[6N] różnice w budowie silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

[6N] różnice w budowie silnika

Post autor: kuba90876 »

Witam. Mam pytanie, chodzi mi o to, czy gołym okiem można dostrzec różnice pomiędzy silnikiem 1.0, a 1.4 na wieolpunkcie? Jakieś znaki rozpoznawcze, lub coś w ten deseń? :) Może pytanie bez sensu, ale mnie to ciekawi. Czy jedyny sposób to pomiar średnicy cylindrów? Dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""kuba90876""]Witam. Mam pytanie, chodzi mi o to, czy gołym okiem można dostrzec różnice pomiędzy silnikiem 1.0, a 1.4 na wieolpunkcie? Jakieś znaki rozpoznawcze, lub coś w ten deseń? :) Może pytanie bez sensu, ale mnie to ciekawi. Czy jedyny sposób to pomiar średnicy cylindrów? Dzięki za odpowiedź :)[/quote]

Z tego co sobie przypominam, to silniki 1.0 miały aluminiowe bloki silnika.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Dzięki Krzychu za odpowiedź. Czyli to jedyna możliwa różnica widoczna gołym okiem? Patrząc na osprzęt to wydaje mi się, że większość rzeczy, które widzę pod maską, pasują i do 1.0 i do 1.4 m.in. Filtr powietrza, kopuła, kable, filtr oleju, umiejscowienie części na silniku jest identyczne. Chociaż nie wiem jak wygląda odma w silniku 1.0 mpi. Jest taka sama jak w 1.4 ? Czy może wygląda inaczej, jest inaczej umiejscowiona etc? Pokrywa zaworów może jest jakoś inaczej zbudowana?
Tak mnie wzięło na przemyślenia i szukam teraz odpowiedzi...
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”