kogoś z zacięciem mechaniczno-elektrycznym,sam raczej się tego nie podejmę. Zegar zostaje ten co był.
Dziękuję i pozdrawiam